Tietääkö kukaan hyviä QBasic-kirjoja suomeksi tai englanniksi?
En tiedä miten hyviä nämä ovat, mutta ainakin nämä kaksi suomenkielistä löytyvät kirjastoista:
Rousku, Timo
QBasic ohjelmoijan opas
Espoo, Suomen atk-kustannus, 1995
Torkkeli, Risto
QBasic käsikirja
Vantaa, Pagina, 1992
Olen itse joskus lukenut niitä, ja eivät ne ainakaan täysin kelvottomia ole, mutta melko suppeita kuitenkin.
Juu minäkin olen lukenut tuota Torkkelin Riston kirjaa. Kai se ihan asiallinen oli vaikken siitä mitään muistakaan =)
hmm no mistäköhän tommosta torkkelin kirjaa vois hakea olen kirjastossa kattonut ei löytynyt voisiko joku myydä
kannattaa kysyä kanssa, josko ne voisi jostain toisesta kirjastosta tilata sen... ei muistaakseni ainakaan täälläpäin maksanut yli euroa...
Olikohan tämänkään aiheen esilleotto kovin tarpeellista? Ja kirjoja taitaa nykyään saada kirjakaupoista.
jaajaa no täytyypä kysyä mutta mielummin ostan koko kirjan jos jollain on niin olen valmis ostamaan
ei noin vanhoja kirjoja enää saa mistää kai onhan se 10 vuott vanha
Kyllä vanhoja kirjoja voi löytyä vielä kirjaston varastosta tai hyllyltä. Kirjakaupasta niitä tuskin enää löytyy.
Paljos noi Qbasic kirjat maksais?
Kirjaston poistomyynnistä ehkä saattaa löytyä. Hinta on varmaan jotain 2-5 metriä.
No ite muistaakseni oon joskus lukenu tota Torkkeli, Riston kirjaa sillon ku alottelin ohjelmoimaan ja oppi ihan hyvin siitä ne kaikki alkeet.
lainaus:
2-5 metriä.
:)
mutta niitä kirjoja saattaa saada divareista. ainakin veikkaan
lainaus:
Olikohan tämänkään aiheen esilleotto kovin tarpeellista? Ja kirjoja taitaa nykyään saada kirjakaupoista.
Tämä taisi olla niitä ensimmäisiä, jossa ei turhuuksia esiinny :)
niimpä haluun tietää mistä kairjoja saa
Tuota paginan kirjaa olen lukenut. Kirjastosta on lainattu.
lainaus:
niimpä haluun tietää mistä kirjoja saa
Katso kirjastosta.
kävin tänään kirjaston , ja kirjakaupat läpi eikä löytynyt mitään
Q-basic kirjaa..
Kyllä tää KERAVA on aika syvältä...
KERAVA hienoa asun Sipoossa ja täältä nyt ei mitään löydy kirjastosta oon kattonu MYYKÄÄ MULLE HALUUN OSTAA
Se Torkkelin kirja oli mielestäni ihan hyvä.
Tässä toinen: Arto Sainio, Ohjelmoinnin perusteet, Qbasic ja VBA.
Voi tilata suoraan osoitteesta, arto.sainio@pp.htv.fi tai
kirjakaupoista ISBN numerolla 952-5210-21-9.
jaa minkäslaine toi uus qbasic kirja on ei varmaa nii hyvä
Minulla oli joskus kirjastosta lainassa kirja nimeltä QBasic käsikirja, kirjoittajaa en muista, mutta sen muistan, että kaukolainasin kirjan. Eli, jos omasta kirjastosta ei yhtäkään qbasic kirjaa löydy, niin lampsikaa kirjanton tiskille ja ilmoittakaa, että haluan KAUKOlainata QBasic käsikirjan, sillä tavalla varmaankin saatte haluamanne. Meidän kirjastossa kirjat saavat tosin olla vain kaksi viikkoa kaukolainauksessa.
Timo Rouskun kirja vastaa periaatteessa QBasicin (7.1) helppiä, paitsi että se on suomeksi. Se on ihan ok kirja.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.