voisiko joku laitta tetris-koodin alkua silleen että se on pelattavissa mutta pientä säätöö se vaatis...
jos joku viittis olla niin ystävällinen et laitta tänne koodia tai lähettää mun sähköpostiin zigilii1989@luukku.com
Aika tyhmää pyytää tetris koodin alkua. On monta tapaa tehdä tetris. Jos ei nyt osaa tehdä jotain palikkaa ja laittaa sitä vähän liikkumaan ja jos vähänkin osaa ohjelmoida niin huhhuh. Kerro nyt edes missä kohtaa on se ongelma ettet osaa.
Joo turha pyytää valmista koodia. Itse tehdystä voi jotain jopa ymmärtääkin. Jonkun toisen koodin selvittämiseen menee paljon aikaa. Eli yritä ensin itse, jos tulee jossain kohtaa ongelma, pyydä sitten apua.
Yhdyn kahteen ensimmäiseen viestiin. Oputka ei ole valmiin koodin pyytämistä varten vaan avun pyytämistä varten. Kai tämä on muuhunkin tarkoitettu, mutta ei juuri muistu mieleen :).
Siis, kyllähän täältä saa pyytää valmista koodia, mutta toinen asia on kuinka paljon se maksaa :-)
Ei valmista koodia voi loputtomiin ruveta pyytämään, vaan täytyy oppia itse hokaamaan asiat. Mitä hyötyä siitä muuten olisi? Ohjelmoinnin ideahan on siinä, että saa itse tehdä pelejä ja ohjelmia. Muussa tapauksessahan homma olisi sama kuin pelaisi valmiita pelejä. Ja jos joskus tahtoo jotain kaupallista tehdä, on vähän paha mennä toisilta valmiita ohjelmia pyytämään.
Jos QBasic-versio kelpaa, niin:
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
QBasic-versio EI kelpaa.
Miten niitä palikoita tulee lisää?
Kelpaako Turbo Pascalilla tehty versio?
Tein sen 1993, eli on kyseessä tetris versio saman näköisestä windows versiosta...
Se on muutettavissa ainakin Delphille... No täältä tulee...
Suorita EXE... Saattaa toimia liian nopeasti sillä koodi on tehty jollekkin 386/20MHz koneelle...
Haluisin VB-version.
xD eikös olisi hyvää harjoitusta kääntää qb-versio vb:lle? :P
en ymmärrä QBasicia
hÖH! se on ihan kuin vb:tä mutta toimii dossissa ja siinä on jotain mitä vb:ssä on ja toisin päin.
muoketi, onkos muuten pitkä sorsa, jos ei niin voisin ite vaikka kokeilla kääntää sitä :P
en ymmärrä miten palikoita tulee lisää...:(
ja tuo qb koodin loppu on vähän hämärä
DATA 0,0,0,0
DATA 0,1,1,0
DATA 0,1,1,0
DATA 0,0,0,0
kyllä mää ymmärrän että siinä on ne palikat...
eli miten palikoita saa tehtyä lisää...?
lisäät siihen neljä riviä joista koostuu uuspalikka ja sitten lisäät vaan PALIKAT arvoa yhdellä sieltä constista
toinen asia mitä en ymmärrä on koodin alku
OPTION BASE 1 CONST LEVEYS = 10 CONST KORKEUS = 18 CONST PALIKAT = 6 TYPE arpa x AS INTEGER y AS INTEGER END TYPE TYPE lpalikka muoto AS INTEGER x AS INTEGER y AS INTEGER suunta AS INTEGER END TYPE
eli noita const juttuja en ymmärrä mitä ne tarkottaa
edit:korkeus/leveys ei kelpaa vastaukseksi
CONST tekee niistä muuttujista vakiota niin, että niitä ei voi muuttaa. Ei kai sitä välttämättä olisi pakko käyttää...?
entä mitä toi TYPE tekee
lainaus:
hÖH! se on ihan kuin vb:tä mutta toimii dossissa ja siinä on jotain mitä vb:ssä on ja toisin päin.
muoketi, onkos muuten pitkä sorsa, jos ei niin voisin ite vaikka kokeilla kääntää sitä :P
Ok, se olisi kiva! olen itsekin ajatellut tehdä vbtetriksen mutta taidot eivät riitä...
Nii, ja voisit (ehkä...) laittaa sen joko tähän tai koodivinkkeihin...jos oniistut!
onko kukaan tekemässä esimerkki tetristä Visual Basicille
lainaus:
en ymmärrä miten palikoita tulee lisää...:(
piirrät vain palikat uudestaan.
höh vb on ihan tyhmä kun ei siinä ole tota read ja data ominaisuutta, onks jotain vastaavaa?
edit: varmaan array
lainaus:
höh vb on ihan tyhmä kun ei siinä ole tota read ja data ominaisuutta, onks jotain vastaavaa?
Eipä oikein ole. Noille kyllä olisi toisinaan käyttöä VB:ssä.
lainaus:
entä mitä toi TYPE tekee
En ole ihan varma, mutta oma käsitykseni on, että se jotenkin muuntaa toiset muuttujat toisen muuttujan alkioiksi tai jotenkin...
TYPE piste x AS INTEGER y AS INTEGER END TYPE
Ei kai tuosta muuta hyötyä ole kuin selkeämpi koodi. Noita voi nyt käyttää näin:
piste.x = ...
piste.y = ...
Sanokaas joku miksi koko kone menee tiltiin, jos END TYPE jää pois?
Ainakin TYPE käskyllä voi siirtää esim monta graafista objektia monta kerrallaan. Tästä minä oppisin TYPE käskyn käytön
Ja ehkä jos END TYPE jää pois sen pitäisi sanoa jotain mutta ei aina tee niin. Ehkäpä QB:ssä on bugi
Jos end type jää pois, niin ilmeisesti qb yrittää sisällyttää koko koodin siihen luokkaan...
TYPE on basicin luokkarakenne (vastaavat C/C++: struct; Pascal: record) eli se on ikäänkuin luokka. Valitettavasti niitä ei voi periyttää QB:ssa (kuten pascalissa ja C:ssä)
Onko joku kääntämässä tetristä Visual Basicille?
No sinä ainakin olet näköjään tekemässä. Mutta kerro missä vaiheessa olet ja mitä olet saanut aikaiseksi.
koodistani on valmiia 1%
eli en ole saanut juuri mitään valmiiksi
lainaus:
piirrät vain palikat uudestaan.
en vaan osaa
Et osaa piirtää palikkaa?? kovakin aloittelija. no näin
line (100, 100)-(130, 130), rgb(255, 0, 0), bf
siinä sulle palikka
Vinkki: Opettele alkeet se jälkeen voit opetella grafiikkaa.
kyll mää ton osaan mut miten sen saa liikkuun
Laske palikalle uusi paikka vähän alempaa.
Pyyhi palikka pois vanhasta paikasta.
Piirrä palikka uuteen paikkaan.
Käytä muuttujia!
x = 100: y = 100 do line (x, y)-(x+30, y+30), rgb(255, 0, 0), bf y = y + 1 loop
nysse liikkuu
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.