Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Taito vs Nopeus

Sivun loppuun

JoreSoft [09.03.2004 17:10:52]

#

Tekeekö, mielestänne ohjelmoija joka käyttää "hidasta" n500 MHz konetta nopeampaa koodia, kuin ohjelmoija jolla siihen ei ole tarvetta nopeamman koneen takia.
Johtaako nopean koneen käyttö "hitaaseen" koodiin?

JoreSoft [09.03.2004 17:13:03]

#

Itse olen sitä mieltä, että hitaalla koneella tulee nopeampaa, koodia. Koska ohjelmoija joutuu tekemään koko ajan töitä että saisi kone paran viimeisetkin mehut puristettua ulos... ;)

mikaelh [09.03.2004 17:19:37]

#

Hitaamman koneen käyttäjä saattaa käyttää enemmän aikaa siihen, että tekee ohjelmasta nopean, mutta kyllä nopeankin koneen käyttäjä voi tehdä ohjelmistaan nopeita.

hunajavohveli [09.03.2004 17:25:12]

#

Kyllähän se näin taitaa olla. Varsinkin kun yritän joskus itse vääntää jotain yhdellä 486:lla niin ei siinä paljon Megahertseistä puhuta. Ihan pakko pysähtyä vähän miettimään, että mitenkäs sais koodattua nopeamman ohjelman ja parannuksia saa olla koko ajan keksimässä, jotta kaikki mahdollinen nopeus saataisiin irti.

Antti [09.03.2004 17:48:43]

#

Hmmm...kenties harrastajien keskuudessa.
Ammatikseen ohjelmoivien keskuudessa se ei näin ole.
Kyse on ohjelmoijan taidoista - hyvä ohjelmoija ohjelmoi yhtä nopeaa koodia hitaalla ja nopealla koneella. Kyse on vain kokemuksesta ja ohjelmoitavan ohjelman rakenteesta, jonka ammattilainen pystyy jo suunnitteluvaiheessa optimoimaan.

setä [09.03.2004 18:18:08]

#

Pidemmän päälle ammattilainen tekee uskomattoman tiivistä ja nopeaa koodia, jos koneresursseista on tingittävä. Esim. entisessä neuvostoliitossa on tuotettu koodia, jota lännessä on ihmetelty juuri tehokkuutensa johdosta. Ihminen pyrkii luontaisesti suoriutumaan hommasta kuin hommasta helpoimmalla mahdollisella tavalla. Tämä ei välttämättä johda tehokkaimpaan mahdolliseen koodiin mutta keskimäärin kustannustehokkaimpaan. Ei mene aikaa sen tehokkaimman hakemiseen.

T.M. [11.03.2004 15:20:21]

#

PHP:llä ohjelmointi ainakin aiheuttaa sen että tekee mahdollisimman optimaalista koodia, sillä PHP:hän on luonnostaan älyttömän hidas :P

E.K.Virtanen [12.03.2004 14:18:24]

#

Kyllä joskus tuntuu että ainakin suurempien firmojen koodareille voisi hyvinkin laittaa jonkinlaiset Mhz rajoittimet koneisiinsa. Muutenkin tuntuu toisinaan että grafiikka ynnä muut ovat menneet itse PELIN ohi. Pelaan mieluummin loistavaa peliä tikku-ukoilla kuin katselen hienoa grafiikkaa pas*** pelissä.

Blaze [20.03.2004 02:04:35]

#

lainaus:

Muutenkin tuntuu toisinaan että grafiikka ynnä muut ovat menneet itse PELIN ohi. Pelaan mieluummin loistavaa peliä tikku-ukoilla kuin katselen hienoa grafiikkaa pas*** pelissä.

Amen, brother.

Latska [21.03.2004 16:39:10]

#

Lurah kirjoitti:

Muutenkin tuntuu toisinaan että grafiikka ynnä muut ovat menneet itse PELIN ohi. Pelaan mieluummin loistavaa peliä tikku-ukoilla kuin katselen hienoa grafiikkaa pas*** pelissä.

täysin samaa mieltä. esim. jos näkee kaupassa pelin joka on todella hienon näköinen, ja ostaa sen, pelaa päivän, ja sitten ei enää koske siihen. Se on tosiaan totta, että tärkeintä pelissä on idea ja omaperäisyys, ei ulkokuori.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta