Tämän ohjelman avulla voi asettaa tehtäviä ja yliviivate ne, kun ne on tehty.
/* * To change this license header, choose License Headers in Project Properties. * To change this template file, choose Tools | Templates * and open the template in the editor. */ package javafx_muistilista; import javafx.application.Application; import static javafx.application.Application.launch; import javafx.event.ActionEvent; import javafx.event.EventHandler; import javafx.scene.Scene; import javafx.scene.control.Button; import javafx.scene.control.CheckBox; import javafx.scene.control.TextField; import javafx.scene.layout.StackPane; import javafx.scene.layout.TilePane; import javafx.scene.text.Text; import javafx.stage.Stage; public class JavaFX_Muistilista extends Application { double luku = 0; double luku_2 = 0; public void start(Stage stage){ //Luodaan tekstilaatikot. int koko = 6; TextField[] tekstit = new TextField[koko]; TilePane r = new TilePane(); //Luodaan objektit. Text[] tulokset = new Text[koko]; for (int x = 0; x < koko; x++){ TextField teksti = new TextField(); tekstit[x] = teksti; r.getChildren().add(teksti); } for (int x = 0; x < koko; x++){ Text tulos = new Text(); tulokset[x] = tulos; r.getChildren().add(tulos); } CheckBox[] laatikot = new CheckBox[koko]; for (int x = 0; x < koko; x++){ CheckBox laatikko = new CheckBox(); laatikot[x] = laatikko; r.getChildren().add(laatikko); } Button yliviivaa = new Button("Yliviivaa"); Button aseta = new Button("Aseta"); r.getChildren().add(aseta); r.getChildren().add(yliviivaa); EventHandler<ActionEvent> event = (ActionEvent e) -> { //Asetaan nimilaput. for (int x = 0; x < koko; x++){ tulokset[x].setText(tekstit[x].getText()); } }; EventHandler<ActionEvent> event2 = (ActionEvent e) -> { //Yliviivataan tai poistetaan yliviivaus. for (int x = 0; x < koko; x++){ if (laatikot[x].isSelected()){ tulokset[x].setStrikethrough(true); } else { tulokset[x].setStrikethrough(false); } } }; aseta.setOnAction(event); yliviivaa.setOnAction(event2); Scene scene = new Scene(r,800,200); stage.setTitle("Ohjelma"); stage.setScene(scene); stage.show(); } public static void main(String[] args){ launch(args); } }
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.