SAnokaas ohjelmia millä voi tehdä musiikkia. E-Jayta ei tueta. Tällä hetkellä käytän Fruityloops mutta haluaisin tutustua muihinki ohjelmiin.
Jeskola Buzz (http://www.buzzmachines.com) on todella monipuolinen, ilmainen musiikinteko-ohjelma.
Aluksi vähän vaikeaselkoinen, mutta tutoriaali löytyy F1:stä painamalla. Sitten kun sitä oppii käyttämään, voi sillä tehdä melkein mitä vain.
En osaa muuta kuin että E-Jayta ei tosiaankaan tueta.
Niin, tosiaankin eJay-sarjoja ei tueta missään nimessä! Jeskola Buzz on paras, ja kotimainen, musiikin tekemiseen suunnattu ohjelma. Sen tekee niin monipuoliseksi sen modulaarisuus.. efektit ja generaattorit ovat koneita, joita kuka vain voi tehdä ja jakaa sitten.. Kun Buzzia valitsee tuolta k-mikon ilmoittamalta sivulta niin kannattaa ottaa sellainen Big Pack (tj) jossa on sitten alkua varten ajatellen varsin huomattavasti valikoimaa.
Itse käyttelen Tuareg kakkosta, vaikka en siitä paljon mitään kunnollista ulos saakaan. Löytyy osoitteesta www.brambos.org.
No latasin ton Jeskola Buzzin. ihan outo :/ kyll taidan pitää tän fruityloopsin. :P
Siihen Jeskola Buzziin kannattaa paneutua ja jollain mikrobiitin huvi ja hyöty -cd:llä on alkeisopas asiasta. Mulla on sama fiilis tosta fruityloopsista enkä sitten opetellut sitä ;)
Fruity Loops on tosi hyvä. Kun sitä oppii käyttämään täysin ja hommaa siihen parit plug-init niin... avot sillä voi tehä meilkein mitä vaan :) Onhan niitä Music Maker (kehutaan hyväksi mutta itse en pidä), Impulse Tracer (tosin on trackeri), MOD plug tracker (myöskin trackeri), Groove Maker (todella laiskalle clubi mixjaalle, en suosittele)... ja tietysti tuo Tuareg (itse teen sillä jotain ääniä Fruity Loopsia varten). E-Jayt ovat kyllä ihan kämiä, mutta alkavat vihdoinkin pikku hiljaa oppia "vioistansa"...
Muistaakseni semmonen ohjelma kuin I-Tunes on myös, mut en oo ihan varma nimestä
Eikai Applen Itunesilla musiikkia tehdä? Vai olikohan se juuri Applen tuotteesta kyse?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.