Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: reitittimen taakse yhdistäminen

Sivun loppuun

sooda [02.01.2004 18:53:15]

#

höh... ihan tyhmää kun meidän adsl reititin ei anna mun yhdistää mun chatilla mun koneelle kun on reitittimellä eri ip kun mun koneella jonka ip ei näy ulos. miten voi (winsock+vb+tcp) yhdistää reitittimen taakse? ku esim kun ftp-ohjelmat rupee serveriks(passive tai active mooti... kumpi se oli? en mä muista...) niin niihinhän sitten se ftp-palvelin yhdistää, reitittimen taakse... mitenkä???!!?
jos tästä ny kukaan saa selvää ees niin yrittäkää auttaa... :P

Bill Keltanen [02.01.2004 18:54:19]

#

enpäs tiiä

remontti-reiska [02.01.2004 19:03:53]

#

lainaus:

enpäs tiiä

Lue ohjeet ja yritä käyttää päätäsi! Ei tuollaisia viestejä kaivata täällä.

Gwaur [02.01.2004 19:13:29]

#

lainaus:

Ei tuollaisia viestejä kaivata täällä.

Silti niistä on jonkinlaista hyötyä. Jos kukaan ei ilmoita olevansa ignorantti eikä kukaan vastaa viestiin, saattaa alkuperäinen kyselijä luulla että kukaan ei välitä vastata, ei huomaa tms. Jos joku sanoo "en tiedä" niin kyselijä huomaa että edes joku on huomannut aiheen ja kehtaa tunnustaa tietämättömyytensä. Ei tule aiheen aloittajalle paha mieli :)

sooda [02.01.2004 19:15:35]

#

joo mut billille mä sanoin mesessä et tiiät sä tota ja se vastas sitten tähän :D

Darkon [03.01.2004 01:36:54]

#

Vois varmaan tähän samaan aiheeseen laittaa omanki onkelman. TW-EA400 ADSL Kytkin/Reititin härdelli on siis kyseessä, eikä esim Neverwinter Nights serverin pitäminen onnistu. Kukaan ei voi liittyä peliin, eikä edes nähdä peliä servulistassa, ite pääsen peliin vain LAN:n kautta. Palomuuri on poissa päältä, enkä tuosta NAT:sta tiedä...jollakin kokemuksia?

MuokMuok

T.M. [03.01.2004 01:49:23]

#

lainaus:

lainaus:

Ei tuollaisia viestejä kaivata täällä.

Silti niistä on jonkinlaista hyötyä. Jos kukaan ei ilmoita olevansa ignorantti eikä kukaan vastaa viestiin, saattaa alkuperäinen kyselijä luulla että kukaan ei välitä vastata, ei huomaa tms. Jos joku sanoo "en tiedä" niin kyselijä huomaa että edes joku on huomannut aiheen ja kehtaa tunnustaa tietämättömyytensä. Ei tule aiheen aloittajalle paha mieli :)

Bill Keltanen vastasi aiheeseen noin minuutin päästä kun aihe oli luotu. Jos joku olettaa tämän ajan päästä, että aihe on jo unohdettu, niin herralla/rouvalla on pahasti päässä vikaa.

lainaus:

Lue ohjeet ja yritä käyttää päätäsi! Ei tuollaisia viestejä kaivata täällä.

niinpä! bännii vaa persuksiin.

JTJ [03.01.2004 14:16:50]

#

Jos NAT:aavan reitittimen taakse aikoo yhdistää, niin reitittimessä on silloin oltava porttiohjaus päällä siihen koneeseen mihin aikoo yhdistää. Tällöin yhdistämiseen käytetään tietenkin reitittimen ulospäin näkyvää IP:tä.
Noista ADSL-purkeista kait saattaa saada sen NAT:in pois päältä asetuksista.

kenkku [03.01.2004 16:09:59]

#

Mitenkähän tuon reitittimen ulos näkyvän IP:n saa selville? :/

ZcMander [03.01.2004 16:17:00]

#

http://ankka.com?ip
tai vaikka nettiapurista

JTJ [03.01.2004 16:40:13]

#

Reitittimen asetuksistakin IP yleensä löytyy. Tuo ulospäin näkyvä IP on siis se IP-osoite jolla reitittimen takaa olevat koneet näkyvät internetissä.

kenkku [03.01.2004 16:57:24]

#

Minusta tuntuu että palvelimen pystyttämiset meni mönkään minun osalta - on nimittäin reititin lukkojen takana ja KYMP:in omaisuutta, mitähän ne tykkäis asetuksien vaihtelusta? :P

Darkon [03.01.2004 19:04:09]

#

lainaus:

Jos NAT:aavan reitittimen taakse aikoo yhdistää, niin reitittimessä on silloin oltava porttiohjaus päällä siihen koneeseen mihin aikoo yhdistää. Tällöin yhdistämiseen käytetään tietenkin reitittimen ulospäin näkyvää IP:tä.
Noista ADSL-purkeista kait saattaa saada sen NAT:in pois päältä asetuksista.

Hienoa. Otin NAT:n pois päältä niin www-sivut ei toiminu, irkkiin ei pääse, eikä oikeastaan mikään muukaan. Tuota porttiohjausta ei löydy asetuksista :/

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta