Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Heikko englannin kielen taito

Sivun loppuun

uudempikoodaaja [07.06.2024 22:42:12]

#

Minulla on ongelmana erittäin heikko englannin kielen taito, jolle pitää tehdä jotain. Kouluaikoinani menestyin muuten vähintään hyvin, mutta englannin kielen suhteen ongelmat alkoivat jo ala-asteella. Kaiken maailman syitä olen keksinyt alkaen ideologiset syyt (*m*rikkalaisvastaisuus jne) mutta tämä sivisto ei ole oikea paikka ratkaista ideologisia ongelma eli siitä ei sen enempää.

Mikä olisi paras keino edetä tässä tilanteessa. Ymmärrän, että kovaa harjoittelua se vaatii, mutta jostain on aloitettava. Varsinkin kun IT-alalla ja myös pelipuolella englannin osaaminen on täysin välttämätöntä.

Mainitsen vielä sen, että myöskin käytösnumero ja tietotekniikan arvosanat koulussa olivat hyvällä tasolla. Tämä ei kuitenkaan ole nyt pääpointti. Ja oli ala mikä hyvänsä ei nykyään ilman hyvää englantia pärjää.

mavavilj [08.06.2024 07:16:11]

#

No vaikka se, että monet kirjat ja oppaat ovat englanniksi. Pitäisi olla riittävästi motivaatiota opiskella kieli sitten.

Grez [08.06.2024 08:51:28]

#

uudempikoodaaja kirjoitti:

Kaiken maailman syitä olen keksinyt alkaen ideologiset syyt (*m*rikkalaisvastaisuus jne)

Tässä voisi auttaa muistaa että englantia puhutaan myös Isossa-Britanniassa, Kanadassa, Australiassa, Irlannissa ja Uudessa-Seelannissa sekä virallisena vähemmistökielenä lukuisissa maissa.

Onko sinulla jokin muu vieras kieli, jota osaat hyvin?

mavavilj [08.06.2024 08:52:26]

#

Internetin takia englannilla on suurin potentiaali olla valtakieli, koska suurin osa informaatioteknologiasta on käytännössä kirjoitettu alunperin englannin avulla.

uudempikoodaaja [08.06.2024 09:26:36]

#

mavavilj kirjoitti:

No vaikka se, että monet kirjat ja oppaat ovat englanniksi. Pitäisi olla riittävästi motivaatiota opiskella kieli sitten.

Joo minulla on ainakin yksi hyvä peliohjelmointiin liittyvä kirja englanniksi. Voisi aloittaa siitä.

_Pete_ [08.06.2024 12:51:21]

#

uudempikoodaaja kirjoitti:

mavavilj kirjoitti:

No vaikka se, että monet kirjat ja oppaat ovat englanniksi. Pitäisi olla riittävästi motivaatiota opiskella kieli sitten.

Joo minulla on ainakin yksi hyvä peliohjelmointiin liittyvä kirja englanniksi. Voisi aloittaa siitä.

https://www.antikvaari.fi/teos/commodore-64-ohjelmoinnin-opas-pelit/64e8606cd7783fbbacb346aa

Tätä voi suositella ja ihan suomenkielinenkin.

uudempikoodaaja [21.06.2024 12:54:50]

#

Olen viime aikoina opiskellut eri luonnontieteellisten asioiden englannin kielen sanastoa sekä muodostanut niistä yksinkertaisia lauseita.

Jaska [25.06.2024 09:58:04]

#

Minusta paras tapa oppia kieliä on elää ympäristössä, missä käytetään kyseistä kieltä. Jos ei halua muuttaa ulkomaille, niin koeta muuttaa asumistottumuksia siten, että käytät englantia. Hoida esimerkiksi päivittäisasiointisi englanniksi, kuuntele englanninkielistä radiota tai telkkariohjelmia ilman tekstitystä, lue englanninkielistä kirjallisuutta, sanoma- tai aikakausilehtiä jne. Myös eri oppilaitoksissa kansanopistoista korkeakouluihin saa opetusta englanniksi.

Grez [26.06.2024 12:05:48]

#

Jaska kirjoitti:

Minusta paras tapa oppia kieliä on elää ympäristössä, missä käytetään kyseistä kieltä.

Aikanaan lukiossa liikunnanopettaja väitti, että paras tapa oppia vierasta kieltä on alkaa seurustella ko. kieltä äidinkielenään käyttävän kanssa. Ko. opettajan vaimo oli ruotsalainen.

Mutta siis joo, väittäisin että olennaisin asia on motivaatio. Motivaatiota voi saada tosiaan vaikkapa ehdottamallasi tavalla tai tuon opettajan ehdottamalla tavalla. Sitten kun motivaatio on niin seuraavaksi olennaisinta on valita hyvät menetelmät. Näissä sitten on varmasti paljon vaihtelua sen suhteen mikä toimii kenellekin.

Alkuun tuo englanninkieliset ohjelmat ilman tekstitystä voi olla hyvä, mutta väittäisin että edistyneemmälle on jopa parempi kun tekstitys on päällä. Ainakin itse opin jatkuvasti uusia sanoja englanninkielisistä ohjelmista, mutta ilman tekstitystä en välttämättä tietäisi mitä ne on suomeksi. Voi myös oppia uusia merkityksiä jo tuntemilleen sanoille / asioille. Toisaalta sitten joskus tulee hymähdeltyä tekstityksille, että "olipas huonosti/väärin käännetty".


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta