Lienee tyhmä kysymys mutta miten PHP:llä tehdyt sivut saa nettiin. Kyllähän minä htm/html sivut saan nettiin helpostikin mutta PHP tuottaakin sitten ongelmia. Pitääkö ne muuttaa jotenkin HTML muotoon vai miten?
Ensinnäkin tarvitset PHP tuen, ja sitten vain siirrät .php-päätteiset sivusi nettiin...
PS: Sivuja ei tehdä PHP:llä, vaan HTML:llä (toivottavasti)
Aloitin kuules juuri PHP:n ja minulla ON PHP tuki. Ja olen tehnyt yhden toimivan testi sivun PHP kielellä. Ja siirsin .php päätteisen sivun nettiin mutta kun yritin avata sitä se latasi vain sen tiedoston kuin minkäkin teksti tiedoston.
Voisitko antaa sen tiedoston osoitteen netissä?
Näyttää siltä ettei palvelin tukisi PHP:tä lainkaan... Tai sitten tekemäsi scripti aiheutti sen ettei sitä yritetty edes näyttää selaimessa.
http://kotisivu.dnainternet.net/pepeos/testi.php
muistelisin kyllä että dna ei tue PHP:tä. olenko oikeassa?
Ei näytä tukevan.
Muuten se tulostaisi tuon echo lausekkeen sisällön.
Kokeile vielä laittaa tuo php-koodi .html tiedostoon jos sattuu olemaan niin, että dna:n palvelimet eivät tunnista .php tiedostoja PHP-koodia sisältäviksi (hyvin epätodennäköistä kylläkin)
Eli testaa näin tekemällä testi.html:
<html> <head> <title>Testi</title> </head> <body> <?php echo "Tämä on sitten testi"; ?> </body> </html>
Nyt ei näy mitään :(
Jos käytit muistiota, muistithan pistää ensin tiedosto tyyppi "Kaikki tiedostot" ja pistää tiedoston nimeksi (lainausmerkkien sisällä) "testi.php". Varmaankin olet, mutta hyvähän se on aina muistuttaa. :D
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.