Tuota noita on aika paljon, eikös niin... On hyviä kalliita ja halpoja, sekä huonoja kalliita ja halpoja ja siltä väliltä :). No itse nytten otin www.webol.fi :n web-hotellin, mutta se ei ole aivan varmaa viellä, ja on jonkun aikaa viellä aikaa peruta se. Eli Mitäs palvelun tarjoajaa te kannattaisitte. (Sen pitäisi olla suht halpa, mutta samalla hyvä) webol, ei kuulemma ole kauhen hyvä, joten olisi kiva tietää, jos on joku parempi suunninpiirtein samaan hintaan.
Hmm, suosittelisin ehkäpä vain oman domainin ottamista jos sinulla on nopea yhteys, joka on "yritys"-luokkaa tai siinä on kiinteä IP-osoite ja lupa pitää palvelinta. Tosin toinen kone on myös suositeltavaa.. Mutta noita ehtoja harvat täyttävät, esimerkkinä oma tilanteeni, Elisa ADSL 512/512, joka tuskin riittää nopean palvelimen pitoon, kun itsekin käytän yhteyttä erittäin aktiivisesti, sekä palvelimen pito ei ole sallittua. Lisäksi minulla on vain 1 Windows-kone.
Näissä tapauksissa web-hotelli on erittäin hyvä ratkaisu.
Itse kysymykseesi minulla ei juuri ole vastausta, en tiedä ollenkaan web-hotellien tarjoajista.
~Sose~
www.int2000.net
en tiedä muitakaan...
lainaus:
Elisa ADSL 512/512 ... sekä palvelimen pito ei ole sallittua.
Näin ei enää ole. Uuden telemarkkinalain astuttua voimaan 25.7.2003 yhteydentarjoaja ei saa kieltää palvelimen pitoa.
... Tilanne kuitenkin muuttui 25.7.2003, kun uusi telemarkkinalaki astui voimaan. Siinä todetaan, että "teleyritys ei saa estää käyttäjää liittämästä yleiseen viestintäverkkoon radiolain vaatimusten mukaista telepäätelaitetta" (69§). Tällainen telepäätelaite koskee myös tavallisia kotitietokoneita ja palvelimia. Tämä tarkoittaa, että yhteyden myyjä ei saa kieltää palvelimen pystyttämistä ja pyörittämistä vain siksi, että se niin haluaa. ...
Lähde: MikroBitti 12/2003, postipalsta s. 12, otsikolla "Palvelin piiloon"
Tietenkin järki pitää olla mukana palvelimen pidossakin, eli mikäli palvelin tarjoaa piraattiohjelmia yms. niin silloin palvelimen pito on tietenkin kielletty.
Minulla, ainakaan ei ole näillä näkymin mahdollisuutta pitää konetta hostina... Mutta sellainen saattaa tulla tässä vuoden-puolentoistavuoden sisällä, hyvinkin mahdolliseksi :)
Int2000 on toiminut hyvin verrattuna hintaan (72 euroa / vuosi). Lähiaikoina tökki kun vaihtoivat järjestään palvelimien levyt uusiin mutta nyt on taas pelittänyt kuten pitääkin. Vähän turhan isot ruuhkat asiakaspalvelussa, siitä ainoa miinus.
lainaus:
lainaus:
Elisa ADSL 512/512 ... sekä palvelimen pito ei ole sallittua.
Näin ei enää ole. Uuden telemarkkinalain astuttua voimaan 25.7.2003 yhteydentarjoaja ei saa kieltää palvelimen pitoa.
... Tilanne kuitenkin muuttui 25.7.2003, kun uusi telemarkkinalaki astui voimaan. Siinä todetaan, että "teleyritys ei saa estää käyttäjää liittämästä yleiseen viestintäverkkoon radiolain vaatimusten mukaista telepäätelaitetta" (69§). Tällainen telepäätelaite koskee myös tavallisia kotitietokoneita ja palvelimia. Tämä tarkoittaa, että yhteyden myyjä ei saa kieltää palvelimen pystyttämistä ja pyörittämistä vain siksi, että se niin haluaa. ...
Lähde: MikroBitti 12/2003, postipalsta s. 12, otsikolla "Palvelin piiloon"
Tietenkin järki pitää olla mukana palvelimen pidossakin, eli mikäli palvelin tarjoaa piraattiohjelmia yms. niin silloin palvelimen pito on tietenkin kielletty.
Näin muistelinkin. Kun sitten yksi päivä IRCissä ollessani ajattelin että laittaisinko peräti tuohon veljeni koneeseen Linuxin ja ainakin http-palvelimen, kysyin muutamalta henkilöltä IRCissä että miten on, kun olen kuullut tuosta laista, mutten tiennyt oliko se voimassa. Vastaus oli että ei semmoista lakia tietenkään ole.
Tästä tapauksesta minulle jäi sellainen mielikuva, että kyseistä lakia ei ole.
Kiitokset trinitille selventämisestä.
~Sose~
http://hostuknet.co.uk/ Kellään kokemuksia tästä? Basic-paketti domainilla noin 50eur/vuos. Php, un-metered mysql..
Netsor, http://www.webhotelli.net
Upee webhotelli, PHP ja kaikkee...
Tota, eiks web hotelli ole normaali jos se tukee php:tä ja jos ei niin paska, vai? :D
Webolia en suosittele mitä siitä olen lukenut. Mutta verkkomestari.com <- kannattaa tutustua! Hyvä ja nopea asiakaspalvelu, halvat hinnat.. ymym.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.