Nii-in, sitä vain että mikähän on C++ -ohjelman käsky joka arpoo lukuja väliltä 0-319 tai 0-199? Joko arvaatte mitä teen? :D
Nuo luvut liittyvät varmaan jotenkin näyttötilaan 13, ja tarvitsemasi tieto löytyy www.cppopas.cjb.net luvusta 11 kappaleesta 3 (Sattumia soppaan).
Koodaisitko mahdollisesti matopeliä? Eikös generaattori alusteta srand()-funktiolla ja itse luku saadaan vaikkapa rand()%100 palauttaa luvun väliltä 0-99.
Kiitti fawkz, tämä tuli tarpeeseen. Kyllähän siellä C++ -sivulla juttua randomista oli, mutta en huomaa siellä edelleenkään koko käskyä, saatikka sen selvennystä.
Matopeliä? 3 päivä DJGPP:llä ja pitäs jo matopeliä tehä :(
No mitä teet?
Oisko kyse näyttötilasta 0x13, joka on resoltaan 320*200 ?
Veikkaanpa että äijä tekee systeemiä joka piirtää pikselin tai pikseleitä satunnaiseen paikkaa ruudulla. Menikö edes lähelle?
Juuh, nyt meni nappiin :). En vain saanut satunnaislukuja toimimaan (DJGPP&C++). Pitänee yrittää vähän kovemmin...
Onkos muuten semmosta komentoa, joka lukee pisteen värin jostain kohti ruutua?
Eikö laamatutista löydy?
Jos pistät pikselin ruutuun farpokeb-komennolla, voit vastaavasti lukea sen farpeekb-komennolla.
Huhhuh, kun tuo DJGPP&C++ on NOPEA tuohon QBasiciin verrattuna. Tein siis jonkun aikaa sitten testiohjelman QB:lle joka piirtää miljoona kappaletta pixeleitä satunnaisiin kohtiin POKElla. Aikaa meni noin 52 sekuntia.
Tein juuri vastaavan ohjelman C++:lla _farpokeb:tä käyttäen ja satunnaisiin kohtiin taas. Aikaa meni vain jotain 2-4 sekkaa, eikä koodikaan ollut mitään optimoitua!
Juu, tänks tuosta _farpeekb -käskystä... Pitää tehdä funktio sille :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.