Eli siis tuli ongelmia kun yritin tehdä virheen käsittelyä. Mulla on:
SUB game ON ERROR GOTO errhandler 'sitten tulee koodia, jossa voi tapahtua vaikka millasia virheitä! errhandler: 'ja tässä sitten on virheenkäsittelykoodi. END SUB
Ongelma on, että se valittaa, ettei labelia (errhandler) ole määritelty. Tai no niin mä ainakin olettasin koska se valittaa tosta:
ON ERROR GOTO errhandler
rivistä, jossa toi ON on maalattuna.
No ainakin kannattaa laittaa tuohon ennen errhandler: kohtaa rivi exit sub, muutoin varsinaisen koodin suorittamisen jälkeen suoritetaan aina virheenkäsittelykoodi.
Muuta virhettä en keksi...
lainaus:
No ainakin kannattaa laittaa tuohon ennen errhandler: kohtaa rivi exit sub, muutoin varsinaisen koodin suorittamisen jälkeen suoritetaan aina virheenkäsittelykoodi.
Eikös sen voisi olettaa kuuluvan tohon "'sitten tulee koodia, jossa voi tapahtua vaikka millasia virheitä!" pätkään?
Kannattaa myös laittaa RESUME käsky errhandlerin loppuun tai RESUME NEXT.
Voisiko sillä olla merkitystä, että käytän futurelibrarya?
Homma on niin minun mielestäni, että virheenkäsittely-rivi voi sijaita ainoastaan pääohjelmassa.
Eli sinun pitää ottaa pois subista tuo errhandler:
ja siirtää se pääohjelmaan. Samoin on viisasta siirtää sinne tuo ON ERROR GOTO
Jaaa... kokeilin kyllä laittaa ton ON ERROR GOTO homman pääohjelmaan mutta en tajunnu kokeilla laittaa sitä virheenkäsittelyä sinne pääohjelmaan. Kiitos.
Virheenkäsittelyn liittäminen aliohjelmaan on mahdollista, kunhan lisäät määrittelyyn sanan LOCAL:
ON LOCAL ERROR GOTO virhe
No mutta toihan on hyödyllinen.
kiva. en tienny tota. tällänen veteraanikin voi vielä oppia jotain uutta :)
Ahah, no tuohan mahdollistaakin sitten virheenkäsittelyn subissa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.