Tabletpelisivusto,
Tässä suora linkki peliohjelmaan - http://www.hannusaro.com/tabletpelisivusto/
Hei, tämä tabletpelisivusto sisältää Hannu Särön tabletpelejä. ( Jätkänshakki, Reversi, Tammi, Mylly, Shakki ).
Tämä tabletpelisivusto on tarkoitus nyt rakentaa elokuun aikana, teen tähän kuukauden mittaisen ketjun, jossa pidän päiväkirjaa uuden sivustoni kehittymisestä.
Päivitän sivuston aina illalla.
-------------------------------------------------------------------
Tästä tämä kuukauden mittainen päiväkirjani alkaa -
24. - 25. Heinäkuuta.
Kaksi ekaa päivää kului mukavasti, kun rakensin alkulogo ruudun ja alkuintroa.
Sivustolle valmistui alkuintro ja eri ohjelman suorituksen koodaus functioita aloin rakentamaan.
-------------------------------------------------------------------
Tässä on vielä koko sivusto suunnitelmaa -
# Peleihin tulee siis näin alkuun Jätkänshakki, Reversi, Tammi, Mylly, Shakki, eri variaatioineen.
# Myöhemmin lisätään mahdollisesti laivanupotus ja backgammon ainakin.
# Pelit käynnistetään kosketus iconeista ruudulta.
# Pelaaminen tapahtuu yleisesti ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa.
# Pelaamiseen voi silti ottaa tilapäisen, peli session kestävän käyttäjätunnuksen, jos pelaa kaveria vastaan.
# Peli siirrot ja niitten sääntöjen mukaisuus tarkistetaan aina palvelimessa.
# Pelaamiseen on hot seat pelejä sekä online live pelejä netistä.
# Sivusto rakentuu Javascript ja html5 ja websockets avulla, jotenka se toimii kaikissa tableteissa joissa on jokin tunnettu selain, ( Google Chrome, Firefox jne.. )
# Sivusto rakentuu peliin nyt elokuun aikana, teen tähän kuukauden mittaisen ketjun.
# LIsään lähipäivinä graafista kuvakaappausta ja kirjaan kehittymisestä sitten lisää.
Elokuun aikana siis tarkoitus nyt tämä ketju saada päätökseensä ja sitten juhlistaa tabletpelisivuston avajaisia.
:)
--
26. - 27. - 28. heinäkuuta,
Täällä voi käydä katsomassa AOv5.00+ ohjelmaani, suora linkki käynnistykseen - http://www.tabletpelisivusto.com
Olen lisännyt uutena ohjelmaan -
Timer käskyjä.
Grafiikan viewport on skaalattuna, korkeus on aina 2000px ja leveys saman suhde luvun mukaan, tämä helpottaa grafiikan käsittelyjä.
------------
Nyt lauantaihin mennessä olisi tarkoitus, ensimmäinen menu valikko laittaa toimintaan grafiikan kanssa.
Nyt lauantaihin mennessä olisi tarkoitus, myös ensimmäiset lautagrafiikat piirtää, ( Jätkänshakki, Reversi, Tammi, Mylly, Shakki ).
Nyt lauantaihin mennessä olisi tarkoitus, että katson ensimmäistä palvelin ohjelmaa testi toimintaan, vastaanottamaan konnekteja.
Vielä ei ole kuvansnappeja, mutta, lisään grafiikan ihan pian.
:)
--
29. - 30. - 31. heinäkuuta,
Täällä voi käydä katsomassa AOv5.00+ ohjelmaani, suora linkki käynnistykseen - http://www.tabletpelisivusto.com
Olen lisännyt uutena ohjelmaan -
Täydensin grafiikka functioita AsiakasOhjelmassani.
Täydensin timer functioita AsiakasOhjelmassani.
Piirtelin grafiikkaa menuihin, ja laitoin menut toimintaan.
--------------------------
Seuraavaksi tässä viikonlopun ja maanantain aikana -
Laitan jo ensimmäistä peliä jätkänshakki alkeis toimintaan, mahdollisesti peli kunnossa jo maanantai tiistai keskiviikko aikana, jatkan siintä sitten reversi ja tammi peleihin.
Laitan palvelin ohjelmaani alkeis kuntoon.
--------------------------
Lisään kuvasnappia sivusta pian, vaikka tuosta linkistä pääseekin sinne suoraan. :)
:)
--
2. - 3. - 4. elokuuta,
Täällä voi käydä katsomassa AOv5.00+ ohjelmaani, suora linkki sivustolleni - http://www.tabletpelisivusto.com
Olen lisännyt uutena ohjelmaan -
Lisäsin grafiikka käskyjä.
Lisäsin timer käskyjä.
Lisäsin util käskyjä, loadimage jne..
Menujen toiminta on valmista, mutta, en vielä kytkenyt peli käynnistystä, kun palvelin ohjelma ei ole toiminnassa vielä.
--------------------------
Seuraavaksi tässä tänään 1.8 minulla on pyykki ja siivous päivä,mutta, huomenna ja viikonloppuun mennessä, sitten rakennan ensimmäistä peliä jätkänshakki toiminta kuntoon.
Laitan menuihin valikot, joista käynnistää pelejä, laitan peleihin 3 min, 5 min, 7 min, 10 min, 15 min, 20 min ja 30 min valinta toiminnat.
Laitan myös palvelin ohjelman, joka käsittelee pelien siirtoja, niin, linjoille valmiiksi odottamaan käyttäjiä.
Lisään kuvasnappia piakkoin.
--------------------------
:)
--
7. - 8. - 9. elokuuta,
Hei, olen kirjannut AOv5.00 ohjelmaani, ja se alkaa olla jo täysin valmis, vielä sitten nämä pelien toimet siihen ympärille, minä mahdollisesti lisään vielä AOv5.00+ kanssa, graafisia kuvan käsittelyjä, ainakin Convolve operations, ja muuta vastaavaa, sitten ajan kanssa.
Tässä on linkki sivustolle - http://www.tabletpelisivusto.com
--------------------------
Minä tässä tätä palvelin ohjelmaani, nyt kirjaan, olen valinnut seuraavan tutoriaalin, taikka docin, niin, ohjeeksi.
Tässä tämä minun ohje on - https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/WebSockets_API/
Minä tarvitsen vielä vähän kysyä, kun olen siis lautapeli suunnittelija, minun idea on suunnitella kivoja tilanteita laudalle, ja sitten rakentaa, ihan kokonainen peli niitten kivojen tilanteitten ympärille, eli, en ole oikea virallinen ohjelmoija, jotenka sitten kysyn -
Että onko tuo linkin tutoriaali, tarpeeksi kattava, jotta voin rakentaa, java server ohjelman siihen ympärille, tarvitsen tietää vain itse websocket toimintaa, riittääkö tuo documentti ja sen websocket neuvot, kevyt palvelimen rakentamiseen.
Jos ei riitä, niin, mitä muuta täytyy opiskella ? Mitä muuta tarvii tietää Websocketeista ? Kyseessä vain kevyt java se 7/8/9 palvelin, string siirtoja, ei muuta,
Lisään kuvasnappia piakkoin.
--------------------------
:)
--
10. - 11. - 12. elokuuta,
Tässä on suora linkki AOv5.00 ohjelmaani - http://www.tabletpelisivusto.com/AsiakasOhjelma.
AOv5.00+ kehittyy ja palvelin ohjelma kehittyy, uskoisin että minulla on nyt ensi viikon aikana jo ensimmäinen peli jätkänshakki linja kunnossa.
Olen kirjannut palvelinohjelmaani jo pakettien lukemisen, vielä pakettien kirjaaminen AOv5.00 ohjelmaan takaisin, niin, täytyy lisätä viikonloppuun mennessä.
Lisäsin seuraavat -
Palvelin ohjelma on aloitettu, ja siinä on jo accept ja read packets luokat, vielä write packets ja menu toimet ja pelien kulun seuranta.
AsiakasOhjelma on kehittynyt edelleensä, laitoin 3d tuen, tai z syvyyden, mutta, en pyöritä kuvia z akselilla.
--------------------------
Minä tässä tätä palvelin ohjelmaani, nyt kirjaan, write packets luokkaa, ja sitten näitä pelien ja menujen kulun luokkia, uskoisin, että, tässä menee viikko ja pari päivää, mutta, sen jälkeen ei sitten ole enää mitään muuta kuin peli grafiikan lisääminen. :)
:)
--
14. - 15. - 16. elokuuta,
Tässä on suora linkki AOv5.00 ohjelmaani - http://www.tabletpelisivusto.com/AsiakasOhjelma.
--------------------------
Vielä puuttuu seuraavat -
1) PalvelinOhjelman viimeistelyä, täytyy lisätä ja testata loppuun, read ja write packets, peli menuissa liikkuminen ja pelaajien valikointi, ja vielä itse peli siirtojen suoritukset.
2) Peli grafiikan lisääminen, aloitan jätkänshakki, reversi ja tammi peleillä, ja niistä sitten mylly ja shakki peleihin.
3) Etusivun tekeminen skaalaavaksi, tämä tabletpelisivusto on siis tableteille ja kännyköille tarkoitettu, niin, laitan koko sivuston skaalaavana, eli, niin, että se on aina oikean kokoinen ruudulla, laitan koko ruudun kokoisen skaalavan html5 canvaksen jossa sivusto sitten on.
4) AsiakasOhjelman täydentäminen, lisään graafisia käskyjä ja kuvan käsittelyjä, convolve operations, bump, sharpen, soften, brighten, darken, ja vielä pikseli tason operations, satunnais pikselit, spread pikselit.
Nuo ainakin vielä täytyy lisätä. :)
:)
--
Saan vaan virheen virheellisestä Zoom arvosta. Chromella 100% zoom palauttaa näkymän, missä kerrotaan että pitäisi skaalata takaisin 100%:iin. Käytössä Macbook pro 13" Retinalla. Eli oletuksenahan tuo 100% on muutenkin, nyt ohjelmasi vaan tunnistaa väärin onko zoomilla leikitty vai ei.
Miksi se edes haistelee zoomia? Miksi?!
Lista asioista, joita pelaajan ei tarvitse tietää:
- Asiakasversion numero
- Ruutujen määrä
- Ruudunpäivitysnopeus
- CPU
Nämä voivat tulla jollain pikanäppäimellä, jotta testaajat voivat ilmoittaa lukuja ongelmatilanteissa, mutta 99.999% pelaajista (mikäli tätä testaa edes kukaan muu kuin Herra Jortikka itse) ei tee näillä tiedoilla mitään.
Sen sijaan, mitä pelaajien pitäisi nähdä:
- Päästä pelaamaan suoraan näkemättä mitään pitkiä tähtisateita
Herrat hyvät,
Zoom arvo, tämä zoom arvo on mukava, kun näyttö on zoomattuna, ja ruudulla on 100% leveä ja korkea canvas, niin, tämä canvas on muistissa isompi mitä pikseli määrä näyttää sen olevan, tuo zoomi on mukana kertoimena.
Kun zoomaa 100% leveää ja korkeata canvasta, vaikka 10% lisää, niin, sen pikseli leveys näyttö muistissa kasvaa 10%, tästä syystä tarkistan zoom arvon.
Lasken zoom arvon alla olevan mukaan, en tarkkaan tiedä onko se ihan oikein -
gBrowserZoomValue=Math.round(window.devicePixelRatio*100);
--
Myöskin nämä AOv5.00+ numerot ja versiot, ja ruutujen määrät ja ruudunpäivitys arvot CPU #T1 millisekunnit.
Niin, netissä on nykyään, eteenkin suomen rajojen ulkopuolella, aika paljon shakki, tammi, reversi pelejä, jotenka tälläinen koti taiteilija ja taiteen esittelijä, joutuu jotakin keksimään, ollakseensa omantakainen, omaa esittävä, erillainen kuin muut, sellainen jolla on oma tie ja suunta.
Nämä mitkä lebe80 ihmetteli, ovat osa sitä mikä tekee minun sivustani, minun sivun, ne ovat osa minun sivustojeni persoonallisuutta, sitä mikä erottaa sivustoni sadoista muista ulkomaalaisista lähinnä sivustoista.
:)
--
No oikein se ei ainakaan ole, koska vaikka zoom olisi 100%, herjaa sivusto virheellisestä zoomista. Ei myöskään toimi puhelimella (iPhone 7), ja palauttaa saman virheen.
BrowserZoomValue,
Osaako joku neuvoa tuota, minusta tuo on oikein, tuo edellisen viestini koodi.
???
Minulla muistaakseni lukee siinä virhe ruudulla, se minun ohjelmani ymmärtämä zoom, mitä se kertoo siinä ruudulla, kun virhe ilmoitus on ?
--
Miksi edes katsot zoomia? Mikset vain aseta fixed kokoa softallesi jos kerran sellainen on oltava? Tai vaihtoehtoisesti responsiivinen, mutta minimileveys n+1 px. Zoomin tutkiminen on vähän haastavampi juttu kuin tuo sinun tekemäsi, HiDPI ja Retina näytöt käyttävät enemmän pikseleitä saman objektin piirtämiseen ja näissä näytöissä window.devicePixelRatio arvo tulisi asettaa window.devicePixelRatio = 2, jotta piirto ylipäätään tapahtuisi näytön tukemalla tavalla oikein.
Näyttö resoluutio ja AOv5.00+,
AOv5.00+ tukee näyttöjä 5K asti 8 fps kanssa, ja resoluutiota ja alle kuin 3440 x 1440 px ja 15 fps.
Tämä on ongelmana, että, jos joku vahingossa, säätää vanhalla koneella selaimen zoom valuen väärin, ja tämä minun tuki on 5120 x 2880 asti, niin, vanha kone voi kuumentua, sillä canvas joka on näytöllä 100% leveys ja korkeus, kun sen taustalla olevan html ja body sivun skaalaa selaimesta, niin, tuo canvas koko kasvaa aina sinne minun säätämään 5K asti jos selaimen zoomia jatkaa.
En tällä hetkellä tiedä mitä tehdä asian kanssa.
Osaako joku neuvoa ?
:)
Lisäys.
Minä laitan ruudulle varoituksen, se on ärsyttävää, mutta, varmaankin ratkaisee ongelmaa, tosin niissä koneissa, joissa tuo yllä oleva koodi ei toimi, on varoitus ruudulla koko ajan.
Lisäys2.
Laitoin päivityksen - http://www.tabletpelisivusto.com/AsiakasOhjelma.
Siinä on nyt tuo huomioitu, että tuo browserzoomvalue koodi ei toimi kaikilla koneilla, mutta, asia on niin vakava, että, jätän max. ruudunpäivityksen 4 fps, ja tämä varoitus asiasta on ruudulla, minkä varoituksen sinne nyt sitten lisäänkään.
Ohjelmani pitäisi nyt toimia groovyb koneessasi.
Lisäys3.
Laitoin päivityksen - http://www.tabletpelisivusto.com/AsiakasOhjelma.
Tuo varoitus on aika ikävä, minä varmaankin poistan pysyvän varoituksen ruudulta, mutta, jätän max. ruudunpäivityksen 4 fps taikka 2 fps, kun tuo browserzoomvalue palauttaa virheen taikka eri arvon kuin 100 %, minä pidän varoituksen 10 sekunttia ruudulla, ja sitten varoitus poistuu, mutta, framerate jää vaikka 4 fps max.
--
Ja mä kun luulin, että webiohjelmoinilla sä olisit vihdoin päässyt takaisin raiteille.
Kun mä tein pelejä, mun ei tarvinnut välittää fps:stä, mä annnoin animaatiokirjastojen hoitaa tämän. Mun ei tarvinnut kuin laittaa "animoi kappale X paikkaan p, kesto t sekuntia. Jos prosessori ei jaksanut pyörittää peliä 60fps, se pyöritti sitä hitaammin.
Lebe80 kirjoitti:
Kun mä tein pelejä, mun ei tarvinnut välittää fps:stä, mä annnoin animaatiokirjastojen hoitaa tämän. Mun ei tarvinnut kuin laittaa "animoi kappale X paikkaan p, kesto t sekuntia. Jos prosessori ei jaksanut pyörittää peliä 60fps, se pyöritti sitä hitaammin.
Jo puhuttua,
Olen tämän jo kommentoinut, olen open ja free digi sotalautapeli harrastelija, minulla ei ole kaikkea hienoutta, kuten tietoa cpu ja gpu lämmöistä, tai mittavia graafisia kirjastoja, ja vanhat koneet täytyy ottaa huomioon, en voi rakentaa mainetta, joka rikkoo jonkin tietyn vanhan tietokoneen lähes aina, kun sellainen ohjelmani kohdalle osuu, rakennan turvallisen paketin, sen mukaan mitä on mahdollista näillä ohjelmilla.
Lyhyesti vielä, aion rakentaa lautapelejä, ei ole suomi netissä vielä 30 fps - 45 fps - 60 fps lautapelejä, eikä minun kauttani myöskään tule, ennen kuin on joka päiväistä, ihan kaikilla muillakin sivustoilla. :)
Olen yksi oman alani pioneereja, mutta, en ala pioneeriksi 60 fps laudoilla, kun sitä vanhaa teknologiaa on vielä netissä. :) Todella vanha teknologia voi pyörittää JavaScriptiä.
Sinä teit erillailla, mitä minä, mutta, se kuuluu osana EU kulttuuriin, eri tavalla ohjelmoidut, eri tavalla piirretyt, ja eri tavalla toimivat AsiakasOhjelmat ja pelit ja sivustot.
:)
--
Kannattaisiko vanhoja teknologioita korvata uusilla?
https://greensock.com/get-started-js
Selaimessa on oma sandbox, sun ei tarvitse siitä välittää millaisella koneella käyttäjä sivustoasi pyörittää. Selain pitää kyllä huolen, ettei kone hajoa,
Hienot kirjastot,
Hmmh, minä hieman välttelen sitä että käyttäisin ihan kaikkia valmiita kirjastoja, minä siis vielä kertaan, että, olen lautapeli suunnittelija, minä luon tilanteita laudalle ja rakennan sitten pelin näitten tilanteitten ympärille.
Minä myöskin aion kutsua itseäni taiteilijaksi, jos käyttäisin hirmu hienoja kirjastoja ja valmiita rutiineja, niin, nämä pelit eivät, niin, sitten minun ihan omia olisikaan.
Pelit olisivat, erillaisten kirjastojen rutiineitten tuotoksia.
Minulla on tällä hetkellä hyvä ote koodaukseen, en lähde opiskelemaan uutta, juuri nyt.
Mutta, aion olla kone läheinen ja välttää korkeita valmiita kirjastoja ja piirto-ohjelmia ja rutiineja, ja jne ..
Olen taiteilija ja tämä on minun oma projekti, ei matemaatikkojen taikka muitten peli suunnittelijoitten.
Omat rutiinit ja omat säätelyt ja testaamiset. :)
:)
--
17. - 18. - 19. elokuuta,
Tässä on suora linkki AOv5.00 ohjelmaani - http://www.tabletpelisivusto.com/AsiakasOhjelma.
--------------------------
Minä tässä viime päivinä olen AOv5.00+ ohjelmani, graafisia kuvan käsittelyjä kirjanna, brighten, contrast, setminmaxrgb, ja myös tein obfuscaten koodille.
Lähden tässä nyt viikonlopun ajan kirjaamaan ensimmäisiä peli paketteja read & write, menuissa liikkumisia ja peli paketteja, yritän katsoa jos jätkänshakki olisi kevyt versioin valmis viikonlopun aikana, jätkänshakista jatkan reversiin ja tammeen.
:)
--
Touhu hidastui hieman,
Minulla on kaksi ongelmaa, joista en päässyt eteenpäin, tässä edellisten 3 päivän aikana.
Minulla on hieman epäselkeätä, kuinka websockets toimii javascript client puolella, kun tuo onmessage ottaa vastaan viestin, kuinka tämän kaltainen tilanne, että jos minulla on pitkä viesti tullut vaikka 1024 byteä string, ja sitten alan purkamaan tätä stringiä, ja sitten saapuukin kesken ensimmäisen pitkän viestin aikana jo toinen pitkä paketti, joka sitten myös alkaa käyttämään samoja functioita, nämä samat functiot ovat esim. jätkänshakin siirtoja tarkistavat luokat ja menuissa liikkumiset kun pelaaja nimet jotka ovat peli huoneessa siirtyvät palvelimesta client ohjelmaan.
Tämä toinen jossa pahkailin, on tämä menuissa liikkuminen ja se mitä kaikkea minä laitan sisältämään, tähän AOv5.00+ ohjelmaani.
Minä mietin seuraavat -
Kolme eri peli moodia, yhden päätteen peli, vieras peli netissä, ja vielä tuttava peli netissä.
Näitten menut pitäisi rakentaa, niin, että, vielä on valittavana eri peli pituudet, 3 min, 5 min, 7 min, 10 min, 15 min, 20 min ja 30 min.
--
Osaako joku neuvoa tuota onmessage functiota tuossa websocketissa, tekeekö se aina oman worker threadin joka messagelle, ja voin käyttää huoletta samoja jätkänshakki ja muu peli ja muu peli menu functioita, myös mahdollisessa päällekkäin tulevassa tcp paketissa, taikka vieläpä jos tulee vaikka 3 - 5 pakettia purkuun, kun ensimmäinen 2048 pitkä paketti on vielä purussa ?
Onko minulla mitään mahdollisuutta rakentaa jotakin functiota joka olisi synchnorized, kuten itse javassa on ?
Entä kuinka javascript koodi rimpsut, onko ne "suojattuja".
Jos on esim.
munstring=munstring.substring(10);
Tuohan poistaa 10 ekaa merkkiä munstring tekstistä, entä jos jokin toinen koodi pätkä tuossa munstring.substring(10); aikana ennen kuin tulos siirtyy munstring muuttujaan, niin, jos jokin websocket onmessage vaikka muuttaa kesken tuota munstring sisältöä, niin, onko tuo ohjelma rivi suojattu, tilannetta vasten.
Voinko huoletta tehdä yhden string muuttujan, jonnekka siirrän kaikki saapuvat string tcp paketit, ja sitten puran eri string käskyillä tätä string muuttujaa.
Kiitos,
:)
--
JavaScript ajetaan yhdessä säikeessä.
Kiitos,
Kiitos viestistä, mutta, hieman haluan tarkentaa varmuudeksi, että, meni oikein.
Minullahan on tämä pää säie, jossa, pelaaminen on, ja sitten on toinen säie tämä websocket, tämähän on kaksi säiettä.
Kun tuo websocket onmessage minun tietojen mukaan voi aktivoitua, vaikka itse peli javascript säie kulkee omia kulkujaansa.
:)
--
HannuTapio kirjoitti:
Minullahan on tämä pää säie, jossa, pelaaminen on, ja sitten on toinen säie tämä websocket, tämähän on kaksi säiettä.
Ei ole.
HannuTapio kirjoitti:
Kun tuo websocket onmessage minun tietojen mukaan voi aktivoitua, vaikka itse peli javascript säie kulkee omia kulkujaansa.
Ei voi.
22. - 23. - 24. elokuuta,
Tässä on suora linkki AOv5.00 ohjelmaani - http://www.tabletpelisivusto.com/AsiakasOhjelma.
--------------------------
Lähden tässä nyt kirjaamaan palvelin ohjelman valmista versiota, jokin testi versio siintä jo onkin ollut, tässä menee varmaankin pari viikkoa vajaa, eli tämä loppu kuun aika, laitan palvelinohjelmaani myös peli siirtojen käsittelyt, tämä säästää mukavasti linja liikennettä, kun javascript ei sisällä pelien siirtojen tarkistuksia, vaan ne pelien siirtojen tarkistukset tehdäänkin palvelimessa.
Kirjaan samalla valmiit grafiikat ja loput graafiset kuvan käsittely käskyt, mitkä vielä puuttuu, ja toki myös AOv5.00+ ohjelman TCP linja rutiinit.
:)
--
Bugi,
Tuossa AOv5.00+ kanssa, oli bugi, minulla oli resetTransform(); käsky käytössä, tämä ei toiminut ainakaan IE kanssa, mahdollisesti myös Macintosh tietokoneissa, oli ongelmia.
Bugi korjattu, Internet Explorer ja windows 7 toimii, ainakin minulla.
Jos oli ongelmia Macintoshissa, niin, ne on nyt mahdollisesti korjattuna. :), en itse pääse testaamaan Maccia, kun olen vain WIN ja LIN kanssa. :)
:)
--
25. - 26. - 27. elokuuta,
Tässä on suora linkki AOv5.00 ohjelmaani - http://www.tabletpelisivusto.com/AsiakasOhjelma.
--------------------------
Hei, minulla on ollut lähinnä ajattelu vaihetta, tässä viikon verran, ja tämä ajattelu on nyt tuottanut tuloksen ja minulla on suht selkeätä, en odota enää juuri ongelma kohtia, niin, koko palvelinohjelman ja asiakasohjelman kulku, ainoa ongelma on tämä että joudun valikoimaan tämän maksimi käyttä määrän linjalla ja palvelinohjelmassa ja myös sen että sallinko pelaajien kirjautua tabletpelisivustolle, vaiko pidänkö tämän tabletpelisivuston vain vieras peleille tarkoitettuna lähinnä, ja sitten lisänä annan pelaajien ottaa vain session mittaisen pelaaja tunnuksen 4 - 12 merkkiä, eli, ei tallennettavaa pelaaja tunnusta.
Tämä tabletpelisivusto saa aloittaa minun urani netissä, se kun on puhuttu jo 1990 luvun alkutaipaleella, minä tuolloin aloin puhumaan jostain 24" pöydälle laitettavasta ohut näytöstä, joka olisi tarkoitettu vain lautapeleille, tämän kaltaista ei ainakaan suomeen ihan vielä ole rantautuna, mutta, nämä tabletit ja surfacet ja androidit varmaankin ajavat saman asian, vaikka ovatkin vielä lähinnä 10" koon pintaan, 7" - 12" yleisimmät.
Mutta, sivuston kirjoitusta, sitten viikonlopun verran, ostan hyvät syömiset kotiin ja istuudun näytön ääreen useaksi tunniksi, testaamaan ja säätämään tabletpelisivustoani.
:)
--
25.-26.-27.-28.-29.-30.-31. elokuuta,
Tässä on suora linkki AOv5.00 ohjelmaani - http://www.tabletpelisivusto.com/AsiakasOhjelma.
--------------------------
Laitan koko viikon tähän seuraaviin viesteihin, minä todella yritän tässä kuussa saada valmiiksi koko tabletpelisivustoni, mutta, voi olla että shakki ja mylly pelit menevät ainakin vähän ensi kuun alun puolelle.
Minulta puuttuu seuraavat isot kohdat vielä -
1) Saapuneitten pakettien käsittelyt. ( menut, pelin kulut, jne.. )
2) Vastaus pakettien lähettäminen asiakkaalle.
3) Pelien grafiikan piirtäminen ja lisääminen ohjelmaani.
4) www.tabletpelisivusto.com Etusivu.html tekeminen skaalaavaksi, niin, että se on samanlainen joka tabletissa, 7" - 12" - xx", näyttö resoluutioista riippumatta.
5) Peli testaaminen, ennen esittelyjä.
Minä nyt tässä tänään illan ja huomen aamun aikana rakennan tuon saapuneitten pakettien käsittely luokan ja vastaus pakettien lähettely luokat.
Minä teen tässä tämän lopun kuun vähän aktiivisemmin, jotta ehdin tässä kuussa vielä ainakin lähes kaikki.
Mutta, aloittelevan projekti vielä tässä, en ole ammattilainen, kun minulla on sitten 5v - 10v ylläpitoa, ja kymmeniä pelejä linjoilla ollut, niin, julistaudun lautapeli mestariksi sitten aikanaansa.
:)
--
Säätelyy,
Tässä on suora linkki AOv5.00 ohjelmaani - http://www.tabletpelisivusto.com/AsiakasOhjelma.
--------------------------
Minulla on isoja säätelyjä tässä, kun olen avaamassa palvelimia yleisön peleihin.
Mietin siirtymistä VPS palvelimista CLOUD palvelimeen, mietin keskinkertaista CLOUD palvelinta ja siihen 1-3 VPS pikku palvelinta pelien ja sivujen kuva ja ääni efektejä varten.
Minulla tässä varmaankin käy niin, että korostan hieman tätä tabletpelisivustoa nyt lähiaikoina, tämä tarkoittaa sitten sitä, että, poistan hannunpilotit, urossaro ja bonuspelisivuston käytöstä, minulle jäisi tämä lautapelisivusto ja tabletpelisivusto, lautapelisivustoon tulee sitten nämä pilotit ja sotapelit myös, bonuspelisivusto menee nyt tauolle koska java applet on poissa, bonuspelit oli tarkoitus java applettiin laittaa.
Mutta, jatkan varmaankin, kunhan nämä säätelyt ja testit on tehty, niin, vain lautapelisivustolla ja tabletpelisivustolla, tämä korostaa näitä tabletpelejä, jos minulla olisi todella monia sivuja, niin, nämä tabletit voisi vaan unohtua kenties, kenties sitten ei. :)
Mutta, säätelyt jatkuu, kirjaan tässä vielä hieman näitä pakettien siirtelyyn vaadittavia koodeja, ja siirryn sitten pakettien siirtojen koodaukseen, sitten peli grafiikat ja menuissa liikkuminen ja pelaajien parittaminen.
Mutta, siinä sitä sitten jo alkaakin olla valmista pakettia. :)
:)
--
Hei,
Olen asettamassa https ohjausta sivustoilleni.
Sivustot ovat siirtymässä https alle, nämä vanhat AsiakasOhjelma linkit eivät enää toimi.
Tässä on uusi linkki - http://www.tabletpelisivusto.com
:)
Minulla on hieman vaikeuksia saada AsiakasOhjelmaa toimimaan https kanssa, en tiedä onko kuvien lataus vaiko js fileitten lataus ongelmana, mutta, ohjelmani ei toimi kuin http kanssa. :(
:(
Täytyy testaa ja säätää lisää.
:)
--
Säätelyy,
Tässä on suora linkki palvelimeeni - http://www.tabletpelisivusto.com/
--------------------------
Minulla on isoja säätelyjä tässä, kun olen avaamassa palvelimia yleisön peleihin.
Olen asentana https palvelut sivustoilleni, ja niitä tässä säätelen, kun olen avaamassa pelien esittelyjä.
Minulla on nyt lähipäivinä esittelyyn tulossa, jätkänshakki ja reversi ja tammi, nämä tosin alkuun demo muodossa, mutta, kuitenkin.
Siintä sitten jatketaan taas näihn loppu peleihin shakit ja mylly.
Sori että tässä taisi mennä yli elokuun. :( yritin kovasti ehtiä elokuun aikana, mutta, nyt mennään kuitenkin kohti ekoja esittelyjä, toisin kuin kertaakaan sitten 2012 jälkeen.
:)
--
https,
Nonni, nämä säätelyt jatkuvat tässä ennen virallisia peli esittelyjä.
Olen nyt laittana https palvelun palvelimeeni ja hannusaro ja bittipankki001 osoitteisiin.
Tässä on https vihdoinkin - https://www.hannusaro.com/tabletpelisivusto/
Jatkan vielä säätelyjä, minä mahdollisesti siirryn VPS palvelimista CLOUD palvelimeen ja muutamaan ihan kevyt VPS palvelimeen kuvia ja ääniä varten, eli CLOUD sisältäisi sivustot ja pelipaketit ja sitten nämä ihan kevyt VPS palvelimet siirtäisivät kuvat ja äänet.
Laitan piakkoin demo pelit jätkänshakki, reversi ja tammi peleistä, siintä sitten shakit ja mylly.
:)
--
PalvelinOhjelma,
Hei, olen tehnyt palvelinohjelman tämän linkin esimerkin mukaan - https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/WebSockets_API/
En kuitenkaan saa palvelinohjelmaani toimimaan kuin firefoxissa, google ja opera katkovat linjan heti kun alan siirtämään pakettia palvelimesta asiakasohjelmaan.
Onko tuo riittävä ohje ?
Onko teille kenelläkään linkkiä parempaan java se 8 server ohjelmaan ?
--
PalvelinOhjelma,
POv2.00+ on nyt valmiina, ja odottaa enää että kirjaan siihen peli ja menu pakettien viestien käsittelyt.
Rakensin palvelinohjelman RFC 6455 ohjeen mukaan, jotenka se toimii tällä hetkellä vain firefox selaimessa, tässä tämä ohje - https://tools.ietf.org/html/rfc6455
Siirryn grafiikan piirtoon heti huomenna jotta sitten on peli valmiina, minkä paketteja siirtelee.
Tässä voi käydä katsomassa - http://www.tabletpelisivusto.com
:)
Parit päivät ja jätkänshakki, reversi ja tammi varmaankin on sitten pelattavana ilman mitään netti varoituksia, ensimmäistä kertaa sitten 2011 - 2013 kun tuo Java applet käytäntö muuttuikaan.
:)
--
Nonni,
Tässä voi käydä katsomassa - http://www.tabletpelisivusto.com
-----------------------------------
Tabletpelisivusto ovat vielä vähän kesken,
Minulta puuttuu -
Pelaajien TCP pakettien käsittelyt.
Peli grafiikan piirtäminen.
Sivuston etusivun tekeminen skaalavaksi.
Menu toimet ja grafiikat.
Noissa vielä muutamia päiviä menee, mutta, sitten on jo kaikki.
PalvelinOhjelma on toiminnassa ja AsiakasOhjelmakin on lähes valmis, vain muutama graafinen käsky enää, hyvä tästä tulee, vaikka olenkin vähän hitaampi mitä arvioin.
Mutta, tässä on vielä harrastaja kyseessä, aion julistaa itseni lautapeli mestariksi, vasta sitten kun on 5 - 10 vuotta yllä pitoja ja kymmeniä lautoja linjoilla. :)
:)
--
Mitä siellä pitää käydä katsomassa jos yksikään peli ei vielä toimi? ainakaan aiemmilla kerroilla kun olet pyytänyt sivuilla käymään, ei yksikään peli auennut.
Intoa,
Minulla säilyy into puhua ja rakentaa, kun kirjaan ja puhun ihmisille tietyllä sävyllä ja tiettyjä lauseita.
Olet oikeassa, sivustolla ei vielä ole pelejä, mutta, siellä on AOv5.00+ ja sitä voi käynnistää ja näin saada jo hieman esi makuja siintä mitä kaikkea hienoa sivustolle tuleekaan sitten ajan kanssa.
Olen rakentana alkuintron ja sitä minä tässä olen esitellyt.
Taasen, tämä nykyinen etusivu.html menee vielä uusiksi, minä laitan etusivun html5 ja canvas ja skaalaus, joka resoluutioon samanlainen sivu, vähän leveempi joissakin resoluutioissa ja näytöissä, mutta, muuten skaalaus kuten on asiakasohjelmassakin.
Mutta, minä esittelen tätä alkuintroa ja ekaa versiota, tämä on tavallaan historiallista hetkeä, koska suomeen ei aiemmin ole näin isoa lauta sivustoa ollut rakenteilla, minä tarjoan ihmisille mahdollisuutta olla mukana ihan alusta lähtein.
Tässä on tosin aika kauan mennyt, mutta, nyt on enää päivistä kyse kun eka peli on linjoilla, minulla on jo molemmat AsiakasOhjelma ja PalvelinOhjelma valmiina peleille.
Nämä puuttuu, teen nämä ensi viikon aikana -
Ekat peli grafiikat, Jätkänshakki, Reversi, Tammi.
Menut ja toimivuus menuihin.
Peli pakettien siirto palvelimen ja AOv5.00 välillä.
Uskon että keskiviikkoon mennessä olen laittana ekat peli grafiikat ja menu liikkuvuuden.
:)
--
4.-5.-6. Syyskuuta,
Tässä on suora linkki palvelimeeni - http://www.tabletpelisivusto.com/
--------------------------
Hei, minulla vähän yli elokuun menee tämä ekojen pelien esittelyt.
Minulla on nyt molemmat sekä AOv5.00+ että POv2.00+ valmiina peli paketeille ja niitten käsittelyyn.
Minulta puuttuu vielä seuraavat, ennen kuin koko sivusto on valmiina peleille ->
Peli grafiikat.
Peli pakettien siirtelyt.
Peli menuissa liikkuminen ja pelaajien parittaminen.
Kun nuo on kasassa, niin, pelejä voi pelata, minä lisänä sitten vielä teen Etusivu.html tiedoston etusivusta skaalaavan, eli jokainen tietokone näyttää sivuston melko samanlaisena, tämä sivusto on tableteille suunnattu, jotenka skaalaus on hyvä olla mukana.
:)
--
7.-8. syyskuuta,
Peli grafiikkaa, säätelyt jatkuvat olen tämän alkuviikon käyttänyt peli grafiikan rakenteluun ja loppu viikko menee saman teeman kanssa, ensi viikon maanantai ja tiistai sitten on tarkoitus laittaa menu liikkuvuus, ja ensi viikon keskiviikko. torstai ja perjantai sitten peli pakettien liikkuminen ja tarkistukset pelaajien välillä.
Tässä on linkki - http://www.tabletpelisivusto.com
Linkistä voi ladata ensimmäisiä lauta grafiikoita, peli nappeja ja pelattavuutta ei vielä tällä viikolla siis ole.
Jatkan vielä säätelyjä, ainakin ensi viikon, mutta, sitten on varmaankin jo pelattavuutta viimeinkin, näin monen monen vuoden jälkeen taas, kun tuo Java Applet muuttui ja poistui, niin, dramaattisesti aikanaan, niin, jäin vähän roikkumaan nettiin projektini kanssa.
Mutta, nyt on taas grafiikkaa linjoilla.
:)
--
Lauta grafiikkaa,
Nonni, nämä säätelyt jatkuvat tässä ennen virallisia peli esittelyjä.
Olen nyt laittana ekoja esittelyyn kelpaavia lautoja linjalle, siellä on ekat esittelyyn tulevat versiot jätkänshakki, reversi, tammi, mylly ja shakki laudoista.
Täällä löytyy, vihreä klik button käynnistää AOv5.00+ ohjelman - https://www.hannusaro.com/tabletpelisivusto/
--
Laitoin tänään -
Convolve operations, Bump, Soften, Sharpen, ja niille eri variaatioita.
Pikseli operations, Gradient.
Vielä täytyy lisätä spread pikselit, toiminta, niin, sitten puuttuu enää SVG fileen lukeminen, nyt alkaa ihan kaikki myös sellaisetkin grafiikka käskyt olla valmiita, joita en tässä ekassa asiakasohjelma versiossa tabletpelisivustolla taida käyttää.
Mutta, sivustot kehittyvät, hienot grafiikat sain aikaan, voi käydä katsomassa jos kiinnostaa seurata. :)
:)
--
Ekat kuvasnapit,
Hei, tässä on ekat kuvansnapit AOv5.00+ laudoista.
Kuvan linkki - http://www.bittipankki001.com/videot/
Jatkan taas ensi viikon puolella säätelyjä.
Vielä puuttuu peli menut, ja peli pakettien siirto ja tarkistus.
:)
--
Viimeistelyjä,
Hei, minulla on tässä enää viimeistelyjä, ennen, ekaa linja peli testaamista, minulla on tarkoitus tällä viikolla jätkänshakki, ja varmaankin vielä reversi ja tammi, ja mahdollisesti jos ehdin vielä mylly ja shakitkin.
Minulta puuttuu vielä -
Grafiikan viimeistelyjä.
Linja paketit ja niitten käsittelyt.
Menut ja menu toimivuus, aina palvelimeen asti.
--
PalvelinOhjelman ja AsiakasOhjelman tilanne on tällä hetkellä ihan ok, en tosin onnistu saamaan linjaa toimimaan kuin firefox selaimella, google ja opera palauttaa linja katkon, heti kun ensimmäinen paketti siirtyy pois palvelimesta, en vielä tiedä mistä on kyse, kyselen eri foorumeilla, mutta, mukava selain tuo firefoxikin on, korjaan ongelman sitten jatkoon.
Tässä tällä viikolla on taas minulla isompi siivous päivä ja isompi kaupassa käynti, jotenka voi olla että menee sittenkin vielä pari päivää ensi viikolle, ennenkuin ihan kaikki pelit, mutta, tuossa yllä on ne mitkä enää puuttuu, ennen, virallisia esittelyjä.
Jee jee.
:)
--
Lisäys:
Handshake TCP ja WebSockets,
Hei, minulla Google Chrome ja Opera palauttaa linjakatkon heti kun yritän konnektia, en tiedä mistä on kyse.
(Mod. huom: Kysymykset eri keskusteluihin!)
Eka linja peli Jätkänshakki,
Hei, tässä on sitten huomenna tarkoitus esittää, iltaan mennessä eka linja peli, en ihan vielä tiedä onnistunko, vaiko tulee sitten jokin viive taas.
Mutta, minulta puuttuu enää linjapakettien tarkistus ja toimet ja sitten pelaajat parittavat menut.
Sen jälkeen sitten on pelit valmiina, kun nuo linjapakettien tarkistuksetkin on toiminnassa.
Tässä on suora linkki AOv5.00+ sivustooni, ohjelmassa voi katsella ekoja lautapeli grafiikoita, ja yritän sitten uploadata huomenna perjantaina, vaikka kello 19:00 mennessä ekoja pelejäni.
Täältä löytyy - https://www.hannusaro.com/tabletpelisivusto
--
Minulla linja pelit toimii tässä ekoissa versioissa vain firefox selaimella, en osannut laittaa tuota websockettia toimimaan kuin firefoxin kanssa. :)
Pyrin korjaamaan muutkin selaimet mukaan, sitten ajan kanssa. :)
:)
--
Huomenna,
Ok, en ihan tänään perjantaina vielä ehdi laittaa ekaa linja peliä, tuo menun rakentaminen toimivan tuntuiseen muotoon, on aikaa vievää.
Minulta puuttuu enää tämä menu jossa pelit valitaan ja sitten menun ja pelien lähettämien pakettien tarkistukset.
:)
On enää päivistä ja tunneista uupuvaa, kun eka linja peli toimii, laitan jätkänshakin ja sitten reversit ja tammet, ja sitten mylly ja shakit, siintä sitten siirryn hannunpilotit ja urossaro sivustojen rakenteluun.
Tässä on kaikkea säätöä ollut jo ihan hirmu hirmu kauan, ekat lauta testit laitoin webhotelliin joskus 2007 - 2009.
Touhua on hidastana se että olen aloittelija ja toki tietenkin myös tämä että java applet poistui sitten kokonaan pois käytöstäni, ja jäin vähän tyhjän päälle pariksi vuodeksi javan kanssa, mutta, nyt on sitten javascript ja websockets. :)
:)
--
Hienoa historiaa ja kuvaa,
Hei, tässä on hieman vanhaa video giffiä projektista - https://bittipankki001.com/videot/
Siellä voi käydä katsomassa kehittelyjen kehittymistä, laitan tuon nyt ennen ekoja linja pelejä.
:)
--
Menu toimivuus ja linja pelit,
Hmmh, minulla tämä eka menu asennus meni pieleen, pelaaja nimen syöttäminen ja menujen yleinen graafisuus, epäonnistui, minä otan uuden yrityksen, nyt on sitten jo hieman kokemusta tämän kaltaisesta menu suunnittelusta.
Minä tässä, nyt sitten tokalla yrityksellä laitan seuraavasti -
Menu lista vasempaan reunaan, ja sitten siintä menu listasta oikealle toiminnat.
Menuista voi valita seuraavasti -
Pelaaminen yhdellä päätteellä.
Pelaaminen vierasta vastaan netissä.
Pelaaminen kaveria vastaan netissä.
Pelaaminen yhdellä päätteellä on, niin, että molemmat pelaajat vuorotellen siirtävät samalla tabletilla.
Pelaaminen vierasta vastaan on, niin, että, pelaaja syöttää haluamansa pelin listalle, esim. "Jätkänshakki [14x14] - 5 min", jos joku sitten syöttää saman peli pyynnön palvelimeen, niin, nämä kaksi pelaavat sitten pelin.
Pelaaminen kaveria vastaan on, niin, että, tekee kaverinsa tunteman nimimerkin, jolla sitten hakee kaveri sivulla pelaamis seuraa itselleensä, ja sitten joku omista kavereista jotka ovat palvelimella ja tuntevat pelaajan nimimerkin, ilmoittavat että haluavat pelata.
Minä rakennan tämän tabletpelisivuston, noin, 500 samanaikaiselle käyttäjälle, mutta, mietin vielä, että, aloitan tämän ihan ekan esittelyn vaikka 100 paikkaisella palvelimella.
:)
--
miksi asennat toimimatonta? mikset testaa lokaalisti että kaikki toimii, ja asenna vaan toimivia kokonaisuuksia?
Toimimatonta,
En asentana tuota toimimatonta menua, minulla on ollut vain tuo ekojen lautojen esittelyt AOv5.00+ kanssa netissä, olen taiteilija kylläkin, olen huolellinen, sen mukaan mitä osaan.
Minulla on kotona netbeans testi ympäristö linuxissani, siellä testaan menuja kunnes toimii.
Minä uskon että tämä toinen taikka viimeistään kolmas, menu valmistus tuottaa sitten toivotun tuloksen, ja niin minä kuin muutkin pääsee testaamaan sitten sitä ekaa linja peliäni jätkänshakkia. :)
:)
--
Menut ja peli pakettien tarkistukset,
Hei, minulla on nyt kolmas yritys rakentaa menuja tabletpelisivustolle AOv5.00+ ohjelmaani, ja nyt sitten on onnistumassa.
Minulla on valmistumassa, nyt parin päivän sisään, ekat menut yhden päätteen peleihin, olen myös jo testannut peli grafiikkaa toiminnassa.
Tässä on kuva snap ekoista peleistäni - https://www.bittipankki001.com/videot/
Laitan ihan pian, nyt on jo menutkin valmistumassa, niin, ekan linja peli testin, jätkänshakki, siintä sitten reversi ja tammi, ja vielä shakit ja mylly.
:)
--
Menu toimivuus,
Nonni, nämä säätelyt jatkuvat tässä ennen virallisia peli esittelyjä.
Minulla on nyt eka menu valikko valmistumassa käyttöön, minulla on yhden päätteen pelien käynnistäminen valmistumassa, peleineensä, nyt lähipäivinä.
Tässä on tämän hetken kuvan grafiikkoja - https://www.bittipankki001.com/videot/
Kuvassa on nyt, ihan just näinä päivinä esittelyyn tulevat - jätkänshakki, reversi 6x6 ja 8x8, tammi 8x8 ja 10x8 ja 12x8, nämä ovat ensimmäiset linja pelit, mitä sivustoni tulevat pelauttamaan, tässä on ollut kaikkea säätöä jo melko kauankin, mutta, nyt sitten on käynnistystä.
Täällä löytyy, jos haluaa testata ja katsella livenä ekoja grafiikoita, noista mainituista peleitä, vihreä klik button käynnistää AOv5.00+ ohjelman - https://www.hannusaro.com/tabletpelisivusto/
Lisään peli toimivuuden, nyt ihan just nyt näinä päivinä. :), mahdollisesti tänään maanantaina 25. syyskuuta, eka jätkänshakki peliin.
:)
--
Jätkänshakkia,
Nonni, nyt on sitten jätkänshakki linjoilla, yhdelle päätteelle, minä lisään ihan pian reversi 6x6 ja 8x8 ja tammi 8x8 ja 10x8 ja 12x8, siintä sitten mylly ja shakit.
Mutta, nyt on sitten ensimmäinen AOv5.00+ peli linjoilla, jätkänshakki yhdelle päätteelle. :)
Täällä voi käydä katsomassa - http://www.tabletpelisivusto.com
Kauan tässä on mennyt, mutta, nyt sitten viimein käynnistyy, tuo Java SE poisti appletin selaimista, niin, minä olen ollut vähän tuon Java SE WebStartin kanssa, mutta, se ei osoittautunut toimivaksi ratkaisuksi.
Mutta, nyt sitten mennään parit päivät aina kerrallaansa, huomenna taikka ylihuomenna sitten reversit ja siintä sitten tammet.
:)
--
Reversi 6x6 ja 8x8,
Lisäsin kaksi uutta peliä yhden päätteen peliin tabletpelisivustolleni.
Täällä voi käydä katsomassa - http://www.tabletpelisivusto.com
Sivustolla on nyt jätkänshakki ja reversi pelini pelattavissa yhdellä tabletilla.
Lisään huomenna tammen ja siintä sitten lähipäivinä mylly ja shakit, näitten jälkeen lisään netti pelin, muita tietokoneita vastaan.
:)
--
Hei,
Tässä on tämän hetken tilanne, tuo Tammipeli - on vielä vähän kesken, mutta, uploadaan toimivan version nyt tämän viikon aikana, siintä sitten ensi viikolla shakit ja sitten mylly, ja siintä sitten ne linja pelit.
Tämän hetken versiot toimivat yhdellä päätteellä, toimivia yhden päätteen pelejäni ovat -
Ristinolla.
Reversi 6x6.
Reversi 8x8.
Laitan ihan pian tammi pelit yhden päätteen peliksi.
Tässä on kuvan snappia - https://www.bittipankki001.com/videot/
:)
--
IE tuki,
Hei, tabletpelisivusto on nyt yhteensopiva MS IE Explorerin kanssa, ymmärtääkseni myös MS EDGEN ja Linux Android selaimen.
Laitan viikon päätyyn mennessä TAMMI 8x8 ja 10x8 ja 12x8 pelit, yhdelle päätteelle.
Täällä voi testaa - http://www.tabletpelisivusto.com
:)
--
Tammi 8x8 ja 10x8 ja 12x8,
Hei, minulla on nyt Tammi peli linjoilla, yhdelle päätteelle, tämä Tammi on minulla ollut se ensimmäinen vähän monimutkaisempi siirto tarkistus, jätkänshakin ja reversin jälkeen, jotenka kevyt bugia voi olla alkuun mukana, tämä on tämmöinen sunnuntai aamuna valmiiksi työ ollut. :).
Laitan ensi viikosta lähtein sitten shakkeja ja shakkien jälkeen myllyn, josta siirryn sitten laittamaan multi pelaajia, eli, menuja ja pelejä usealle päätteelle, näitten jälkeen sitten lautapelisivusto.com ja hannunpilotit.com ja urossaro.com. :)
Touhua riittää.
Täällä voi testaa - http://www.tabletpelisivusto.com
:)
--
Foorumi sivustoilleni,
Hei, minulla oli foorumi ohjelma alhaalla, monta monta viikkoa, oli tuo php7 ja mariadb siirtyminen, uusien linuxien kanssa.
Tässä on kuitenkin nyt sitten taas uusittu foorumi, ryhdyn täydentämään sitä, ihan heti miten, näinä päivinä - https://www.hannusaro.com/foorumi/
:)
--
Foorumi sivustollesi,
Tee foorumi vasta, kun sille on tarvetta. En näe mitään tarvetta foorumille, jos sille ei ole käyttöä.
Foorumi,
Hannun sivustot ovat koko paketti, sieltä löytyy kyllä foorumikin.
:)
--
HannuTapio kirjoitti:
Foorumi,
Hannun sivustot ovat koko paketti, sieltä löytyy kyllä foorumikin.
:)
--
Tilastot
Viestejä yhteensä 1 • Viestiketjuja yhteensä 1 • Käyttäjiä yhteensä 1 • Uusin käyttäjä Hannu Särö
Foorumia sivustoille,
Sinä et lukena sitä yhtä viestiä, siinä luki että foorumi on uusittuna, ihan nyt just.
Minulla aiemmin oli se phpbb3 prosilver foorumi, jossa sitten oli hieman enemmän juttuja, mutta, minä poistin sivustoiltani nämä Java pelit nyt kuun alussa, niin, siistin samalla fooruminkin valmiimmaksi, näille JavaScript + HTML5 + WebSocket peleille.
:)
Jos uusia pelejä jo odottelet, niin, shakki pelit ( 6 kpl ) tulevat ihan just lähipäivinä linjoille.
Sitten onkin jo 12 peliä, esitelty tänä vuonna. :)
--
Oliko siellä vanhalla foorumilla muuta keskustelua kuin itse lähettämääsi, ja jos oli, miksi et siirtänyt vanhoja keskusteluja uuteen?
Vanha foorumi,
Vain sisareni ja yhden kaverini juttuja oli, ja muutama amerikkalainen joka ihmetteli mitä rakennan, minun foorumi tuli mukaan sen kävijä huipun jälkeen vasta.
Minullahan oli tuo minun kävijä huippu silloin 2011 - 2012, noin, 8000 kävijää muutama vuositasolla ja 22 500 käynnistystä AO kanssa muutamassa vuodessa.
Minä sitten en kuitenkaan tuolloin kytkenä, näitä linja pelejä, minun pelini olivat vain yhdellä päätteellä olevia.
Tässä nyt tällä kertaa 2017+ on sitten myös linja pelit muita koneita vastaan tulossa mukaan. :)
Java Applet poistui ja signeeraus tuli pakolliseksi, mutta, jatkoin monta vuotta WebStartin kanssa, mutta, se ei ollut suosittu, olin suosittu 2011 - 2012 aikana, sen jälkeen hiljaista. :)
Sitä vanhaa foorumia luki noin 400 kävijää, huippu viestejä koskien, mutta, ei käytännössä kirjautujia.
Minulla on myös YouTube sivusto, siellä on käynyt noin vajaa 800 kävijää katsomassa videoita, parin vuoden aikana, että, aika hiljaista tämä suomalainen lautapeli harrastelu on vielä tänä vuonnakin, niin, peli tarjonnan kuin niitten sivustojen kävijä määrien mukaan, jotka sitten jo ovat rakentumassa / toiminnassa.
Ei meillä vielä tänä vuonna käytännössä ole kotimaista netti lautapeli tarjontaa, eli, kaupallisia taikka harraste lautapelejä, jotka on rakentanut ihan alusta joku suomalainen, kotimaisuus aste on vielä 2017 verrattain heikko, ei oo tietokoneistettuja netti lautapelejä vielä, suomalainen lautapeli kulttuuri on vielä 2017 heikko, mutta, on tapahtunut silti paljon hyvää nyt ihan lähi vuosina, lautapelaamaan on tullut kaapelitehtaalle, ja tampereella on se taverna avattuna, ja minäkin yhtenä harrastajana avaan, nyt, 2017 - 2018 ekat pitkän ajan julkaisun animoidut netti linja lautapelit nettiin.
:)
--
Taukoja,
Nonni, oli pari viikkoa taukoa projektista, tässä on nämä shakki pelit valmistumaan tulossa, tässä on taas tämä vuoden vaihteen aika, jotenka voisin samalla tässä hieman kertoa tulevasta.
Minulla on jo tämä lupaus tehdä 0-3+ sotalautapelien teeman mukaista lautapeliä joka vuosi tästä eteenpäin, tässä on nyt ollut tämä siirtyminen Java -> Javascript, käynnissä tämän vuoden ajan, olen kirjannut uuden AsiakasOhjelman AOv5.00+ ja siinä on sitten tarkoitus perus lautapeliä ylläpitää tableteille, tänä vuonna esittäytyy tabletpelisivusto.com kanssa 13 lautapeliä.
Loppu vuosi ja ensi vuosi ja siintä eteenpäin -
Tämä AOv5.00+ valmistuu tämän vuoden 2017 aikana, siinä on shakki, tammi, reversi, mylly, ristinolla pelejä, kaikkiaansa siis tuo 13 lautapeliä.
Ensi vuonna valmistuu AOv6.00+ ihan vuoden alusta, siinä on sitten tarkoitus ylläpitää lautapelisivusto.com, hannunpilotit.com ja urossaro.com lautapelejä.
Minulla on tämän tabletpelisivuston jälkeen tarkka harkinta, millä pelillä aloittaa nämä ihan omien javascript pelien esittelyt, minä tarkoin mietin "panssaroitu jalkaväki" ja "ilmojein pilotit 1917" ja "Heidän kunniansa päivät" pelien kanssa, että, millä niillä sitten aloittaa oman javascript netti urani.
Minulla on nyt PalvelinOhjelma valmiina 7500 samanaikaiselle pelaajalle ja 120 000 rekisteröityneelle, ja minulla on 3 VPS palvelinta valmiina palvelemaan kävijöitä, 2 kevyt palvelinta kuville ja koodille, ja sitten yksi isompi palvelin pelaajien pelien TCP paketeille, uskon että nuo riittää mukavasti ihan pitkällekkin.
Tästä sitten odottamaan ensi vuoden alkuja AOv6.00+ kanssa, siirrän tätä AOv5.00+ kohti lopullista esittelyä, nyt ihan just nyt shakki pelien ja mylly pelin kanssa, ja siintä sitten vielä online pelit eri tietokoneita vastaan, nämä nyt valmistuneet AOv5.00+ pelit ovat vielä yhdellä päätteellä, vaikka peli siirrot tarkistetaankin ranskan palvelimessa palvelinohjelmassa aina.
:)
--
Miten aiot testata onko koodisi tarpeeksi nopeaa 7500 samanaikaiselle pelaajalle? Yskiikö palvelin tuolla pelaajamäärällä, vai sujuuko kaikki kuin rasvattu?
Entäs palvelimen CPU:n lämpeneminen, kun maksimimäärä pelaajia on yhtäaikaa linjoilla? Onko sleep-ajat varmasti tarpeeksi isoja, ettei konehuoneessa syty tulipalo?
Itse testasin aikoinaan erään tekemäni serverisoftan kuormankestävyyden (200 000 yhtäaikaista clienttia) pistämällä pystyyn 10 virtuaalipalvelinta, joista kukin otti 20 000 clienttia emuloivaa yhteyttä palvelinkoneelle.
Sen muistan että jossain 30 000 yhteyden paikkeilla alkoi tökkiä, mutta se johtui palomuurista, jonka parametreja säätämällä homma lähti toimimaan.
kuormitustestauksessa nimenomaan pitää saada ensin tökkimään, jotta järjestelmän rajat löydetään. tästä sitten saan tietoon ajat joissa palvellaan 95% kutsuista, 90% kutsuista jne, ja saadaan selville riittääkö palvelunopeudet maksimikuormilla määritelmien mukaisiin toimituksiin vai jatketaanko optimointia ja palveluntasausta. esimerkiksi artillery.io on näppärä open source kikkare kuormitustestauksiin, johon voi skenaarioita rakennella mielensä mukaan (esimerkiksi kokonaisia pelejä websocket kutsuineen tässä tapauksessa, ja ajaa kyseistä simuloitua pelitilannetta sitten kuormitustestauksissa)
7500 käyttäjää,
Sivustoilla on lautapelejä, tämä tarkoittaa enintään uskoisin 1 - 2 TCP pakettia sekunnissa, yleensä varmaankin menee useita sekuntteja pelaajien miettiessä, ennenkuin pelaajain siirrot täytyy siirtää netin kautta.
7500 ihmistä on paljon, kun ajattelee, mutta, kun ajattelee nykyaikaista tietokonetta ja for ( int aa=0; aa<7500; aa++) for koodeja, niin, ei se niin, kovin paljoa ole, eteenkin kun yksi pelaaja varmaankin miettii siirtoa aina pari sekunttia vähintäänkin, tämä tekee siis jotakin for 3750 for käskytyksen aina sekunttiin.
Taasen kuvien siirto on hieman ongelma, eteenkin jos yli 500 pelaajaa lataa kuvia samaan aikaan, mutta, kuvat jäävät cacheen aina ja seuraavat lataus kerrat ovat sitten tosi paljon nopeampia.
Kuvien lataus on ainoa ongelma, vaikka minulla on 3 VPS palvelinta käytössä, jos kuva lataus ongelma kriittiseksi muuttuu, niin, vuokraan lisää VPS palvelimia.
Minimi sleep on 72.5 %, eli yli kaksi kolmas osaa ajasta thread aina nukkuu.
:)
--
Threadin nukkuminen tarkoittaa käytännössä sitä että kutsusi käsitellään hitaammin ja täten kuorma palvelimillasi suurempi, vai puhutko nyt jostain muusta kuin websocket säikeidesi tcp käsittelystä?
Miettisin itse kuvienlatausongelmaan CDN-palvelua.
groovyb kirjoitti:
Threadin nukkuminen tarkoittaa käytännössä sitä että kutsusi käsitellään hitaammin ja täten kuorma palvelimillasi suurempi, vai puhutko nyt jostain muusta kuin websocket säikeidesi tcp käsittelystä?
Minimi sleep,
Tämä minimi sleep 72.5 % on kaikkien tiedon käsittely threadien (13 kpl) alueella, jokaisella erikseensä, niin, pelaajien pelien siirtojen tarkistuksille, kuin myös read ja writeille.
Muistetaan taas että pelaaja TCP virtaa ja sen käsittelyjä on vain harvoin, pelaajat siirtävät parin sekunnin välein.
--
CDN palvelut, jos tulee tilanne että VPS ei selviä enää kuvain siirroista, niin, tutkin sitten tuon mahdollisuuden tarkemmin. :)
--
Minä hieman laskin tuota käyttäjä määrää kaikkiaansa ja kerralla, uudet luvut ovat - 75 000 kirjautuna ja 2 500 kerralla linjalla.
--
Shakki ja mylly,
Minulla on täällä kotona taloyhtiön remontti päättymässä, nyt lähi päivinä, niin, laitan sitten tästä shakki ja mylly peliä linjalle.
Odotan että remontti päättyy, sitten esittelyjä taas.
:)
--
PalvelinOhjelman säätelyjä,
Tässä on tämän hetken palvelimien kesto rajat, kasvatan palvelin tehoja jos täytyy, mutta, uskon että suomen oloihin varsin riittävät tehot on jo valittuna.
Nämä ominaisuudet kytken pian -
• AsiakasOhjelmassa on palvelin puolella 250 000 pelaaja slottia käyttöön rekisteröitymiseen.
• AsiakasOhjelmassa palvelin puolella voi 750 pelaajaa kerralla olla linjoilla, kun he käynnistävät pelit netistä.
• AsiakasOhjelmassa palvelin puolella voi lisänä 7 500 pelaajaa kerralla olla linjoilla, kun he käynnistävät pelit kotiin ladattavasta versiosta.
:)
Varmaankin tuossa on enemmän mitä ikinä tarvin tehoja.
--
Ketä kiinnostaa? Et kai tosissaan usko että kötöstyksiäsi tulee koskaan käyttämään yli kymmenen pelaajaa?
Sivustot,
Sivustot ovat vielä alkutekijöissä, mutta, uskon että ainakin muutamia pelaajia voi tulla pelaamaan :).
Toivon toki hieman enemmän sitten ajan kanssa, kun on sitten jo ihan omia lautojakin, eikä vaan näitä perus klassikoita ( Shakki, Tammi, Reversi, jne .. ) :)
:)
--
Taloyhtiön remontti,
Hei, tämä meidän taloyhtiön remontti päättyy nyt ensi viikolla, saan taas koko asunnon käyttöön, eteenkin ikkunan edustat, jatkan lautapelaamista ja esittelyjä sitten taas, kiitos kärsivällisyydestä.
Tässä pari kuukautta oli vähän touhut aktiivisti seis, kun oli vähän remonttia, minulla on pieni asunto ja jouduin tyhjentämään mm. ikkunan edustat syvemmälle asuntoon.
Oli kaikkea säätöä taas.
Jatkan shakki ja mylly peleillä, heti ensi viikon jälkeen, teen vielä remontin jälkeiset suur siivoukset ensin.
:)
--
Palvelin käyttäjä määrät,
MInä lasken nämä käyttäjä määrät hieman.
Maksimi rekisteröityneenä - 15 000 henkilöä.
Maksimi kerralla linjoilla - 250 henkilöä.
On parempi näin sitten alkuun.
--
Tietosuoja,
Minulla on tämä tietosuoja 2018, ja sen päivitykset vielä lukematta, mutta, minä mietin, että, teen pyynnön, että, ihmiset kirjaisivat itsensä lempinimellä, taikka pelaajatunnuksella, taikka jotain noin, sen ihan oman nimensä mukaan sijaan.
Osaako joku neuvoja antaa tietosuojaan, voiko linux palvelimessa olla riittävä tietosuoja ?
Varmaankin käyttöehtoihini tulee kohta joka sanoo että ei oikealla nimellä, ja sitten en tietenkään kerää mitään muuta tietoa kuin, pelaajatunnus, salasana ja email.
:)
--
Voi palvelimessa olla riittävä tietosuoja (???), mutta onko sovelluksessasi?
Eli onko siinä selkeitä aukkoja, joiden kautta saa ongittua vaikkapa kaikki käyttäjätunnukset?
Onko salasanat tallennettu turvallisesti?
Onko mahdollisuutta onkia tietoja esim. samasta sisäverkosta, missä pelaaja on?
Onko sinulla ajantasalla oleva rekisteriseloste? Jos pelaajia on kerran 15.000, niin nämä asiat olisi pitänyt olla selvitettynä jo jonkin aikaa sitten.
Rekisteröinti,
Tämä rekisteröinti on varmaankin monimutkaisin ylläpidossa, minä en sitä ole ihan kokonaan vielä opiskellut, se kun myös päivittyy aika usein, nyt tulee jotakin EU sääntöjä vielä lisää.
:)
Minä otan yhteyttä tietosuojavaltuutettuun, tuo viestintävirasto ohjasi minua sille.
Minulla ei vielä ole ollut rekisteröintiä kytkettynä.
:)
--
Eli ilmoittamasi 15.000 ja 75.000 rekisteröitynyttä ei nyt sitten ole muuta kuin sun omaa kuvitelmaa?
ok.
jatkakaa.
Palvelin ominaisuudet,
Palvelin ominaisuudet, eivät ole ihan sama, mitä palvelin käyttäjät, eteenkään pienessä maassa mitä suomi on.
:)
Kiitos vaan.
--
HannuTapio kirjoitti:
Palvelin ominaisuudet,
Palvelin ominaisuudet, eivät ole ihan sama, mitä palvelin käyttäjät, eteenkään pienessä maassa mitä suomi on.
:)
Kiitos vaan.
--
Pitikö tämän olla vastaus johonkin?
Puhuit aikaisemmin rekisteröityneistä käyttäjistä.
Joo,
Yllä lukee kyllä mitä minä olen kirjanna.
En lähde mihinkään sanailuun sinun kanssa, sinä ja pete olette aika ajoin hieman epäystävällistä.
Mutta, lyhyesti vielä, ei ole ollut vielä mitään rekisteröintejä, vain nämä palvelin ominaisuudet ovat olleet säädössä ja etsin sopivia maksimi käyttäjä määriä vasta.
Kaikki on ihan alkutekijöissä vielä, ja kiitos kun muistatte että olen vain lukio tason henkilö, ei ole mitään korkeakoulu taikka yliopisto kokemuksia, ja lisänä vielä olen invidual - yksityishenkilö lisenssillä, minua ei saa verrata sellaiseen joka todella osaa asiansa pelisuunnitteluissa.
--
HannuTapio kirjoitti:
Palvelin ominaisuudet, eivät ole ihan sama, mitä palvelin käyttäjät, eteenkään pienessä maassa mitä suomi on.
Suomi kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta,
Hannun sivustot ovat laittaneet perinteiset joulukoristeet paikoilleensa, täällä voi käydä katsomassa - http://www.lautapelisivusto.com
Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2018 ihan kaikille, hannun sivustoilta ..
--
Hei,
Hyvää uutta vuotta 2018, minähän lupasin aina tehdä 0-3+ peliä joka vuosi, viime vuonna valmistui täysin 6 peliä, ja osittain 7 peliä.
Ristinolla, Reversi, Tammi tuli usein eri variaatioin tabletpelisivustolleni, minä elokuusta lähdin rakentamaan javascript pelejä ja lokakuusta poistin java pelit linjalta, nyt nykyään mennään sitten näin ihan javascript kanssa vaan.
Tässä on uusin kuvasnap - https://www.bittipankki001.com/videot/
Siinä on nuo valmiit pelit, niitä voi pelata yhdellä tabletilla, http://www.tabletpelisivusto.com www osoitteessa.
Lisään nyt sitten ihan nyt näinä päivinä ja viikkoina myös loput tabletpelisivuston lautapelit linjalle, online ominaisuuksine.
:)
--
Tälläisen sain chromella, Versio 63.0.3239.84 (64-bittinen)
OS: macOS High Sierra 10.13.1
************************************************** AsiakasOhjelma ja virheen ilmoitus !! SuperHalt lippu on 'true' JavaScript ja WebSockets toimii, vielä tänään, hieman eri tavalla eri selaimissa. :) Sivustoni tukevat Firefox ja Google selaimia. :) **************************************************
HannuTapio kirjoitti:
Tässä on uusin kuvasnap - https://www.bittipankki001.com/videot/
videogif_108.gif
--
Onko liian hankalaa saada videot jonnekin videopalveluun, esim. YouTubeen?
Videopalveluissa monia etuja kuten eri laitteille skaalautuvuus ja videon kelaaminen.
Virheet ja videot,
Koetitko uudestaan ladata groovyb ? voi olla jokin cache juttu ?
Lebe80, minulla on tällä hetkellä vielä hieman alkeelliset videon rakentelu taidot, minä hieman kehittelen eri video ideoita, mitä minulla on ja sitten kun on hienon oloista videota, niin, sitten alan lisäämään ja siirtymään youtubeen, minä vielä hieman käytän kuvasnappeja, eli näitä animoituja gif fileitä :)
:)
--
Ei ole mitään cachea, en ole käynyt tuolla sivustolla aiemmin. kokeilin uudestaan, sama virhe.
**Edit**
Tai no olen käynyt, mutta en tällä vermeellä
HannuTapio kirjoitti:
(03.01.2018 12:39:20): Virheet ja videot, Koetitko...
Etkö voi vaan napata ruudulta kaiken mitä teet ja muunnat sen videoksi? Äärimmäisessä tapauksessa vaikka kuvaat kännykällä videon, olettaen että sinulta löytyy mikä tahansa älyluuri.
Virheet ja videot osa 2,
Minä yritän etsiä jotakin syytä tuohon virheeseen, ja lebe80 voin laittaa youtube videoita jatkossa painottaen, mutta, en ihan kokonaansa luovu kuvasnappien käytöstä, katson jos huomenna kerkeän tekemään vaikka videon noista ekoista tabletpelisivuston peleistäni.
Tässä on uusin kuvasnap - https://www.bittipankki001.com/videot/
Siinä on nuo valmiit pelit, niitä voi pelata yhdellä tabletilla, http://www.tabletpelisivusto.com www osoitteessa.
Lisään nyt sitten ihan nyt näinä päivinä ja viikkoina myös loput tabletpelisivuston lautapelit linjalle, online ominaisuuksine.
:)
--
Huhhah hei,
Kyllä on ihmeellistä, nyt on sitten wss ja https yhteys asiakasohjelmassa, minä olin jo heittää kaikki toivot, mutta, sitten löysin ihan itse googlaamalla esimerkit.
ProxyPass "/_ws_/" "ws://127.0.0.1:8080/" ProxyPassReverse "/_ws_/" "ws://127.0.0.1:8080/"
Tuo riitti, ja ainakin nyt kun kokeilin, niin, käynnistyi, en sitten tiedä johtuuko jostain ihan vanhasta cachesta, vai toimiiko vielä huomennakin, :).
Mutta, nyt minulla on wss ja https viimeinkin ..
Tästä löytyy - https://www.hannupelaa.com/AsiakasOhjelmav500.
:)
--
Proxy säätöä,
Tässä on vielä tämän hetken jo hieman valmiimmat proxy säätöni.
Näillä on tarkoitus ajaa sivuston AO ohjelmia sitten jatkoissa ->
<IfModule mod_proxy.c> ProxyPass "/_ws_:8080" "ws://127.0.0.1:8080/" ProxyPassReverse "/_ws_:8080" "ws://127.0.0.1:8080/" ProxyPass "/_ws_:8081" "ws://127.0.0.1:8081/" ProxyPassReverse "/_ws_:8081" "ws://127.0.0.1:8081/" ProxyPass "/_ws_:8082" "ws://127.0.0.1:8082/" ProxyPassReverse "/_ws_:8082" "ws://127.0.0.1:8082/" ProxyPass "/_ws_:8083" "ws://127.0.0.1:8083/" ProxyPassReverse "/_ws_:8083" "ws://127.0.0.1:8083/" ProxyPass "/_ws_:8084" "ws://127.0.0.1:8084/" ProxyPassReverse "/_ws_:8084" "ws://127.0.0.1:8084/" ProxyPass "/_ws_:8085" "ws://127.0.0.1:8085/" ProxyPassReverse "/_ws_:8085" "ws://127.0.0.1:8085/" </IfModule>
Onko mahdollista hieman typistää tuota apache2 koodia, vai tarviiko nuo kaikki kirjoittaa, siinä on vähän samankaltaista riviä paljon mukana ?
:)
--
Linja pelejä,
Hei, minä näitä linja menuja mietin tässä, tarkoitus olisi että olisi noin 200 pelaajaa maksimi linjalla, eli, kevyt palvelin, ja sitten tämä pelien käynnistäminen tapahtuisi, noin 5 - 7 eri huoneen kautta, mitenkä nyt sitten saankaan sopimaan nämä huoneet menu grafiikkaan.
Huoneissa olisi sitten jokaisessa, noin 3 vaaka riviä slotteja joissa olisi jokaisessa vielä 10 slottia pystyyn, eli tuollainen 3 x 10 slottia taulukko.
Näissä taulukoissa sitten voisi aina varata itselleensä oikeuden peliin, ja kutsua myös muita pelaamaan.
Tämä on hieman erillainen, kuin tuo vaihtoehto että olisi sitten nimi lista josta voisi aina valita pelaajia jotka eivät juuri nyt pelaa peliä.
Mutta, joo minä säädän 3 x 10 taulukkoa peli seura valintoihin ja myös vielä lisään tämän jo kauan mainostetun shakki ja mylly pelin lähi aikana.
Jee jee !!
Täällä voi käydä katsomassa tämän hetken versiota, ja pelaamassa jätkänshakki, reversi ja tammi pelejä - http://www.tabletpelisivusto.com
:)
--
Miksi pelit pitää olla jossain ruudukossa? Miksei se voi olla vaan dynaamisesti kasvava lista?
Eli mitä enemmän pelejä on varattuna, sen pitempi lista?
Miksi siis ajattelet tuon grafiikkapohjaisesti, eli jotenkin takaperoisesti?
Shakki pelit,
Hei, minä laitoin shakki pelien latauksen jo paikoilleensa, jos haluaa käydä katsomassa minun shakki grafiikoita, niin, tässä tulee linkkiä, laitan parin päivän sisään vielä myös itse peli siirto tarkistukset palvelimeeni, ja palvelinohjelmaani.
Tässä linkki, jossa voi käydä katsomassa tabletpelisivuston shakki peli grafiikoita - http://www.tabletpelisivusto.com
:)
--
Kuvasnappia,
Tässä vielä tämän hetken tabletpelisivuston grafiikat, lisäsin tuon shakki latauksen eilen, laitan vielä ensi viikolla sitten shakki siirto tarkistukset, sitten puuttuu enää mylly peli ja linja pelien kytkentä.
Tässä tämä snap - https://www.bittipankki001.com/videot/
:)
--
Shakki ja mylly pelit,
Hei, laitoin nyt sitten viimein kaikki yhden päätteen lautapelit valmiiksi tabletpelisivustolleni.
Siellä on nyt seuraavat pelit yhden päätteen pelinä ->
Ristinolla.
Reversi 6x6 ja 8x8.
Tammi 8x8 ja 10x8 ja 12x8.
Mylly - 9 napin mylly.
Shakki 8x8 Perinteinen.
Shakki 10x8 Kenraalit.
Shakki 10x8 Kuninkaan kaarti.
Shakki 10x8 Kuninkaan sotilaat.
Shakki 12x8 Neljä kuningasta.
Shakki 12x8 Uros kuningas.
Nuo lautapelit on pelattavissa yhdellä tabletilla vuoro pelinä, lisään nyt sitten hannunpilotit.com sivustooni, ilmojein pilotit 1917 ja meteori pilotit 2312 lautapelit, ja sitten kytken linjat ja teen menut ja chatin.
Sen jälkeen tämä tabletpelisivuston ketju onkin sitten valmis ja jatkan tietokoneelle tarkoitettujen lautojen kanssa. :).
Kiitos kaikille seuranneille, täällä voi käydä testaamaan - http://www.tabletpelisivusto.com
:)
--
Tabletpelisivusto valmis,
Hei, minulla on enää muutama hieno säätö tabletpelisivusto.com kanssa, sitten se on valmis, minä lopetan tämän ketjun tähän viestiini.
Kiitos kaikille tabletpelisivusto.com sivuston rakenteluja seuranneille, sivusto jää yhden päätteen peleille, en laita sivustolle live linja pelejä, aion keskittyä sotalautapeleihin ja nämä nyt esittelyyn tulevat sotalautapelit eivät ole sopivia ilman hiirtä jotenka en laita niitä tabletpelisivustolle, näin sitten tabletpelisivusto jää peruslaudoille, aion antaa näitten olla sitten vain yhden päätten pelejä.
Eli, tabletpelisivusto.com on sitten yhden päätteen perus lautapeleille, ristinolla, reversi, tammi, mylly ja shakki.
Pelejä voi vaikkapa mökillä taikka diskossa mukavasti pelata yhdellä päätteellä jotakin kaveria vastaan, vuorotellen siirtäen.
Kiitos kaikille ..
Täällä voi käydä katsomassa sivustoa - http://www.tabletpelisivusto.com
Täällä voi katsoa kuvasnappia - https://www.bittipankki001.com/videot/
--
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.