Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Putkan sivupohja

Sivun loppuun

efteri [09.02.2004 14:49:47]

#

Eikö olisi jo aika vaihtaa ohjelmointiputkan sivupohjaa???

minun millestä kyllä kun tuo alkaa kyllästytämään jo.

teemun [09.02.2004 14:59:47]

#

se on asiallinen.
eikä mikään räikeä hirvitys.

Olga [09.02.2004 15:03:43]

#

Eikö olisi jo aika tiputella ne kirjoitusvirheet pois? Minun mielestä kyllä kun tuo alkaa kyllästyttämään jo.

minapamina [09.02.2004 15:07:48]

#

Minusta ohjelmointiputkalle sopii tälläinen sivupohja kuin nyrkki silmään.

samii [09.02.2004 15:10:32]

#

En lähtisi muuttamaan tätä sivupohjaa mitenkään, koska sopii sivuston aiheeseen / tarkoitukseen todella hyvin.

Ja yhdyn Irksomeen.

efteri [09.02.2004 16:57:27]

#

no on tämä ihan hyvä mutta välillä alkaa kyllästytämään...

makeuu [09.02.2004 17:07:19]

#

yhdyn myös irksomeen.. vaikka välillä tulee samanlaisia mielteitä kun tuukalla :/

rndprogy [09.02.2004 17:31:28]

#

Tämä on just ihan hyvä kattokaas vähän tätä sivua jossa näkyy alku aikojen putkapohja
https://www.ohjelmointiputka.net/vuosi2002_1.php

petrinm [09.02.2004 17:32:55]

#

Samat sanat kirjoitus virheistä ja tää sivu on minun mielestä ihan Hyvä.

Antti Laaksonen [09.02.2004 17:57:00]

#

Hyvin toimivaa ei kannata muuttaa. :)

remontti-reiska [09.02.2004 19:34:47]

#

Jeps. Tässä on vain pari joka alkaa kyllästyttämmään, nimittäin Tuukka ja sen kirjotiusvirheet, T.M ja sen töykeät vastaukset :D. Ei millään pahalla, mutta ei hyvälläkään.

NiLon [10.02.2004 12:33:04]

#

Antti yleensäkkä toimivaa ei kannata muuttaa :) Tullut muutaman kerran huomattua.

Ulkoasu on kyllä ihan hyvä tälläisenään mutta ehkä jotain pientä voisi tehdä että saisi vähän tuoreutta.

Matti Kaijomaa [10.02.2004 20:27:26]

#

Must tää on just hyvä ulkoasu. Tää on sopivan rauhalline, ja täs on sellane hieno selittämätön tunnelma :)

Vastakohtana tähän _täydelliseen_ ulkoasuun voidaan pitää www.mureakuha.comin ulkoasua joka näyttää enemmän joltain viihdeportaalilta. Mutta nämähän ovat vain minun mielipiteitä.

T.M. [10.02.2004 20:38:20]

#

Kyl tää on hyvä, ei oo niin ahdas tunnelma, kun tuo valikkokin on oikealla(ja ylhäällä). Valkonen tausta taas tekee tekstistä helppolukuista, ja muutenkin lisää asiallisuutta.

Yksinkertainen parempi, toisin kuin jokin über-graffoilla tehty sivusto.

E.K.Virtanen [11.02.2004 00:19:46]

#

Sivusto on just presiis. Mukavanyksinkertaiset lukea. Mitää lisää tai pois tarvita ja väritki o passelit. Arvosano 9+ tekijöille ja ylläpidolle.

Juhis [11.02.2004 14:20:26]

#

Sanoisin sivuston ylläpitäjälle että luo jonkilaisen yhdyssana generaattorin ja kirjoitusvirheiden poisto systeemin tähän foorumiin. On meinan tuskaa lukea viestejä, jotka on päin.. hmm.. päin lumiukkoa kirjoitettuja.

Ja sitten niille jotka valittavat kun kyllästyttää, onko teidän pakko surffailla täällä 24/7? Netti on täynnä muita ohjelmointiin liittyviä sivustoja.

Joskus kannattaa pistää kone kiinni ja mennä ulos katselemaan maailman kauneutta.

jutti [11.02.2004 14:29:41]

#

lainaus:

Sanoisin sivuston ylläpitäjälle että luo jonkilaisen yhdyssana generaattorin ja kirjoitusvirheiden poisto systeemin tähän foorumiin. On meinan tuskaa lukea viestejä, jotka on päin.. hmm.. päin lumiukkoa kirjoitettuja.

Oliko tuo sarkasmia? Jos, niin se olisi pitänyt mennä näin:

Sanoisin sivuston yllä pitäjälle että luo jonkilaisen yhdys sana generaattorin ja kirjoitus virheiden poisto systeemin tähän foorumiin. On meinan tuskaa lukea viestejä, jotka on päin.. hmm.. päin lumi ukkoa kirjoitettuja.

T.M. [11.02.2004 14:34:16]

#

Voisinpa vaikka tehdä tuollaisen yhdyssanageneraattorin... Tarvisin vain suomen kielen kaikki sanat ja väännökset listattuna :P (jos halutaan että se myös toimii täysin oikein)

hunajavohveli [11.02.2004 14:40:22]

#

Voisi tehdä ainakin sellaisen, johon olisi tallennettu yleisimmät sanat, joita täällä käytetään. Ja ainahan niitä voi tarpeen tullen lisäillä.

thefox [11.02.2004 23:57:26]

#

T.M., ja paljonko luulet tuollaisen sanalistan vievän tilaa? :-)

Minä kyllä mielelläni näkisin uuden layoutin, tulisipahan jotain uutta. Kyllähän tämäkin toimii mutta mielestäni ei kuitenkaan ole täydellinen (näyttävyyden kannalta, ja se on kuitenkin tärkeintä ensivaikutelmaa luotaessa).

k-mikko [12.02.2004 00:12:27]

#

Yksinkertainen kehitysehdotus:

Viestijärjestelmä tarkistaa ennen viestin tietokantaan tallentamista lähettäjän käyttäjätunnuksen ja jos se sattuu olemaan tuukka_91, viestiä ei lähetetä.

Sori vaan tällainen henkilöön hyökkääminen, mutta kun alkaa olla pää täynnä noita kirjoitusvirheitä ja kummia/muuten vaan turhia aiheita.

remontti-reiska [12.02.2004 08:06:34]

#

No eiköhän anneta tuukalle vielä yksi pieni mahdollisuus parantaa tapansa :). Olisi kaikkien kannalta mukvampaa, mutta jos se kirjottaa tälläsiä viestejä vielä yhenkin kerran olen kyllä k-mikon kannalla.

makeuu [12.02.2004 12:55:30]

#

tavallaan olen neutraali, koska jos hänellä on luki-häiriö niin ei sitten ... nii että .... :/

Minä [12.02.2004 13:28:05]

#

lainaus:

Viestijärjestelmä tarkistaa ennen viestin tietokantaan tallentamista lähettäjän käyttäjätunnuksen ja jos se sattuu olemaan tuukka_91, viestiä ei lähetetä.

Loistavaa! Mahtavaa! Mitä sitä nyt leiskaa vaihtamaan kun voi tehdä koko maailmalle palveluksen.

lainaus:

jos hänellä on luki-häiriö niin ei sitten ... nii että .... :/

Word auttaa..

efteri [12.02.2004 13:37:15]

#

Jaa has koitakaa itse kirjoitaa paremmin jos teillä olisi luki häiriö,sitä paitsi yritän aina parhaani että ei tulisi kirjoitus virheitä. :/

T.M. [12.02.2004 13:44:29]

#

Entä jos tänne tulee joku hieman vajaa henkilö, ja sanoo että hän on vajaa, ja sitten annamme hänelle anteeksi ja hän saa peelota rauhassa? Nah.

Minä [12.02.2004 14:03:57]

#

Mutta kuten jo sanoin.. Word auttaa..
Kokeilepa.

Tuukka, ihan oikeasti. Ei millään pahalla, mutta sitä on vaikea lukea ja sitä paitsi se on rasittavaa.

ja toisaalta.. Minullakin on lukihäiriö.. Mutta sen kanssa on pystyttävä elämään. Tässäkin oli kymmenkunta virhettä mutta paste wordiin ja voila! Punakynä paistaa kyllä niin..

En tarkoita sitä että pitäisi alkaa kirjoittamaan kirjakieltä, mutta kyllä kirjoitusvirheet ja konsonantin kahdentumiset pitäisi poistaa.. (edes osaksi)

makeuu [12.02.2004 15:21:02]

#

No ihan sama, on tuukan ongelma :D

E.K.Virtanen [12.02.2004 17:58:41]

#

Ei ole totta.

makeuu [12.02.2004 18:09:04]

#

Mikä ei ole totta?

T.M. [12.02.2004 18:31:47]

#

No huoh!
Oletko kenties vajaa vai pelkästään tyhmä? Lurah vastasi viestiisi, joten tuukan ongelma ei ole pelkästään hänen ongelmansa, vaa myös meidän. Lopeta trollaus ja mene muualle peeloamaan,
pls.

makeuu [12.02.2004 18:37:23]

#

lainaus:

No huoh!
Oletko kenties vajaa vai pelkästään tyhmä? Lurah vastasi viestiisi, joten tuukan ongelma ei ole pelkästään hänen ongelmansa, vaa myös meidän. Lopeta trollaus ja mene muualle peeloamaan,
pls.

Okei, mutta jos luulet minua tuukaksi niin taidat erehtyä pahasti :D

E.K.Virtanen [12.02.2004 19:13:41]

#

Kyllä tää sittenkin taitaa olla totta

efteri [13.02.2004 14:02:17]

#

Word voisi auttaa jos kirjastossa olisi semmoinen joka myös näyttää virheelliset kirjoitukset punaisella tekstillä.

trinit [13.02.2004 18:23:17]

#

En voi olla kommentoimatta tähän vaikka aihe ei ole oikea tälle viestille.

Olen huomannut, että lähiaikoina on osa Ohjelmointiputkan käyttäjistä alkanut käyttäytymään keskusteluissa hieman liian aggressiivisesti jotakin keskustelijoita kohden. Ketään en tässä osoita vaan kerron mitä olen havainnut. Tässäkin viestiketjussa on samanlaista "käytöshäiriötä" havaittavissa, joka ei mielestäni kuulu mitenkään esim. aiheeseen. Toinen juttu on, että mikäli joku kysyy jotakin yksinkertaista johon vastaus saattaisi löytyä FAQ:sta tai peräti edellisestä aiheesta, siitä nousee kauhea mekkala. Asiasta voi huomauttaa myös asiallisesti kerran eikä niin että viestiketju täyttyy turhista haukkumisviesteistä yms.

Tietysti OP:an tulee uusia jäseniä ja heidän pitäisi lukea keskustelualueen ohjeet ennen kirjoittamista tänne. Käyttäjien tulisi myös opetella käyttämään Hakua ennenkuin kysyy. Jotta OP pysyisi viihtyisänä paikkana niin toivoisin, että jokainen alkaisi nyt miettimään omalta osaltaan miten voisi parantaa OP:n ilmapiiriä.

Kirjoittaja ei ole mikään moderaattori OP:ssa vaan esitti omia näkemyksiään ja toivomuksiaan. Sivuston ylläpitäjä ei ole millään tavalla yhteydessä tähän viestiin.

efteri [13.02.2004 18:30:10]

#

Olen myös huommanut saman.

E.K.Virtanen [13.02.2004 19:09:15]

#

Niinpä. Se on yllättävän iso prosentti joka ei edes kunnolla tiedä mikä on FAQ. Toisekseen, kirjoitusvirheitä tulee ainakin mun osaltani jatkossakin olemaan enkä takuulla rupea tekstejäni wordin kautta kierrättämään jotta niitä ei yhtään ilmenisi. Joten mun juttuni kannattaa jättää väliin jos niistä häiriintyy niin kamalasti tai sitten sopii hätistää mut täältä kokonaan pois koska mielestäni suurempiakin "vikoja" tältä pallolta jota myös maaksi kutsutaan löytyy.

teemu_puurunen [15.02.2004 13:03:36]

#

Minulle on ihan yks hailee minkänäköiset nämä sivut ovat kunhan ei löydy 100 pop-uppia joissa kerrotaan kuinka suurennan sukupuolielintäni, gif animaatiota elefantista joka pomppii ympäri ruutua tai sitten väriä 1/4 sekunnin välein vaihtavaa taustakuvaa.

Eikö se asia ole se joka on tärkeintä? Ulkoasu on täydellinen silloin kun se on yksinkertainen, sillä että miten näyttävä se on, ei varsinaisesti ole minulle väliä.

Ja ei niistä pikkuisista kirjoitusvirheistä tarvitsisi niuhottaa kun vaan tekstistä saa jotenkuten selvää ilman sen kummempia päänraapimisia.

lainaus:

Joskus kannattaa pistää kone kiinni ja mennä ulos katselemaan maailman kauneutta.

Voisin vaikka minäkin joskus kokeilla :)

Meitsi [17.02.2004 13:00:47]

#

trinit puhuu asiaa. Jos alkaa kiehuun yli kun joku nyyppi kirjottaa pari typoo niin laske kymmeneen ja mieti, maksaako vaivan kirjottaa pitkä täysin offtopik (haukkuma) viesti.

efteri [17.02.2004 13:11:18]

#

Nu juu myönetään että nämä sivu pohjat ovat hyvät/parhaat.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta