Olen asentamassa phpBB foorumin ja asennuksessa tulisi täyttää mm. seuraavat kohdat:
Database Server Hostname / DSN:
Your Database Name:
Database Username:
Database Password:
Prefix for tables in database:
---------------------------------
Täytin kohdat seuraavasti:
Database Server Hostname / DSN: localhost
Your Database Name: localhost
Database Username: admin
Database Password: *******
Prefix for tables in database: phpbb_
Kun painan "start install" nappia tulee seuraava sivu:
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
Elikkäs mitä olen tehnyt väärin?
Minulla on käytössä apache+php+mysql
Eikös tuo nyt ole ihan selkokielinen virheilmoitus. Yhteyttä tietokantaan ei saada antamillasi tiedoilla.
JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO on se selkokielinen, mutta mitä tukin nuihin data hommeleihin ja mistä nään noi database name hommelit!
Lopetappa tuo turha floodaaminen täällä....
antaa olla ei täällä kukaan tiedä...
Onko tietokannan nimi todella localhost? Eipä taida olla. Palvelimen osoite saattaa olla localhost, mutta harvemmin tietokannan nimi...
Tietokannan nimi on "mysql", mutta en pääse vain kohdasta eteenpäin. Your Database Name kohtaan ei käy "mysql" eikä polku missä kyseinen tiedosto on, eli mitä pistän kyseiseen kohtaan?
Tietokannan nimi on on mysql? Vähän epäilen. Mutta jos näin on niin Your Database Name: mysql
Luo sinne MySql:ään vaikka tietokanta nimeltä "phpBB", ehkä järkevintä.
Edit: Ny tietenkin kysyt, että miten luot sinne mysliin tietokannan.
rtfm noob.
Onkohan sinun edes järkevää tehdä näin monimutkaisesti toimivaa foorumia jos et osaa nuitakaan....:(
Niinno eihän se sitä ole edes "tekemässä" vaan asentamassa :)
Onko MySQL:ssä antamasi käyttäjäntunnus/salasana sama kuin Database Username/Database Password?
Onkos muuten mysli varmasti asennettu? Toi asennus meinaan antaa just tollasen errorin jos se ei oo asennettu.
ja tsegee servun asetuksista että mysli o jotenki toiminnasaa ( ! ?)
j33z 00t m0k4nnu.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.