Mikä on mielestänne paras Windows? Mun mielestä 98 ruleZ, vaikka käytössä onkin (mielestäni huonompi kuin 98) XP Pro
Ehkä XP vaikka olen kokeillut "Pitkää tööttiä".
98SE
2000, vaikka ne kaikki on paskoja. (käytän Linuxia...)
XP ilman muuta. Kaikki ne muut on onnettoman bugisia viritelmiä.
Ennen Xp:tä paras oli ME. Ja hmm tossa onkin mulla justiinsa XP, uusi päivitys asennettavaksi. mitähän tuo tullessaan. niin eli XP on paras XD :P :)
Itse olen käyttänyt Windowsseja 95, 98se, me, 2000 ja xp. Näistä voisin sanoa, että 2000 on toiminut vaikaiten ilman ongelmia. XP:tä käytän, ja ihan kohtalaisen vakaasti sekin toimii.
Tietoturvaltaan XP on törkeän huono jos ei lataa päivityksiä. Ja itselläni jos lataan kaikki xp:n tärkeät päivitykset, netti lakkaa toimimasta. Tämä laskee kyllä XP:n arvoa...
Helppokäyttöisyys on kasvanut huomattavasti 95 -> XP. Nyky-windowsseissa esim. verkon asennus on todella helppoa vrt. 95 (ja linux minun taidoillani).
Eli yhteenveto: parhaat windowssit ovat 2000 ja XP. 2000 ei vaadi niin paljon tehoa ja on vakaa ja melko hyvin yhteensopiva SP3:n jälkeen.
lainaus:
Tietoturvaltaan XP on törkeän huono jos ei lataa päivityksiä. Ja itselläni jos lataan kaikki xp:n tärkeät päivitykset, netti lakkaa toimimasta. Tämä laskee kyllä XP:n arvoa...
Itselläni en ole huomannut tuollaista toimintaa/toimimattomuutta. Mutta tuurilla ne laivatkin seilaa.
Itse käytän Win98SE:tä. En näe mitään syytä sanoa sitä hyväksi, paitsi keveys. Tälle antiikkikoneelleni Win98 on siis sopivan raskas ja sopivan kevyt.
Mielelläni vaihtaisin parempaan Windowsiin jos saisin varmuuden että se sitten toimisikin hidastelematta ja voisi ajaa miljoonia sovelluksia samaan aikaan, kuten vanhalla kunnon ysikasilla. :)
~Sose~ kitkuttaa RamBossin ja swapmuistin voimalla..
pakko olla NT jos wintoosa on
ja XPn karkkeja yms. en kaipaa joten
-> Windows 2000 Professional
ja hei: kyllä se NT vähä hitaammassakin masiinassa pelaa hyvin:
P 120 / 24MB RAM ihan ok
Kyllä kai NT pyörii hyvin. Sehän on vuodelta 96 vai?
Mulla on Win XP Pro ja hyvin on toiminu
Jos mun mielipidettä kysytään niin win98ME (kyllä luit aivan oikein) on paras.
XP:hän se, Millenium oli kauhea painajainen, kaatuili joka toinen sekunti jne.
Minun mielestäni Win 2k on ehdottomasti paras.
XP on onneton, mutta silti se on helppokäyttöisyytensä osalta paras.
Linux kyllä hakkaa windowsin selkeästi, ja nykyään esim. mandrake on helppokäyttöisyydessään windowsin tasoa.
2K:kin on hyvä, mut 98 ehkä käyttäisin mielummin. XP:ssä kaatuu ohjelmat helpommin kuin 98, eikä 98 ole järjestelmän sammutusta
xp:ssä on se hyvä että se on täysautomaaginen. kun esim on vaikka joku laite johon tarttis ajurit niin xp:ssä vaan tunget sen kiinni koneeseen ja "uusi laite löydetty.......ja asennettu." :D
Windowsseissa ei nyt ole suuria eroja ja mitä käyttäjäystävällisempi ja automaagisempi sitä rajoittuneempi. Itse kannatan ihan 98:a koska vaatii vähemmän resursseja koneelta.
Windows 2000 on laadukas tuote. Olenpa varsin tyytyväinen tähän Server 2003:eenkin.
Mullaki oli Windows 2000 ennen XP:tä. 2000 oli paljon vakaampi kuin XP, mut sille oli vaikeempi taas sit löytää siihen käypiä ohjelmia. Vaihdoin XP:hen enimmäkseen switch user -toiminnon takia, joka on todella kätevä
lainaus:
98SE
Samaa mieltä
XP, toimii mulla ihan kaatuilematta, ollu joskus putkeen parikin viikkoa päällä ilman reboottia tai sammuttamista... Ja XP:ssä on se hyvä sammutusjuttu, että se kirjottaa kaiken muistin kovalevylle kun lopettaa, ja kun koneen sitten seuraavan kerran käynnistää niin voi jatkaa suoraan siitä mihin jäi...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.