Niin elikkä voiko php:lla avaa tiedoston vaikka C:\ juuresta? Jos voi niin onko syntaxi $kama = fopen("C:\tiedosto.txt") vai jokin muu?
joo, mutta servun koneen c: juuresta :P php skripti ajetaan palvelimella ja sen loputtua sivu vasta lähetetään, eli...
huoh, siis kävijän c: hakemiston juuresta tai kovolta muuten?
palvelimella suoritettava php-koodi ei pääse käsiksi käyttäjän tiedostoihin millään tapaa (paitsi jos käyttäjä itse lähettää joitakin tietoja palvelimelle)
Tietenkään moinen ei ole mahdollista, varsinkaan PHP:llä. Ja kannattaa muuten kokeilla itse koodia eikä kysyä muilta sen toimivuudesta. :)
Itse tarttisin yhteen pikku scriptan pätkään (login -juttu) missä kun sivulle mennään se lataisi automaattisesti jonkun tiedoston (huom! sivulla kävijältä) vai onko tämä mitenkään mahdollista? automatisoimalla upload -scripti?
lainaus:
vai onko tämä mitenkään mahdollista? automatisoimalla upload -scripti?
Ei ole.
Ai harmi :/ Oisin osannu tehny vaan sellaseen sivun joka koittaa pöllii mircin default folderista peform.ini:n mutta en saanu toimii ja kysyin täält...
Sen lisäksi, ettei se ole teknisesti mahdollista, on se myös hyvä sen takia, ettei ihmisten kovalevyille päästä tekemään mitään. Ajatteleppa nyt, menet vaikka jollekkin internetsivulle, joka sitten yhtäkkiä tuhoaakin koko kovalevysi. Hyvä idea vieläkin?
No niin niin, ajattelin jos se vois lukee kovolta tiedostoja....
Jen0va kirjoitti:
Ai harmi :/ Oisin osannu tehny vaan sellaseen sivun joka koittaa pöllii mircin default folderista peform.ini:n mutta en saanu toimii ja kysyin täält...
Ja yrität siten pölliä ihmisten salasanat bounssereihin ja QuakeNetin Q:hun yms.? Tässä foorumissa ei yleensä tueta laittomuuksia, ei ainakaan toisten salasanojen pöllimistä. Mutta, ongelmasta, jollain J/VBScript-sydeemillä moinen voisi kyllä onnistua. Tämä meinaa sitä, että homma toimii vain IE:llä, jos silläkään. Skripti siis lukisi tiedoston käyttäjän kovolta ja välittäisi tiedot palvelimelle, jossa PHP-skripti tallentaisi ne.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.