Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mikä on koneessa vikana?

Sivun loppuun

Minä [18.01.2004 12:22:50]

#

Kun armas pikkuveljeni sääteli _ilmeisesti_ koneella jotain ni se vähä sekos ;)

Tilanne on se että, se säätää automaattisesti resoluution ja värin 640*480 ja 16 väriä. Kun niitä yrittää säätää niin kone sanoo että kone pitää käynnistää uudelleen jotta asetukset tulevat voimaan tms, vaikka displayssa on määritelty että ota uudet asetukset käyttöön ilman uudelleen käynnistystä.

kun kone on buutattu niin se säätää edelleen sen vanhan 640*480 ja 16 väriä.

F-Securen virustorjunta ohjelma sanoo automaattipäivityksen kohalla että automaattinen viruspäivitys tarkistus epäonnistunut, osoitetta ei voi muuttaa IP:ksi (tai jotain muuta iha hölmöä) AntiVir Personal Editionkaan löydä mitään..

Mikä tässä ny on pielessä? Ja miten sen korjais.. Onko se ny joku virus vai onko sieltä poistettu/säädetty jotain ylimmääräistä..

rndprogy [18.01.2004 12:34:39]

#

Vaikuttaisi kuin olisi vikasietotila päällä. Muuten on aika outoa.

Minä [18.01.2004 13:06:23]

#

Ei ole vikasietotila. Kokeilin niin vikasietotila näyttää vielä hölmömmältä ;)

hunajavohveli [18.01.2004 13:07:08]

#

Tällaisten tapausten varalle paras lääke lienee ennaltaehkäisy :)
Eli et toisin sanoen päästä sitä pikkuveljeäs enää säätämään koneellas. Toivottavasti ongelmat selviää.

Minä [18.01.2004 13:16:48]

#

Ei se välttämätä oo sen syy.. eikä sillä oo niin väliä. Vaan kyllä se kuntoo pitäis saada.. Ei vihtis laittaa kokonaan uusiksi :/

rndprogy [18.01.2004 13:25:52]

#

Mikä windows sulla on? Uusimmissa wintouseissa pitäis olla se järjestelmän palautus. Ja joskus kannatta luoda palautuspiste. ;|

makeuu [18.01.2004 13:40:20]

#

Juuri sama ongelma kuin minulla oli, käytä regedittiä ja etsi sieltä display_resolution ja sieltä oikeaksi :D mulla ainaki toimi

Gaxx [18.01.2004 15:44:48]

#

Koitappa laittaa sielt asetuksist, että ota uudet näyttöasetukset käyttöön käynnistämällä kone uudelleen(tai jotain). Vois ehkä auttaa(tuli vain mieleen eli en todellakaan tiedä toimiiko, mutta kaikkea voi aina kokeilla :) )

Nii ja sit laitat ne näyttöasetukset haluamikses ja käynnistät koneen uudelleen sen sitä pyytäessä.

Minä [18.01.2004 15:46:58]

#

lainaus:

Mikä windows sulla on?

Win98

lainaus:

Juuri sama ongelma kuin minulla oli, käytä regedittiä ja etsi sieltä display_resolution ja sieltä oikeaksi :D mulla ainaki toimi

Kerrotko vähä tarkemmin? En ole ikinä regeditin kanssa joutunu kikkailemaan..

Harmi vaan että koneelle on á80 km.. ei pääse kokeilemaan ku vasta pe :/

sooda [18.01.2004 15:48:03]

#

katso http://koti.mbnet.fi/koodaaja/displayasetukset.jpg
testaa ruksittaa tuo ruutu käytä asetuksia ilman uudelleenkäynnistystä.

Minä [18.01.2004 15:52:18]

#

lainaus:

testaa ruksittaa tuo ruutu käytä asetuksia ilman uudelleenkäynnistystä.

Siinä on ruksti, mutta se sanoo silti että kone on käynnistettävä uudelleen jotta asetukset tulevat voimaan.. eikä se buuttauksesta huolimatta vaihda niitä..

Håps! Ny Ad-aware löys koneelta Xupiterin tiedostoja.. voiko se vaikuttaa asiaan jotenki?

Edit: Poistin kaikki A-a:n löytämät ylimääräiset.. Ei auttanu.

sooda [18.01.2004 15:54:45]

#

asenna näyttökortin ajurit uusiks.

Minä [18.01.2004 15:56:14]

#

Jees. Ei muuta kun perjantaina ajurit uusiksi ja jos ei auta niin kokeilemaan tuota regeditiä. Toivotaan että onnistuu..

makeuu [18.01.2004 16:41:19]

#

HKEY_CURRENT_USER > Display > Settings > Resolution
ja
HKEY_CURRENT_CONFIG > Display > Settings > Resolution

Vaihda arvot oikeiksi, itselläni oli 98se ja vaihdoin nuo ja käynnistin koneen uusiksi niin toimi oikein :D

Claw [19.01.2004 14:00:42]

#

mulla oli tossa yhtenä päivänä sama ongelma ja korjasin sen niin että menin display valikkoon sieltä asetukset -> lisäasetukset ja sovitin välilehteen ja sieltä muuta nappia painamalla pääsee asentamaan näytönohjaimen uudelleen... kun olet valinnut uuden ohjaimen nii restarttaa kone...
sitten niiden resiluutio ja väriasetusten pitäsi toimia...

Meitsi [19.01.2004 15:44:53]

#

xupiter pois! Se on ad / spy ohjelma

killerfox [19.01.2004 20:25:49]

#

Mulla on ollut monesti Minän mainitsema ongelma. Mun koneen käyttöjärjestelmä on windows 98. Muutaman kerran minulla tuo ongelma on esiintynyt, kun olen tehnyt jotakin väärin ja olen joutunut resetillä käynnistämään koneen uudestaan. Sen jälkeen aukeaa kone uudestaan ja kaikki näkyy pieni -resoluutioisena. Näyttö on pysynyt samana muutaman kerran peräkkäin, mutta sitten kun olen käynnistänyt koneen uudestaan tarpeeksi monta kertaa ja sulkenut välillä näytön niin se on palautunut normaaliksi.

Minä [19.01.2004 20:49:30]

#

Ei auta buuttaaminen.. se on ollu huonosta resoluutiosta aika aktiivisessa käytössä jo ehkä kaksi viikkoa.. sinä aikana se on buutattu jo muutamaan kertaan..

killerfox [19.01.2004 21:00:01]

#

Ei sitä väriä kannata true colorille ruveta vääntämään. Kannataa antaa olla sen 16-bittisenä High-colorilla ja pistää resoluutio normaaliksi. Mulla pelit ja muut näyttää hyvältä.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta