Terve.
Juuripa olen rekisteröitynyt ja saanut kunnian tulla "hyväksytyksi" joukkoonne. :D
Äiti jo pienenä opetti jotta pitää muistaa esittäytyä kun menee uuteen paikkaan ja vielä näinkin vanhana koetan siitä tavasta pitää parhaani mukaan kiinni.
Joskus satavuotta sitten vääntelin vanhalla "kunnon" gwbasicilla vaikka mitä mutta viimoset 10 vuotta on menneet hyvin vähäisellä ohjelmoimisella. Html, php ja irc skriptit ovat jotenkin hallussa mutta muuten olen kait taas vajonnut rookie tasolle. Visual Basicin tuossa asentelin pari viikkoa sitten ja sitä olisi tarkoitus lähteä treenaamaan. "hello world" ohjelman ja jotain hieman "vaativampaakin" olen sillä jo saanut aikaan. Pari ohjelmaa on jo mielessä ja aikoinani gwbasicilla tekemäni hevostotomaailma ja sokkelo-peli(t) ovat listallani ensimmäisten joukossa kunhan sen VB:n joskus tarpeeksi hyvin osaan. Ehkä sitten kesä-loma kuluu niitä tehdessä.
Hienoa löytää kotimainen ohjelmointi sivusto kun nuo ulkomaiset eivät tunnu mukavilta.
Joten varautukaa siis suht tyhmiin kysymyksiin VB:stä minun osaltani.
T.Krisu
Joo, ja alkuun on hyvä korjata kaikki yhdyssanat...
Tervetuloa mukaan joukkoon! :)
joo, minunkin puolesta :)
Täytä vielä profiili tietosi niin on hyvä.
Ja minunkin puolesta TERVETULOA!!!!!
Tervetuloa, tyhmät kysymykset on putkassa arkipäivää!
mooi...
Jeh, kiitoksia hyvästä vastaanotosta. Noi profiilit tuppaa jäämään yleensä täyttämättä kun ei keksi mitään näin tylsästä tyypistä. :D
Tervetuloa vaan, mutta tuo sinun ikäsi liki 2002 vuotta ei tunnu kovinkaan uskottavalta. Väittäisin olevani tämän putkan ikäkunkku.
Muokattu: Mikähän häiriö tuossa profiilissasi oli. Nyt ikäsi näyttää huomattavasti uskottavammalta.
Tervetuloa vaan minunki puolestani! Varaudun tyhmiin kysymyksiin ;D.
Hyvä että huomautit. Mutta nyt tuntuu paljon nuorekkaammalta :)
Aikas yllättynyt olen jotta QBasicilla pystyy noin hyviä ohjelmia tekemään. Lähinnä pidin sitä jo kuopattuna. Mites kääntäminen onnistuu jos on todella iso ohjelma? Tekisi mieli vaan verestää vanhoja basic "taitoja" ja koettaa jotain vääntää vielä. Ymmärtääkseni QBasic ymmärtää varsin hyvin vanhan GWBasicin käskyjä.
Turveteloa vaan munkin(berliini :D) puolesta...
Vendui'...
*reps*
-Grey-
Tervetuloa vaan! Hieman erilainen aloitus, kuin minun: rekisteröityminen, ja sitten laukomaan kysymyksiä.
jooh, meikä tuli vaan ja T.M haukku eka mutkassa, ja siihen meinas loppua koko ohjelmointi :(
Hmmhh? millon olen sinua haukkunut putkassa :)
T.M ei enää muista kaikkia ketä se on haukkunut :).
Pitäis tehä oikeen tutkimus, ja sit tehä nimilista!
Heh, hyvä että juttua piisaa. toiset foorumit kun tuppaavat olemaan tappavan hiljaisia.
Huomasin juuri että kello lähenee puoltapäivää enkä ole silmiäni ummistanut vielä. :D
Kah, illalla tutkaillessani QBasic juttuja näillä sivustoilla tuli pakollinen tarve sitten sillä ruveta vääntämään erästä peliä jonka aikoinani tein MSX:llä (kyllä, luit oikein). Yllättävän pitkälle olen päässyt kun ottaa huomioon jotta tossa typerille jenkeillekin ircissä jo ojuduin useampaan kertaa selittämään miten Unreal Tournamentissa saadaan pelaajan nimi vaihdettua ynnä muuta kamalan vaikeata.
Helppoa on kirjoittaa tarvittavat rivit erilliseen tiedostoon vaan miten ne sieltä saan QBasicin avulla haettua onkin sitten seuraava virstanpylväs.
Huomenta kaikille.
Huomenta vain. Lauantaina ei kovin paljon porukkaa ole liikkeellä tähän aikaan :)
Tervetuloa minunkin puolestani. Ilo nähdä täällä uusia naamoja, aina vähän väliä...
Joo, terve tuloa joukkoon minunkin puolestani :)
Varmaan jokainen tietää miltä tuntuu kirota tunnin verran "takuulla toimivaa" ohjelman pätkää joka ei toimi ja varsinkin sen tunteen kun huomaa että kyse oli vain yhden $ merkin puuttumisesta muuttujan perästä. Kait se on merkki parin tunnin unen tarpeesta. Eli peti kutsuu, vaan ei pitkäksi aikaa. Into iskenyt ni sehän on menoa :D
Tervetuloa vaan...
lainaus:
Into iskenyt ni sehän on menoa :D
Jep.
No hello vaan!
Tervetuloa vaan minunkin puolestani! Sama koskee kaikkia muita uusia kesustelijoita.
lainaus:
Joten varautukaa siis suht tyhmiin kysymyksiin VB:stä minun osaltani.
Toivottavasti saat apua.
lainaus:
Toivottavasti saat apua.
Oma kokemukseni täällä on, että täällä saa vastauksen kaikkiin kysymyksiin, kun joku vain tietää vastauksen :)
lainaus:
Oma kokemukseni täällä on, että täällä saa vastauksen kaikkiin kysymyksiin, kun joku vain tietää vastauksen :)
No sehän on mukava juttu :)
Terve tulo minunkin puolestani vaikka olen minäkin aika uus jäsen putkassa.
Tervetuloa vaan!
morjenttes
Joo tervetuloa vaan joukkoon mukaan.
lainaus:
jos joku tietää vastauksen niin ei 10 minuuttia kauempaa joudu odottamaan :) ja Tervetuloa!
lainaus:
jos joku tietää vastauksen niin ei 10 minuuttia kauempaa joudu odottamaan :) ja Tervetuloa!
TOTTA PUHUT !! :DDD
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.