Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Työnarkomaani

Sivun loppuun

ZeBe [10.02.2004 10:18:15]

#

Tota suunnittelin pelin, josta kerron vähän asiaa http://www.ruokakomero.net/Tyonarkomaani/ <-- tuolla.
Ja itse teen ainakin grafiikan ja äänet, sekä kässärin... Mutta omat taitoni eivät riitä toteuttamiseen... joten jos on henkilöirä joita voisi kiinnostaa tulla projektiin, niin ilmoittele. (Tietysti projektiin mukaan tulijat saavat olla muokkaamassa kässäriäkin)

Olga [10.02.2004 10:44:01]

#

Idea kuulostaa hauskalta, mutta mitä tapahtui sille hiiripelille (se miiku-juttu tai joku)...? Ja ruokakomerokin näyttäis olevan vielä vaiheessa... ;)

Millä kielellä ajattelit pelin toteuttaa?

ZeBe [10.02.2004 10:58:03]

#

Hiiri peli edistyy ihan kivasti ja ruokakomero.net saa lisä juttuja vähän väliä... (Mutta voi olla ettei hiiri peli valmistu koskaan, koska sille ei välttämättä ole kiinnostusta pelaamisen suhteen :D)

Tuota no yksi vaihto ehto voi olla java... Mutta en ole oikein varma viellä...

ZeBe [10.02.2004 11:41:44]

#

Ilmoitanpahan vaan että nytten on mahdollista nähdä, että minkälaisista kuvista lattiat muodostuvat...

NiLon [10.02.2004 11:54:11]

#

Vaihtoehto on muuten yhdyssana. Mutta peli kuullostaa kyllä ihan kivalta, vaikka nyt toteutuksesta olekkaan vielä tietoa. Jatka ihmeessä hankettasi eteenpäin :)

Olga [10.02.2004 12:04:20]

#

Joo, varsin mielenkiintoiselta kuulostaa idea ja tsemppiä jatkoon :) Paitövei, ihan ohimennen tuossa huomasin et Ruokakomeron leiska leviää hieman... selaimena Amaya: http://mbnet.fi/irksome/ruokakomero.png

ZeBe [10.02.2004 12:15:15]

#

lainaus:

Vaihtoehto on muuten yhdyssana.

Saako kysyä, että missä se on kirjoitettu erikseen, jotta voin korjata :D

ZeBe [10.02.2004 12:17:19]

#

lainaus:

Paitövei, ihan ohimennen tuossa huomasin et Ruokakomeron leiska leviää hieman... selaimena Amaya: http://mbnet.fi/irksome/ruokakomero.png

Kiitos... höm.. pitää säätää jotain ettei leviäis :D

T.M. [10.02.2004 12:22:14]

#

Enpä menis luottaa yhtään näihin ZeBen projekteihin... :D
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/2552-vintti-org

ZeBe [10.02.2004 12:25:13]

#

lainaus:

Enpä menis luottaa yhtään näihin ZeBen projekteihin... :D
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/2552-vintti-org

Tuota olen enemmänkin noita sun viestejä kuunnellut mitä olet mulle kirjotellut ja nyt sori vaan sain sellasen päähän piston, että sä oelt kateellinen mulle :D... Toivon ettei ole totta, meinaan niin alas et voi vajoo, mutta nyt pahasti näyttää siltä...

ZeBe [10.02.2004 13:06:02]

#

Kuvat seinistä ovat valmistuneet ja ne ovat sivulla.

Olga [10.02.2004 13:23:48]

#

Heh... en kyl usko et T.M. kateellisuudenpuuskassa sun projekteja kritisoi. [perseennuolenta]Käys vaikka katsomassa hänen profiilitietojaan ja varsinki niitä linkkejä php-juttuihin. Aika vakuuttavaa settiä, varsinki se vektoripiirustusohjelma. Yhtään väheksymättä sun projektejas, pelkästään se reseptijuttu (http://mbnet.fi/winuus/res-list.php) voittaa sun Ruokakomeron 100-0.[/perseennuolenta]

Mut vaikka kritiikkiä tuleekin, ei kannata lannistua. Kuitenkin neuvoisin mainostamaan näitä sun juttuja sitte ku ne on edes hieman pidemmällä. Eli ei ensin hirveetä haloota jostain uudesta hienosta ideasta ennenku se on edes jollain mallilla. Tuolla tyylillä sulle vain nauretaan. Varsinkin kun turhan monet noista projekteista on jäänyt alkutekijöihin.

edit: perseennuolenta-tagien paikkojen muokkaus :)

ZeBe [10.02.2004 13:35:55]

#

Tuota oletko huomannut syitä miksi ne "monet" projektit on jäänyt kesken... (Eka vaihtu nimi ja sit lopetin sen koska sen laisii oli jo paljon...) että sillai :D

Olga [10.02.2004 13:40:19]

#

No mutta pitäisköhän seuraavalla kerralla miettiä moista jo ennen ku ryhtyy kailottamaan tulevista kaiken maailman ohjelmointipalstoilla? Ehkäpä.

edit: Oon minäki keksiny jos jonkinmoista toinen toistaan 'parempaa' ideaa ja joskus jopa alkanut niitä kehittämäänkin. Syystä tai toisesta ne on kuitenki jääny kesken (aikataulut, innostuksen lopahtaminen, tiedon & taidon puute, jne.). Mut se mikä meidät erottaa, on se että minä olen pysynyt visusti hiljaa. Mitä nyt korkeintaan kavereille leuhottanut :) Ja sit jos on niin onnellisesti päässyt käymään et jotain oon saanut valmiiksi, niin voe poijjaat että sitten oon päästäny mölyt mahastani ja mainostanut bongorumpujen kanssa Oulun kauppatorilla asti.

ZeBe [10.02.2004 13:45:12]

#

No tota olin suunnitellut sitä projektia jo aika kauan, mutta sitten päätin että niitä on jo liikaa :D

Quiz [10.02.2004 13:49:43]

#

No hyvä. Siis, olen täysin samaa mieltä muiden kanssa. Jos tekee ison mittakaavan projektia, niin sitten myös tekee sitä. Ja mielellään ainakin kolmasosa (tai puolet (tai kokonaan)) valmiina, ennen kuin mainostaa projektia niin, että kuka vain pääsee tutkimaan sitä.

Olga [10.02.2004 14:04:05]

#

Jup, mie muistan kyllä ku ne legendaariset bmp-kuvat ja keskitetyt tekstit oli vintin etusivulla ja sitte sitä tultiin pyytämään valmiita skriptejä iso läjä. Hyvin suunniteltu = puoliksi valmis, eh?

ZeBe [10.02.2004 14:09:34]

#

Hei silloin en osannut viellä php:tä :) Joten voidaanko unohtaa ne ajat, tai sitten aletaan puhumaan teijän alotuksista... :D

Olga [10.02.2004 14:24:05]

#

Keskustellaan vain. Minä aloitin php-urani tuossa loppukesästä 2003... alku lähti hieman kangerrellen, mutta ostin pari aihetta käsittelevää kirjaa ja luin kovasti kuhan ja putkan oppaita ja siitä se pikkuhiljaa lähti sujumaan. Vielä ei ole tullut sellaista ongelmaa, mistä ei olisi ylitse päässyt kirjojen tai oppaiden avulla. Ja paras olo tulee kun kiperän ongelman ratkaisee itse, kysymättä neuvoa (tai varsinkaan pyytämällä valmiita skriptejä). Hieman ennen joulua aloin kiinnostumaan Flashista, ja samanlaisia käynnistysvaikeuksia tuntuu olevan kuin syksylläkin php:n kanssa. Retki kirjakauppaan kuitenkin oli jälleen hyödyllinen, ja netin lukuisista oppaista on löytynyt apua ongelmiin.

Projekteja on tullut ja mennyt. Joitakin on jäänyt kesken, mutta joitakin myös valmistunut. Täysin valmista ohjelmoijaa ei ole olemassa, ja se tästä puuhasta tekeekin innostavan :)

ZeBe [10.02.2004 14:29:12]

#

Niin no onhan sullakin jäänyt kesken... Mutta mun projekteista nostetaan heti iso älämölö jos mulla jää kesken... Ehkä on totta, että ei heti pitäis mainostaa mitään... ja seuraavasta projektista ei mainostakkaan, mutta tämänkin alotin sen takia, että saisin jonkun kiinnostumaan ja alkamaan tekemään tätä projektia minun kanssa, mutta ei siitä tainnut tulla mitään.. joten pitää itse tehdä...

Olga [10.02.2004 14:32:04]

#

Niin, miksiköhän mun keskenjääneistä projekteista ei nosteta älämölöä? Ehkä siksi, että niistä ei tiedä kukaan muu kuin minä. Eli ainoa älämölön nostaja olen minä itse, ja silloinkin siitä kärsii vain samassa huoneessa olevat :)

edit: Ja ehkä siksi ei löydy innokkaita sun uusimpaan projektiin, koska noista aikaisemmista jutuista johtuen sulla on tietty 'keskarin leima'. Mietippä sitä. Mut sääli sinänsä, sillä peli kuulostaa ihan hauskalta.

edit2: Ja täytyy myöntää et oonhan minäki sortunu siihen kailotteluun. Aikoinaan sitä edelleen keskeneräistä yatzy-peliä tuli mainostettua jos vaikka ja missä. Eli saa osoitella :)

ZeBe [10.02.2004 15:02:18]

#

Niin no sinäänsä ei sais mainostella, mutta harvemmin kun alkaa suunnittelemaan mitään niin päättää keskeyttää sen...

Mutta toivottavasti saisin tähän jonkun mukaan, niin ei tämän toteuttamisessa kestäisi monta vuotta ja siinä välissä pälätettäisi taas että olen keskeyttänyt jonkun...

Olga [10.02.2004 15:15:05]

#

Okei, mut yks kysymys vielä. Osaatko sä javaa?

ZeBe [10.02.2004 15:36:35]

#

en oikestaan, mutta harjottelen samalla ja sen takia joku toinen mukana projektissa niin se tulisi nopeammin valmiiksi...

Olga [10.02.2004 15:49:50]

#

Okei. Eli ehkä kannattaa lopettaa tuo projekti tähän paikkaan. Ohjelmoimaan kun ei opita "siinä sivussa". Tai tietty jos saat jonkun kirjoittamaan koodin sun puolesta, niin ei sit mitään. Lycka till.

ZeBe [10.02.2004 16:00:55]

#

Yhden henkilön taisin jo saada projektiin mukaan ja jos se nyt tulee, niin voipi olla että lissää ei tarvitakkaan :D

ZeBe [10.02.2004 21:13:20]

#

Jos teillä on ideoita peliin, niin kertokaa ihmeessä niitä, ei silleen ettei meillä olisi, mutta otamme mielellämme erillaisia ideoita vastaan ja laitamme joitan niistä tulevaan peliin...

ZeBe [12.02.2004 08:38:03]

#

Teen tämän yhden toisen kanssa joka tekee koodauksen ja minä graffat ja äänet ja muut...

Itse opettelen tässä samalla koodamaan :D

Olga [12.02.2004 12:36:54]

#

Ootko itse tehny noi graffat sun sivuilla (seinät & lattiat)? Jos oot, niin well done. Hyvältä näyttää :)

makeuu [12.02.2004 12:54:19]

#

Eipä vissii, ei se peli muiden tekemänä parane :D

ZeBe [13.02.2004 15:51:00]

#

Irksome, olen tehnyt, mutta tein uudet seinät ja lattiat ja ne tulee tänäviikonloppuna sinne... (Jos mutsi lähtee jonnekkin...)

ZeBe [17.02.2004 16:39:34]

#

Kiitos kehuista... :) Sinne tulee näkyville keskiviikkona tai tiistaina lisää graffaa :)

ZeBe [19.02.2004 16:24:01]

#

Tänään eli Torstaina. Julkaistiin muutama lattia graffa lisää :) Ensimmäisen hahmon laitamme julkisuuteen lähiaikoina... :) Pelin ääniä saattaa olla jo mahdollisuus tänään kuunnella sivuilta :)

T.M. [28.02.2004 19:56:23]

#

Taidat olla ihan ammattilainen näissä grafiikoissa?

Olga [21.03.2004 15:50:12]

#

SLander kirjoitti:

Tais tämäki peli jäähä vain kehittely asteelle. Ainakaan sivuja ei ole päivitetty.

Yllätyitkö? :)

Meitsi [24.03.2004 10:29:04]

#

Avasin ton ruokakomero.netin ja valkosella taustalla luki näin:

Warning: main(language/lang-.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/ruokakom/public_html/mainfile.php on line 166

Warning: main(): Failed opening 'language/lang-.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/ruokakom/public_html/mainfile.php on line 166

Warning: head(themes//theme.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/ruokakom/public_html/header.php on line 31

Warning: head(): Failed opening 'themes//theme.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/ruokakom/public_html/header.php on line 31

Fatal error: Unknown function: themeheader() in /home/ruokakom/public_html/header.php on line 47

Olga [24.03.2004 10:50:37]

#

Henkilöä itseään yhtään väheksymättä yms, nää alkaa olla jo aika legendaarisia nämä ZeBe:n projektit. Näillehän vois tehdä putkan foorumiin oman alueen, eiksje.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta