kun mä oon tekemäs sellasta kiiihdytys pelii et minkälainen koodi pitäs laittaa kun auto eli image on jossan kohas sillo nku se on just siin kohas mihi oon laittanu että sen pityää ajaa sinne asti et miten se sit laitetaan silleen vaik msgboxsil
Selvennä vähän!
if imagennimi.top = kordinaattix And imagenimi.left = kordinaattiy then msgbox "Jahuu!" End If
Tuotako meinasit?
joo kiitos taas kerran teille tolleen se varmaan menee en oo viel kokeillu mut kiitos kummiski!!! xD
Joo ei toiminu mikäköhän se mitäs Olla??
No entä näin Jollei selitä tarkemmin
Sub Form_MouseDown (button As Integer, Shift As Integer, X As Single, y As Single) If button = 1 And image1.Top < y Then a = y Do image1.Top = image1.Top + 1 Loop Until image1.Top = a End If MsgBox "siihe tyssäs!" End Sub
huom! jollet tajunnut ni klikkaa (reilusti) imagen alapuolelta.
Ei tuollaisesta: "Jos se niiku sillon niin sitte pitäs niiku justiin siten, että msgbox"-höpötysestä (anteeksi vain) ota Erkkikään (Ritari) selvää. Yritä selittää nyt selkokielellä mitä yrität tehdä.
remontti-reiska kirjoitti:
if imagennimi.top = kordinaattix And imagenimi.left = kordinaattiy then msgbox "Jahuu!" End If
Olettaen että kyse on VB6:sta, niin muistini mukaan siinä ei vielä toimi tuo AND operaattori. Vasta NETissä.
Eli pitäisi tehdä VB6:ssa kaksi perättäistä if lausetta, jossa katsotaan, että kummatkin täsmäävät.
Jos tiedetään mitä syöte pitäisi olla, niin voisi IfNot katsoa ja ohittaa turhat syötteet ja lopettaa sub. (Exit sub) Jos täsmää, edetään seuraavaan if lauseeseen.
And toimii VB 6:ssa samoin kuin Or jne...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.