Ensimmäinen kysymys koskee Command Buttonia.
Tarkoitus olisi tehdä painike, jossa olisi kuva sekä teksti.
Kun laitan Styleksi Graphical ja valitse kuvan, niin kuva tulee painikkeen yläpuolelle ja teksti alle. Kuinka sen saisi siten, että kuva jäisi vasemmalle ja teksti oikealle?
Toinen kysymys koskee kansion hakua.
Tarkoitus olisi tehdä varmuuskopiointi toiminto ohjelmaan, mutta ongelmaksi tuli se, että miten Commondialogilla saisi kansion haettua? Eli toiminto "valitse kansio, johon varmuuskopiot tehdään"
Commondialogilla saan vain sen "valitse tiedosto" näkymän, mutta miten saa "valitse kansio" näkymän?
Ja vielä pienenä boonuksena. Kuinka saan enemmän XP tyylisemmät painikkeet? jokin eri kontrolli painikkeille, mikä?
CommandButtonin kuva-teksti-yhdistelmä täytyy tehdä kuvaksi, jonka sitten laitat Buttonin kuvaksi. Siis teksti kuvaan mukaan. Jos tekstiä on muutettava välillä, täytyy vaan tehdä useampi kuva, joissa on sopiva teksti mukana ja vaihtaa kuvaa.
Eikös siellä CDL:n yläreunassa ole ne kansionvalinta namiskat. Kansion valintaan voi myös käyttää VB:n omia kontrolleja, DriveListBox (aseman valinta) ja DirListBox (kansion valinta)
Command buttoneita olen nähnyt useita, joissa on kuva vasemmalla ja teksti oikealla ja näissä niitä ei ollut tehty kuvaamallasi tavalla. Oiskohan jokin erillinen komponentti, jotta tuollaisia saisi tehtyä? TUliko jopa VB6:n mukana? EN ainankaan itse ole vielä löytänyt.
Commondialog:
Onhan ne siellä, mutta aina pitää valita tiedosto ja sitten parseroida tiedostonimi sieltä pois.
Pitäisi saada vain kansio valittua, eli ShowOpen saa avattua tiedoston valinnan, niin onko komentoa, jolla saisi avattua "valitse kansio" valinnan?
Noitakin olen nähnyt ja uskoisin että sen saisi toimimaan tuolla commondialogilla.
En kyllä viitsisi omaa systeemiä rakentaa, kun sen käyttö on todella vähäistä. (vain alustuksissa valittavaksi eka kertaa, kun ohjelmaa käyttää).
Goolettamalla löytyi vbCitystä tommonen getFolder.frm. Saatko sen itse vai laitanko ladattavaksi.
Mulla on ittelläni VB5 ja VB6. Tuon VB6:n helpit on hiukan sitä sun tätä. Erikoisia painikkeita voi varmaan kehitellä Image-objektilla.
XP teemat saa VB6 ohjelmiin yllättävänkin helposti:
http://www.mentalis.org/vbtutor/xpthemes.shtml
Eli jos hieman kirjoitan tuota tähän auki niin:
Koodin lisätään
Private Declare Function InitCommonControls Lib "comctl32.dll" () As Long Private Sub Form_Initialize() InitCommonControls End Sub
Sitten käännetään exe ja samaan paikkaan exen kanssa tehdään tiedosto esim Project1.EXE.MANIFEST jonka sisällöksi:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?> <assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0"> <assemblyIdentity type="win32" processorArchitecture="*" version="6.0.0.0" name="mash"/> <description>XP teemat</description> <dependency> <dependentAssembly> <assemblyIdentity type="win32" name="Microsoft.Windows.Common-Controls" version="6.0.0.0" language="*" processorArchitecture="*" publicKeyToken="6595b64144ccf1df" /> </dependentAssembly> </dependency> </assembly>
Tämän jälkeen teemat toimii aina kun suoritetaan EXE. (ei siis VB:stä)
Uh, bugi foorumilla, jos lisää jotain samalla riville kuin [ koodi ] niin siitä jää alusta pätkä pois.
Katos vaan.
Kerkesin repiä jo yhdellä ikonin teko ohjelmalla Windows kansion tiedostoista noita XP tyylisiä ikoneita irti, joita sitten käytin, mutta taidanpa kokeilla vielä tuotakin, niin saa itse painikkeista XP tyyliset.
Setä: niin jos sulta löytys se FRM, niin laita vaan ladattavaksi.
Mul ei muuten toimi
lainaus:
Setä: niin jos sulta löytys se FRM, niin laita vaan ladattavaksi.
Tuolta pitäisi tulla sikäli kuin Soneran palvelin toimii:
http://personal.inet.fi/atk/korant/GetFolder.frm
Kiitokset
lainaus:
Mul ei muuten toimi
Onko sulla Windows XP?
Nimesitkö .MANIFEST tiedoston oikein?
Kyllä tuo toimii.
Hienoltahan toi manifesti näyttää, mutta jostain syystä painikkeiden ympärille jää minulla ainankin ihmeelliset msutat sururaidat, kuten myös radiobuttonin tekstialu on mustana (oletusväirä ei vaihdettu).
Tuleeko kenellekään muille tuollaisia?
Tyhmää vaan kun toimii vaan xp:ssä :(
lainaus:
Tyhmää vaan kun toimii vaan xp:ssä :(
Toimii myös Windows Server 2003:ssa :)
Minkäs teet, kun vanhemmissa toosissa ei tuota skinnausengineä yksinkertaisesti ole.
toimiikohan toi edes oikein?
itselläni joissakin ikkunoissa painikkeissa on mustata surureunat, kun toisissa formeissa se näkyy täysin oikein?? :/
Tuolla löytyy esimerkki miten se näkyy minulla väärin:
http://www.nic.fi/~3dolphin/turhat/manifest.jpg
Netistä saat downloadattua ilmaisia button-activex komponentteja lähdekoodeineen.
Yksi löytyy täältä:
http://www.stonehavensoftware.com/freecontrols.
Muistathan mainita projektisi "about"-osiossa käyttäneesi kyseistä kontrollia :)
Pistä ohjelma jakoon, niin katotaan, miten muilla näkyy?
Omassa testiohjelmassani nuo ainakin näkyy oikein.
Antti kirjoitti:
Netistä saat downloadattua ilmaisia button-activex komponentteja lähdekoodeineen.
Yksi löytyy täältä:
http://www.stonehavensoftware.com/freecontrols.html Muistathan mainita projektisi "about"-osiossa käyttäneesi kyseistä kontrollia :)
Tuskin tulen tuota käyttämään.
Hyvä esimerkki kyllä oman OCX kontrollin tekemiseen, eli lähdekoodista voi saada hyviä vinkkejä.
Blaze:
En vielä voi oikein julkaista ohjelmaani, kun se on vielä aika pahasti vaiheissa päivityksien osalta (ja on maksullinen softa) mutta kunhan saan sen kuntoon ja demon käännettyä, niin ilmoittelen sitten.
Aku2 kirjoitti:
toimiikohan toi edes oikein?
itselläni joissakin ikkunoissa painikkeissa on mustata surureunat, kun toisissa formeissa se näkyy täysin oikein?? :/Tuolla löytyy esimerkki miten se näkyy minulla väärin:
http://www.nic.fi/~3dolphin/turhat/manifest.jpg
Tee kyseiset komponentin uusiksi. Eli valitse nappula, sitte copy, delete ja paste. Mitään ei muutu paitsi että se jälkeen näkyy oikein. (elä kysy miks)
Ei auttanut.
Meni vieläkin överimmäksi. lisäsin muutaman uuden painikkeen ja jostain syystä se ei muuta niitä lainkaan :(
Taidan jättää vähäksi aikaa tuon toiminnon.
Napit jotka ovat tyyliä graphical eivät muutu.
Voit varmaan pistää itse formi tiedoston levitykseen. (ilman ohjelmakoodia)
kohta puolin on päivitykset tehty, joten laitan koko exen jakeluun (demo).
Juu mutta pitäisi saada se formin lähdekoodi että voisi katsoa mikä on pielessä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.