Ei nyt heti ainakaan ole tullut mieleen miten miinaharavan voisi ohjelmoida visual basicilla, voisi lähettää tänne koodia.
Ja haluaisin nimenomaan tuon koodin jos joku vain viitsisi lähettää sitä tänne tai laittaa linkin jossa tuo koodi olisi.
Hmm. Tuskin miinahavaraa sinulle kukaan tekee ilmaiseksi tai ainakaan silloin kun haluaisit nimesi siihen. Onko kyseessä joku kouluhomma.
ei ole kouluun/muuhun tämmöiseen liittyvä asia
ihan muuten vain halusin tietää mitenkä tämmöinen ohjelmoidaan
voin säilyttää tekijän nimen
...lupaan kautta kiven ja kannon...
mutta eihän minua kukaan usko
Miinaharavan tekeminen ei pitäisi olla ylivoimaisen vaikeaa, mihin toteutuksen kohtaan tarvitset vinkkejä?
Kukaan ei tee sinulle täällä valmiita ohjelmia.
Ja jos et tiedä miten tuollainen tehdään, niin suosittelen että aloitat tekemään jotain yksinkertaisempaa ensin.
Oman pään käyttäminen on suotavaa ohjelmoidessa jotain. Esimerkiksi voit tutkia miten miinaharava toimii ja niiden tutkimuksien pohjalta alat tekemään omaa miinaharavaa, mutta suosittelen että unohdat tuollaiset ja aloitat vaikkapa ristinollasta :)
koko hommaan vinkkejä
ei välttämättä tarvi olla kokonainen koodi mutta en osaa paljoakaan ohjelmoida niin olisi hyvä olla aikas hyvät vinkit
Jos et osaa paljoakaan ohjelmoida, niin opettele ja mieti uudelleen vuoden päästä.
Eh, jos et osaa ohjelmoida, niin unohda tämmöset. Kuten T.M. sanoi, aloita vaikkapa ristinollasta.
miten saisi tietoon että montako miinaa on painetun napin ympärillä
lainaus:
miten saisi tietoon että montako miinaa on painetun napin ympärillä
Pidät miinojen sijainnit taulukossa muistissa ja kun käyttäjä klikkaa peliruudukkoa, tarkistat kys. taulukosta vastaavasta kohdasta kuinka monta miinaa löytyy ympäriltä.
Eli, jos ohjelmointitaitosi ei VB:llä (?) kovin kummoinen vielä ole niin jätä miinaharavan teko vielä pois.
Jos et tiedä miten taulukoita käytetään, tai miten jonkin tietyn alkion ympäröivien alkioiden arvot saadaan selville, suosittelen unohtamaan koko homman toistaiseksi.
Ei millään pahalla, mutta opettele rauhassa. :)
Voisi tehdä ristinollan koodivinkkeihin. Eli suosittelen aloittamalla ristinollasta ja voi myöhemmin lisätä siihen vaikka netin kautta pelattavan moninpelin ;D.
ok, kiitos kuiteskin
Olen just tekemässä ristinollan moninpeliä.
Tosta voit ladata tavallisen ristinollan ensimmäisen version.
Muuten voisitteko antaa vähän vinkkejä helppo käyttöisen moninpelin rakentamiseen Winsockkerilla.
kiva ristinolla, mutta siinä pitäisi olla enemmän ruutuja (esim. 20 x 20)ja voitto tulee 5 peräkkäisellä rastilla/ympyrällä.
En osaa visual basicia, onko se oliopohjainen? Jos ei, niin siinä vaiheessa kun haluaa miinaharavaa alkaa vääntää, kannattaisi siirtyä C++:aan. En voi muuta suositella, koska en tunne muita oliopohjaisia kieliä.
[Muokkaus]
Nojaa, typerä kommentti, tämähän on qbasic ja visual basic keskustelu. En huomannut, kun hyppäsin tähän jostain epämääräisestä linkistä.
lainaus:
Olen just tekemässä ristinollan moninpeliä.
Tosta voit ladata tavallisen ristinollan ensimmäisen version.
En voi koska URL:ia ei löydy.
Ristinollahan on itse asiassa aika helppo ohjelmoida, mutta minulla tyssäsi oman versioni kehittäminen tietokonevastustajan tekemiseen. Siinäpä vähän haastetta. Moninpelin saa tietysti tehtyä tuosta vaan, jos osaa asiansa.
Edit: Kyllä, VB on oliopohjainen.
Vaihdoin ristinolla sijaintia
http://koti.mbnet.fi/petrinm/lataa/Ristinolla.
Jaa, tuo oli tuollainen perinteinen 3*3 ristinolla. Tuollaisellehan saisi aika helposti tietokonevastustajan, mutta kokeile tehdä enemmän ruutuja, niin kuin edellä sanottiin joku 20*20 tai vastaava. Noissa 3x3-ristinollissa ei paljon mahdollisuuksia ole ja ne päättyvät aina tasapeliin, ellei tee huolimatonta siirtoa.
Kyllähän miinaharavan vääntää helposti ei-oliopohjaisillakin kielillä. Yksi ääni lisää sille että aloitat jollain helpomalla pelillä, tosin.
lainaus:
Muuten voisitteko antaa vähän vinkkejä helppo käyttöisen moninpelin rakentamiseen Winsockkerilla.
Se on Winsock (ei siis Winsocker). Jos sinulla on Winsock API itsessään tuttu ei tuollaisen pitäisi tuottaa ihmeempiä ongelmia. Eli siis ideahan on ihan vaan se että sinulla on softa, joka yhdistää esim. IP-osoitteen perusteella toiseen koneeseen. Sitten vain kehität oman protokollan joka pitää homman kasassa ja pelit synkissä. Erittäin epärealistinen esimerkki voisi olla että kun toisella koneella päähahmo hyppää, lähetät toiselle koneelle viestin "UKKO HYPPÄSI". Todellisuudessa tämä on tietenkin paljon vaikeampaa ja tiettyjä optimointeja nettipelirutiineissa on syytä tehdä jos kyseessä on nopeatempoinen peli. Tätä on äärimmäisen vaikea selittää lyhyesti.
.. tuo winsokeri verkkojutusta löytyy suunnilleen perus koodin pätkä josta sitten helppo soveltaa...
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
lainaus:
Kyllähän miinaharavan vääntää helposti ei-oliopohjaisillakin kielillä. Yksi ääni lisää sille että aloitat jollain helpomalla pelillä, tosin.
Minäkin tein ensin omani QB:llä. Mutta tuota helpompaa peliä kannatan silti myös. Ristinollankin viiden suoran tarkistus voi olla aloittelijalle vaikeaa.
Miten olisi laivanupotus? Laivat tallennetaan taulukkoon. Pelaaja antaa koordinaatit ja tarkistetaan koordinaattien kohdalta taulukosta, osuiko laivaan. Laivoja ei tietenkään tulosteta näytölle.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.