Tässä on Tooltip-esimerkki. Tooltip on toiminto laittaen viestin käyttäjälle, kun hiiri laitetaan kontrollin päälle (tässä esimerkissä Label-kontrolli). Esimerkissä käytetään kertomaa.
package javafx_tooltip; import javafx.application.Application; import javafx.scene.Scene; import javafx.scene.control.Label; import javafx.scene.control.Tooltip; import javafx.scene.layout.TilePane; import javafx.stage.Stage; public class JavaFX_Tooltip extends Application { @Override public void start(Stage primaryStage) { TilePane root = new TilePane(); Label l[] = new Label[10]; Tooltip t[] = new Tooltip[10]; //Näihin tallennetaan kertomat. int kertoma = 1; for (int x = 1; x <= 10; x++){ //Lasketaan kertomat, jokaiselle Tooltip:lle. kertoma *= x; l[x-1] = new Label(String.valueOf(x)); t[x-1] = new Tooltip(String.valueOf(kertoma)); l[x-1].setTooltip(t[x-1]); //Laitetaan Label:n päälle root.getChildren().add(l[x-1]); } Scene scene = new Scene(root, 300, 250); primaryStage.setTitle("Kertoma"); primaryStage.setScene(scene); primaryStage.show(); } public static void main(String[] args) { launch(args); } }
1) luokka edelleen väärin nimetty ( sisältää _ )
2) tässä tapauksessa l[] ja t[] turhia. Loopissa voi suoraan tehdä:
Label l = new Label(String.valueOf(x)); l.setTooltip(new Tooltip(String.valueOf(kertoma))); root.getChildren().add(l);
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.