Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: BLACK HOLE STUDIOS HAKEE INNOKKAITA, OSAAVIA HENKILÖITÄ HASTAAVIIN PELIALAN TEHTÄVIIN!

Sivun loppuun

BlackHoleStudios [31.12.2003 16:42:48]

#

Virallinen tiedoite: 31.12.2003

Black Hole Studios on aloitteleva pelitalo, kuitenkin hieman kokeneemmalla miehityksellä(esim.minä ex-Star Team Games)! Tällä hetkellä haemme henkilökuntaa kunnian himoiseen projektiin.
Tarkoituksena on tehdä markkinoille kelpaava seikkailupeli. Tämän vuoksi projekti tulee olemaan pitkä ja vaatii projektiin osallistuneilta jonkin asteista sitoutumista, sekä omistautumista asialle!
Pelin tekopohja(&moottori) ei ole vielä valittu, mutta tällä hetkellä vaihtoehtoina on AGS tai jokin koodikieleen perustuva ohjelmointi tapa!
Projekti on tarkoitus tehdä pääasiassa amatööri(vapaa-ehtois) voimin etä-työnä!
Lisäksi projektin tarkoituksena on saada tiimityö henkeä sekä rakentaa uusia suhteitä ihmisiin.

GRAAFIKOT:
=======
Emme vaadi aikaisempaa työ- tai harrastelija kokemusta, mutta sinun täytyy osata piirtää grafiikkaa pääasiassa tietokoneella erilaisia apu-ohjelmia käyttäen!
Haemme mieluiten eri alueisiin eri graafikoita(taustat, henkilöt, esineet yms.) pienentääksemme yksittäisen graafikon työtä.

MUUT:
======
Tarvetta on myös muissa tapauksissa. Myös tarinan kehitykseen tarvitaan lisää jäseniä!
Tarve on yksilöllinen joten ota meihin yhteyttä jos löytyy kiinnostusta!

MITÄ HYÖDYT:
=========
Koska emme ole vielä julkaisijaa löytäneet ja projekti pyöritetään täysin vapaa-ehtois voimin, emme voi sinulle palkkaa luvata. Tosin jos peli lopulta julkaistaan kaupallisena versiona, jokaiselle projektiin osallistuneelle annetaan hänen työpanoksestaan palkkio(%-tuotosta tai rahallinen palkkio) korvaukseksi hänen työstään.
Vaikka peli julkaistaisiin vain ilmais-versiona saat joka tapauksessa palkkioksi työstäsi näkyvyyttä, sillä nimesi tulee näkymään lopputeksteissä sekä Credits-osiossa!
Jos menestyt työssäsi hyvin saat myös varmasti julkisuutta peli-medioissa ja juuri se saattaa antaa sinulle mahdollisuuden työskennellä rahakkaassa pelialassa!

OHJEET HAKUUN:
==========
GRAAFIKOT:
Lähetä meille vapaamuotoinen työhakemus sähköpostitse osoitteeseen: blackholestudios@hotmail.com
Hakemuksen ei tarvitse olla aivan standardi mutta sen tulisi sisältää kaikki tiedot mitkä saattavat avittaa valintaasi.
Lisäksi lähetä tietenkin kuvia(grafiikkaa) meille sähköposti-liitteenä!
Viestin otsikoksi: HAKEMUS
Good Luck!

MUUT:
Jos olet kiinnostunut ota yhteyttä sähköpostitse: blackholestudios@hotmail.com

PS: (Kaikista hakemuksista annetaan kirjallinen palaute mikä auttaa sinua kehittymään urallasi)

T: Henkilöstö vastaava

T.M. [31.12.2003 16:51:58]

#

Huhhuh... viesti antaa sellaisen kuvan että tämä olisi hyväkin juttu, mutta sivuja katsellessa pettyy pahasti. (sivun osoitten repäsin toisesta samanlaisesta aiheesta)

Ei niitä aloittelevia pelitaloja tarvitse mainostaa.

Ennustan että tämä pysyy pystyssä 2kk. :-)

PS: ISOLLA KIRJAIMILLA KIRJOITTAMINEN EI ANNA KOVIN AMMATTIMAISTA KUVAA. Huutomerkkien liikakäyttö taas tekee tekstistä pikkulasten käsialaa :)

kenkku [31.12.2003 17:00:19]

#

AGS? Adventure Game Studio? Hyi olkoon. Älkää harkitkokaan sen tekemistä millään "seikkailupelieditorilla"..

Edit: Otsikon voi kirjoittaa pienillä kirjaimilla vaikka onkin näin "tärkeä" asia.

tsuriga [31.12.2003 21:06:41]

#

Voi nauris, että on kaunis otsikko. Kylläpä alko houkuttaa, taidan jättää koulun kesken ja tulla teille töihin.

Blaze [31.12.2003 21:34:05]

#

/me potkaisee kirjoittajaa typerästi kirjoitetun otsikon takia

Kiitos, mutta kiinnostukseni osallistua "kunnian himoiseen projektiin" on nolla. En ole myöskään valmis antamaan "jonkin asteista" sitoutumista, enkä tiedä, mikä AGS on. En ole myöskään perehtynyt erilaisiin "koodikieliin perustuviin ohjelmointi tapoihin".

Olen kuitenkin varma, että saatte projektiinne runsaasti "vapaa-ehtois" työvoimaa ja että "etä-työnä" koodaaminen sujuu onnistuneesti.

"Tiimityö henkeni" ja kykyni "piirtää grafiikkaa pääasiassa tietokoneella erilaisia apu-ohjelmia käyttäen" olisi kuitenkin ollut hyvä ja olisinpa ollut vielä kiinnostunut "tarinan kehityksestä"...

Äh, ei jaksa enää :P

Summa summarum: pysyn kaukana tästä lafkasta.

Post scriptum: opettele yhdyssanat.

bob [01.01.2004 08:21:25]

#

enpä sano enää mitään... Blazen kommentti tiivistää aika hyvin koko jutun... :-P

Heikki [01.01.2004 19:04:00]

#

Kannattanee tehdä vielä kolmas ja neljäskin aihe, jotta kaikki varmasti huomaavat.

https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/3230-henkilökuntaa-hakusessa

remontti-reiska [01.01.2004 20:05:03]

#

Oletkos sinä yksin ja hämäät kaikkia tuolla "me" monikolla vai paljonkos on jo tekijöitä? Ei kannata otsikkoa kirjottaa isolla.

hunajavohveli [01.01.2004 21:46:45]

#

Niin oliko se peli siis kaupallis- vai ilmaisversio? Minun käsittääkseni kaupallisversista saa tuottoa, mutta ilmaisversiota vain jaetaan kaikille.

efteri [02.01.2004 13:12:12]

#

Kannataisi varmaan kertoa minkä laista grafikaa te tarvitsette

BlackHoleStudios [02.01.2004 15:11:37]

#

Aluksi haluan pyytää anteeksi virallisen ilmoituksen kirjoitusvirheitä yms. syynä on/oli kiireet, jotka jatkuvat edelleen!
Kiitos kaikille hakemuksensa lähettäneille ja muutama "kiinnitys" on tehty! Mukaan toki mahtuu vielä runsaasti kiinnostuneita!
Jos kiinostunut, ota yhteyttä: blackholestudios@hotmail.com
Lisäksi tiedoksi, että tulemme mitä ilmeisemmin julkaisemaan myös 2d/3d-pelin FreeWare:na. Peli tullaan ilmeisesti tekemään AGS:llä ja tulee olemaan nopea projekti. Ilmaispelin tarinaa ei ole vielä lyöty lukkoon.
Projektin on tarkoitus tuoda näkyvyyttä "pelitalollemme"!
Lisää tullaan kertomaan myöhemmin!
Kiitos kaikille tuesta ja keskustelu jatkukoon!
KIITOS!

bob [02.01.2004 21:15:30]

#

no jo on kiirus...

remontti-reiska [02.01.2004 22:10:26]

#

Eli adventuregame studiolla? Tehkää mielummin vaikka qbasicilla tai muulla kunnon koodikielellä.

samii [02.01.2004 23:26:31]

#

Mikä sun-nimi on? Henkilöstö Vastaava?

(- on tahallinen) ;)

hunajavohveli [03.01.2004 12:17:41]

#

Ei kai AGS vain mitenkään satu olemaan sama kuin AGI?
Siis Adventure Game Interpreter, jota Sierra On-Line käytti seikkailupeleissään?
Niin no, olivathan ne pelit aivan uskomattoman hienoja....
...80-luvulla.

tsuriga [03.01.2004 12:44:47]

#

Nehän on ihan loistavia. Monkey Islandit ja Day of the Tentacle pwnii vieläkin.

AK [03.01.2004 14:16:11]

#

lainaus:

Nehän on ihan loistavia. Monkey Islandit ja Day of the Tentacle pwnii vieläkin.

"Look! A three-headed monkey!"

EDIT: Arvatkaapa miten sanan "kolme" voi kirjoittaa englanniksi väärin :)

Blaze [03.01.2004 14:30:37]

#

lainaus:

EDIT: Arvatkaapa miten sanan "kolme" voi kirjoittaa englanniksi väärin :)

Erm... Tree? :)

hunajavohveli [03.01.2004 15:01:44]

#

Arvelin tuon mitä sanoin olevan vain yleinen mielipide, mutta itse asiassa olen aina ollut vakaasti sitä mieltä, että ne todella ovat loistavia. Varsinkin kaikki Quest-sarjat, mitä niitä nyt on Kings Quest, Space Quest, Police Quest ym. Ja tekihän ne sitten myöhemmin SCI:n, eli legendaarisen SCREEN 13 320*200*16 resoluution. Olen itse asiassa suuri fani.

AK [03.01.2004 19:50:24]

#

lainaus:

Erm... Tree? :)

Hmm. Kyllä se silti olisi järkevä: puupäinen apina. No nyt meni kyllä jo niin off-topiciksi että :)

MakeGho [04.01.2004 05:55:06]

#

*reps*.. ähähä. Parhaat naurut moneen tuntiin. :)
Varsinkin tuo @hotmail.com lupaa hyvää, unohtamatta "Kirjoitus-Virheitä".
Kumma kun ei TGF:llä, kuten useimmat "pelitalot"... ;)

Gaxx [04.01.2004 15:27:43]

#

Joo... oon kans sitä mieltä, että vaikka olis kuinka alottelia tahansa niin kannattaa käyttää kunnon ohjelmointikieltä pelien tekoon. Ite väänsin kolme vuotta TGF:llä(jonka olen maininnut jo "muutamaan" kertaan), mutta se on oikeesti tuskaa. Kun vääntää ohjelmointikielellä niin ohjelmoinnista tulee heti paljon helpompaa. Ajattelu luistaa paremmin, kun tietää tarkalleen missä järjestyksessä mikin toiminto tapahtuu ja ei ole mitään typeriä rajotuksia "työkalujen" suhteen. Niissä ei ole mitään hyvää pitemmän päälle. Ainoa mitä niillä tekee on se, että niillä voi testata tykkääkö/jaksaako ohjelmoida, mutta sekään ei ole varma testi.

Tempfile [05.01.2004 18:59:24]

#

Itse kokeilen tuota AGS:ää paraikaa, ja mielestäni se on ihan veikeä ohjelma. Seikkailupelien tekemistä tällaisilla ohjelmilla ei pitäisi halveksua, sillä tietääkseni ainakin Lucasarts teki vanhat pelinsä SCUMM:illa(Script Creation Utility for Maniac Mansion). Sitäpaitsi, AGS:ssä on C:n tapainen skriptikieli, joka on pakollinen vähänkään kehityneemmänkään pelin aikaansaamiseksi. Tietysti voi alkaa koodaamaan seikkailupeliä alusta asti, mutta jos saa pelimoottorin tällä tavoin valmiina eivätkä jotkin rajoitukset haittaa, niin mikäs siinä.

TGF:ään AGS:ää ei pitäisi mielestäni verrata, edellämainitun skriptikielen takia.

kaviaari [06.01.2004 10:43:01]

#

Mutta oikeat pelit koodataan raa´asti ilman mitään typeriä hommaa mukamashelpottavia ohjelmia käyttäen esim. TGF K&P jne.

sooda [06.01.2004 10:47:59]

#

Samaa mieltä. Broidi väsäsi aiemmin pelejä tgf:llä mutta on nyt siirtynyt MMF:ään(Multimedia Fusion). Olen yrittänyt "käännyttää" broidia "uskoon" muttei se ole oppinut kunnolla edes qb:n printiä eikä inputia...

Tempfile [06.01.2004 11:26:59]

#

Kyllähän se niin on, en minä ainakaan kehtaisi rahastaa millään pelillä, jota en ole itse koodannut. Mutta ilmaispelien tekoon nuo ovat ihan sopivia. Jos vaikka sattuisi inspiraatio iskemään ja keksii hyvän tarinan seikkailupeliin, niin AGS:ällä sen saa helposti peliksi. Seikkailupeleissähän on juoni pääosassa, ei grafiikka tai itse ohjelmointi.

hunajavohveli [06.01.2004 11:37:23]

#

Siis kaikki "pelinteko-ohjelmat" pitäisi kieltää lailla. Joku hullu sanoo osaavansa ohjelmoida, kun tekee pelejä, jollain sellaisella. Hyi olkoon... no mikäs siinä, jos on tehnyt apuohjelman itse ohjelmoimalla. Silloinhan jutussa on ideaa, mutta että käyttää valmista ohjelmaa, se menee jo liian pitkälle. Kyllä meinas hermot mennä kun yks tuttu nimitti QBasicia "pelinteko-ohjelmaksi"! Yritin sille jankuttaa päähän, että Qbasic on OHJELMOINTIKIELI, mutta eihän se pöykö tajua, ettei ohjelmointi ole pohjimmiltaan mitään pelkkää "pelintekemistä"

Edit: Heh! Soodalla onkin oikea asenne, uskoonkäännyttämistä tosiaan... pitääkin ruveta syyttämään sitä tuttua harhaoppisuudesta :D

Pelinteko-ohjelmat ROVIOLLE!

kenkku [06.01.2004 12:08:22]

#

lainaus:

Siis kaikki "pelinteko-ohjelmat" pitäisi kieltää lailla. Joku hullu sanoo osaavansa ohjelmoida, kun tekee pelejä, jollain sellaisella. Hyi olkoon... no mikäs siinä, jos on tehnyt apuohjelman itse ohjelmoimalla. Silloinhan jutussa on ideaa, mutta että käyttää valmista ohjelmaa, se menee jo liian pitkälle. Kyllä meinas hermot mennä kun yks tuttu nimitti QBasicia "pelinteko-ohjelmaksi"! Yritin sille jankuttaa päähän, että Qbasic on OHJELMOINTIKIELI, mutta eihän se pöykö tajua, ettei ohjelmointi ole pohjimmiltaan mitään pelkkää "pelintekemistä"

Edit: Heh! Soodalla onkin oikea asenne, uskoonkäännyttämistä tosiaan... pitääkin ruveta syyttämään sitä tuttua harhaoppisuudesta :D

Pelinteko-ohjelmat ROVIOLLE!

Tuo on niin totta! Sitäpaitsi kun joku tekee tuollaisella pelin, niin siinä on yleensä joku paintilla piirretty tikku-ukko joka vaan käyskentelee ympäriinsä. Hauskinta on se, että nämä 11-vuotiaat pikkukakarat (voi isommatkin pikkukakarat tehdä niitä ;)) perustavat "pelitalollensa" "hienoja" nettisivuja Freewebsillä! Se minua ärsyttää että maailmaan syydetään juuri tuollaisia Freewebsillä tehtyjä "pelitalojen" nettisivuja. Turhaan niitä tekevät, kukaan ei lataa niiden p*skoja pelejä, paitsi niiden luokkakaverit, jotka antaa helvetisti rispektii niille: "Voi vitsi sä oot hyvä tekee pelei, mite sä osaat??1++!!11"

T.M. [06.01.2004 14:14:15]

#

Älkää niitä pelinteko-ohjelmia sen takia polttako roviolla, kun 10-vuotiaat peelot käyttävät niitä paskoissa peleissään ja leikkivät pelitaloa.
Kyllä niillä muutamia hyviäkin pelejä on tehty.

Ei sillä ole väliä millä se peli on tehty. Pelin laadustahan kaikki on kiinni. Valitettavasti useat eivät edes osaa käyttää noita pelinteko-ohjelmia oikealla tavalla; vaan tekevät niillä silkkaa paskaa.

Antti Laaksonen [06.01.2004 14:22:40]

#

Ei kannata halveksia pelinteko-ohjelmia ja olla leuhka siitä, että itse ohjelmoi. Erityisesti ei kannata pilkata nuorempia. Ja T.M. puhuu asiaa:

lainaus:

Ei sillä ole väliä millä se peli on tehty. Pelin laadustahan kaikki on kiinni.

edit: Mutta nyt ollaan menty jo aika kauaksi aiheesta...

tsuriga [06.01.2004 14:52:12]

#

lainaus:

Mutta oikeat pelit koodataan raa´asti ilman mitään typeriä hommaa mukamashelpottavia ohjelmia..

Niin ja ruokakin lämmitetään avotulella eikä missään uunissa, hellalla tai saatikka mikrossa. Mikäs siinä, jos käyttää apuvälineitä kunhan jälki on hyvää. AGS:ssahan on myös mahdollisuus C-kielen käyttöön. En osaa sanoa missä sitten liiallisen helppouden raja tulee vastaan. On tietysti hyvä olla olemassa myös niitä, jotka osaavat koodata pelintekijöitä helpottavia ohjelmia.

Tulipas sekava postaus.

Gaxx [06.01.2004 14:54:17]

#

Aiheesta mennään kieltämättä aika kaukana, mutta en malta olla vielä sanomatta, että pelinteko-ohjelmissa ei ole mitään muuta vikaa kuin, että niillä ei yksinkertaisesti pysty tekemään kunnon pelejä. Oma käsitykseni on, että kun tehdään jollain ohjelmointikielellä jokin ohjelma, jolla voi sitten taas tehdä uusia ohjelmia/pelejä niin tuo laatu, mitä niillä syntyy, heikkenee(ei se ainakaan parane).
Jos haluaa tehdä esimerkiksi KUNNON liikkumisen peliin(ainakin TGF/MMF) niin ei voi käyttää ohjelman valmiita liikkumis systeemejä vaan ne joutuu tekemään itse, joka taas on hankalaa, koska "ohjelmointi mahdollisuus" on paljon suppeampi.

Lisäksi mainittakoon, että nämä pelit syövät ~100 kertaa enemmän muistia kuin jollain ohjelmointikielellä toteutetut ja ainakin ainakin TGF:n ja MMF:n pelit vaativat hyvän nykyaikaisen näytönohjaimen pyörittämään vähänkin useamman objecktin liikkumisen ruudulla, joka scrollaa.
Tämän kaiken sanon kolmenvuoden kokemuksen perusteella ja toivon, että en olisi koskaan käyttänytkään mitään pelinteko-ohjelmaa.

hunajavohveli [06.01.2004 17:33:51]

#

Pelinteko-ohjelmat rajoittavat mahdollisuuksia ja sitten joskus tajuaa, että olisi suoraan kannattanut aloittaa oikeasta koodista niin menisi jo tosi pitkällä.

AK [06.01.2004 17:35:49]

#

lainaus:

PS: (Kaikista hakemuksista annetaan kirjallinen palaute mikä auttaa sinua kehittymään urallasi)

Ilmoitatte siis hakijalle tämän "hakemuksen" kirjoitusvirheistä ja ulkoasusta? Kyllä varmasti ovat kiitollisia.

hunajavohveli [06.01.2004 19:36:46]

#

Hetkinen siis, etsitte graafikoita...? En näe tuossa pienintäkään viittausta siihen, että tarvitsette ohjelmoijia. Tämä on ohjelmointiputka ja täältä löytyy lähinnä pelkkiä ohjelmoijia. En oikein usko, että löydätte täältä juuri ketään tekemään peliä.

Dustbin [06.01.2004 21:03:56]

#

Kertokaas mulle lisää tosta ex-Star Team Games, jos se on kans joku tälläinen "pelitalo" niin empä rupeaisi sillä isommin mahtailemaan.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta