Osaako kukaan, ja jos osaa niin voiko kertoa hyviä ja huonoja puolia.
Huonoja, vaikea aloittelijoille/nyypeille. Taino riippuu vähän henkilöstä :)
oisko c++ tai visual basic parempi?
Hmm.. Siis Visual C++ 6 on c++ kääntäjä.
Jos tarkoitit, että kumpi noista olis parempi niin C++.
Kääntäjänä Visual C++ on mielestäni erittäin hyvä, mutta onhan niitä muitakin hyviä... Myös ilmaisia.
BASIC on yleensä aloittelijalle helpompi...
VC++ 6.0 on ehdottomasti Windowsin C++ kääntäjien huippua. Sehän vaan taitaa olla kaupallinen versio ja pirun kallis.
Harvalla taitaa kuitenkaan olla kaupasta ostettua... (hys nyt ettei vaan Mikkisoftan äijät kuule;)
Ja jos et tiedä ohjelmoinnista _mitään_, kannattaa alkaa vääntämään ensin QBasicia tai Visual Basicia. Niinhän me kaikki varmaan olemme aloittaneet ohjelmmoinnin (ite aloitin GW-Basicilla:)
Niih, _kallishan_ se on ;)
Hyvähän tuo VC++6 on. Kannattaa kuitenkin varmaan alottaa basicilla (niin kuin Dual tuossa jo sanoi), ettei jää ohjelmoijan ura kesken kun kiinnostus hiipuu jossei tajua mistään mitään. C++ on kuitenkin paljon vaativampi kieli kuin basicit.
Minä ainakin suosittelen lämpimästi VC++:aa itse olen koodannut C++:aa sillä pitkään, eikä mitään ongelmia ole tullut eteen.
Visual C++ 6.0 on kyllä melko huono, .NET on sitten täysin eri asia. Sitä voisi jo sanoa todella hyväksi kääntäjäksi. MSVC++ 6.0:kin riittää kyllä moneen tarpeeseen. IDE on 6.0:ssa todella hyvä, ja vielä parempi .NET:ssä. Höystettynä Visual Assist:lla se on todella todella hyvä.
Mutta tässä tapauksessa ilmainen vaihtoehto lienee paras joten tarkasta tämä [Dev-C++]: http://www.bloodshed.net
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.