Hei!
Jos sinulla on ylimääräisenä koneita, jotka toimivat, mutta ovat sinulle liian vanhoja/muuten tarpeettomia. Kunnosta riippuen joko käytän niitä itse esim. Wanhojen pelien pelaamiseen tai kokeilen rakennella niistä esim. palvelinta tai sitten asennan niihin jonkin Linux-version ja annan eteenpäin tutuille vanhuksille ja muille, jotka tarvitsevat konetta lähinnä kevyeen surfailuun/vastaavaan.
Voin maksaa koneista 0-50 euroa sopimuksen ja kunnon mukaan. Voin noutaa alueelta, minne pääsee VR:n lähiliikenteellä/HSL-alueen bussilla. Olen joinakin viikonloppuina myös Pohjois- ja Etelä-Savossa, jolloin niistäkin löytyviä voin ottaa vastaan.
Minulla olisi nimelliseen hintaan tarjolla Lenovo Edge E335, jossa on Windows 10. Iän vuoksi akku on jo heikko, muilta osin kunto hyvä, väri punainen, pinta hieman kulunut. Speksejä: 13,3", CPU AMD E2-1800, GPU integroitu Radeon, RAM 4 Gt (josta osa GPU:lle), HDD 300 Gt 7200 RPM, VGA, HDMI, yksi mikki/kuuloke-liitäntä, USB 2.0, USB 3.0 × 2, RJ45, SD-kortinlukija, web-kamera, touchpad ja nipple mouse. Vaihdettu AR9285 WLAN-kortti (b/g/n), joka on alkuperäistä Broadcomia luotettavampi. Puuttuu CD-asema ja Bluetooth ja numeronäppis. Linuxissa on ollut ongelmia lepotilasta heräämisen kanssa, varmaan jokin ajurivika kyseessä. Käypä kone vanhempiin peleihin ja peruskäyttöön.
Myös yksi Raspberry Pi 1 Model B Rev 2 saisi puolestani vaihtaa omistajaa.
Metabolix kirjoitti:
(24.04.2019 19:16:12): Minulla olisi nimelliseen hintaan tarjolla...
Mahtavaa. Molemmat kiinnostaa. Paljonko on tuo nimellinen hinta? Riittääkö pari kymppiä?
Pyydän koko paketista 30–40 e riippuen sisällöstä. Haluatko mukaan myös WLAN-tikun? Haluatko 8 gigan muistikortin (kirjoittaa 6–8 megaa sekunnissa), vai riittääkö minimalistinen 128 megan kortti? Käyttöjärjestelmän enimmät osat voi asentaa USB-tikulle, yleensä se toimii nopeamminkin kuin SD-kortti, mutta asennus vaatii hieman omaa virittelyä. Esimerkiksi Arch Linuxilla kuitenkin USB-tikun käytön pitäisi onnistua melko suoraan.
Metabolix kirjoitti:
(25.04.2019 20:25:41): Pyydän koko paketista 30–40 e riippuen...
Hei!
En tarvitse WLAN-tikkua. Sellainen löytyy omasta takaa. Tuo minimialistinen kortti riittää hyvin. Kiitos. Voin maksaa sen 30 euroa.
Nostetaan tätä. Voisin taas ostaa koneita, jos tarjontaa löytyy.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.