Olen ottamassa kotiini ADSL liittymää.
Asun kerrostalossa.
Tarvitseeko talossa olla jokin erillenen valmius
vai toimiiko periaatteella johto seinään ja ei ku n surffaamaan
Kannattaa varmaan harkita taloyhtiön kanssa homePNA-liittymää. Se nimittäin tulee halvaksi jos joku...
Juu hyvä idea.
jos mitä dustbin?
Tietääkö kukaan mitä toi dustbin tossa tarkottaa?
No meilla oli asennettu taloon joku juttu adsl:llää varten, että varmaan sitten täytyy olla erillinen valmius.
Jos kerrostalon puhelinjakamo ei ole kovin vanhanaikainen, niin kyllä sen ADSL:n luulisi suoraan toimivan. Näin ainakin minun talossani.
lainaus:
Tietääkö kukaan mitä toi dustbin tossa tarkottaa?
...muukin ottaa samalla laajakaistaisen Internet-liittymän.
Eli muut pääsisivät nettiin minun laskuuni?
Tarkoititko sitä?
Vai ymmärsinkö kenties väärin?
Ehei. Kaikki maksaisivat osuuden maksusta.
Olen ottamassa liittymää ainoastaan itselleni.
Miten muut muka silloin mitään joutuisivat maksamaan?
Tietenkään silloin eivät muut maksa liittymästä. HomePNA:ssa on ideana se, että yhteys on jaettu mutta myös kustannukset ovat jaettuja.
Jos vaikka hommaatte 2/2 mbps linjan sinne, niin silloin jos olisi vaikka 8 halukasta, niin jokainen saisi 256/256 kaistan. Eli kuukausimaksu olisi siinä kymmenen euron tietämillä.
Jahas. Että näinkös se on :D?
Minulla on 5 talon rivitalossa kiinteistöliittymä, 29 e/kk. ja tuli tänne vaikkei kukaan muu ottanu :D (täällä asuu meidän lisäksi vaan mummoja)
Kuinka nopee kenkku toi sun kiinteistöliittymä on? Ittelläkin olis mahdollisuus kiinteistöliittymään, mutta jos nopeudet laskee, niin sit ei kiinnosta. Nyt on 1024/256 ja 49 €/kk Kiinteistöliitymä olis 42 €, mutta piuhan nopeudesta ei oo mitään tietoo...
Meillä on HomePNA ja se otettiin vain sen takia että tuli modeemia halvemmaksi :D meitä on 5 ketkä tilaa sitä ja maksaa jotain 14e/kk/asunto, mutta meidän lisäksi sitä käyttää satunnaisesti yks tyyppi eli saadaan suunnilleen koko kaista :D "taloyhtiön" säätö, meiän taloyhtiö on pihan 6 asukasta :D nopeus on vain 512/384, mutta hinnan takia hankittiin ja faija(taloyhtiöjohtaja) ei muka tarvi nopeampaa.
Mulla ADSL, ku ei tääl oikee nettii muut käytä, ja hyvin tää toimii ku ei oo mitää NATiaisii
lainaus:
Kuinka nopee kenkku toi sun kiinteistöliittymä on? Ittelläkin olis mahdollisuus kiinteistöliittymään, mutta jos nopeudet laskee, niin sit ei kiinnosta. Nyt on 1024/256 ja 49 €/kk Kiinteistöliitymä olis 42 €, mutta piuhan nopeudesta ei oo mitään tietoo...
KYMP ilmoittaa että kaistaa on 2 mbps(kirjaimellisesti) joka jaetaan asuntojen kesken.
Ohhoh, 2 mbps liittymä 29e kuussa... onnittelen :D
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.