teen valikkoa peliini ja olen jo saanut sen ihan hyväksi, mutta pientä etua toisi aina se että kun pitää "vaihtoehdon" päällä näppäintä, kuuluu "plop" ääni.
eli olen kehittänyt jo sen äänen, mutta millaisella (yksinkertaisella) komennolla voisi laittaa sen MouseMove - kohtaan?
MouseMove:sta päättelen, että kyseessä on Visual basic. Mutta mitä haluat MouseMovesta?
Nyt ei tajua. Valitse Objektin MouseMove kohta ja kirjoita se ääni. En sitten välttämättä tajunnut.
Eli näin:
Private Sub painike_MouseMove() 'äänikoodi tähän End Sub
Eli painike on painikkeen tai muun objektin nimi, jonka päälle hiiri menee, yksinkertaista :).
Teetkö valikkoa omalla systeemillä vai MenuEditorilla?
omalla systeemillä
No ilmoita sen olion nimi, jonka päälle hiiri pitää viedä, että plop kuuluu.
no eiku se valikko tuloo Label:komennoilla, ja siin on sit se mouse_move. kysymys on lähinnä siitä että kuinka sais jonku .mid tai .waw kuulumaan siinä.
ei onnistu soveltamalla ohjelmointiputkan vinkkejä. kokeiltu on, vaihdoin form_load:ista Label_moveen...teinkö jotain väärin=
vaikka oikeastaan sitä en saanut toimimaan muutenkaan.
Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) If X > VasenReuna And X < OikeaReuna And Y > YlaReuna And Y < AlaReuna Then 'Plop! End If End Sub
Tuollaisella koodilla. Määrität vain noi Reuna-muuttujat, niin, että VasenReuna kertoo, missä on "plop-alueen" vasen reuna jne. Ja muista sitten Dimmata ne kaikkien subien välisiksi.
MouseMove-tapahtuma suoritetaan jatkuvasti kun hiiri liikkuu eli plopin sijaan kuuluu jatkuvaa ploplotusta riippuen äänivirityksestä. Tarvitset jonkun lipun ilmaisemaan, milloin plop-ääni on tullut. Lippu nollataan kun hiiriosoitin siirtyy napin alueen ulkopuolelle.
Niin tosiaan, se puuttuukin tuosta koodistani:
Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) If X > VasenReuna And X < OikeaReuna And Y > YlaReuna And Y < AlaReuna And Flag = 0 Then 'Plop! Flag = 1 Else Flag = 0 End If End Sub
Muista Dimmata myös Flag.
lainaus:
kysymys on lähinnä siitä että kuinka sais jonku .mid tai .waw kuulumaan siinä
Näiden pitäisi toimia ihan hyvin:
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
Jos ei kuitenkaan toimi, niin kerro, mitä VB-versiota käytät ja näytä myös koodiasi.
lainaus:
lainaus:
kysymys on lähinnä siitä että kuinka sais jonku .mid tai .waw kuulumaan siinä
Tuo tarkoitti kaiketi sitä, että Mamazella on jo valmiina koodi, jolla ääni tehdään. Minä ymmärsin, että ongelmana oli vain saada ääni kuulumaan oikealla hetkellä.
Tuo koodinpätkä, jonka tein, pitäisi toimia, jos asettaa Reunamuuttujien lukemat oikeiksi.
tuota...juuri toisinpäin.
lainaus:
eli olen kehittänyt jo sen äänen, mutta millaisella (yksinkertaisella) komennolla voisi laittaa sen MouseMove - kohtaan?
Tarkoittiko tuo sitten sitä, ettet ole vielä koodannut äänentoistoa, vaan vasta tehnyt sen wav/mid-tiedoston.
jep
anteeksi olen hieman huono selittämään tätä, mutta jos niinku vihdoin käsititte mitä yritin sanoa?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.