miten saisi käsiteltyä diskejä suoraan niinkuin heksaeditorit eli siis kattoa suoraan sen tavuja joka mestasta kuten käynnistyslohkolta ym? pitäis tehdä oma heksaeditori...
Ooke! sitten kun ottais tosta selvää... kyllä siitä vähän saa. Kivaa, nyt häksöröimään diskejä ja sitte kouluun ne ;)
Kannattaa kokeilla noita juttuja esim. disketillä.
Jep, ja katsoa, että varmasti tekee kokeilut levylle jonka sekoaminen ei haittaa :)
joo just diskiä mä meinaankin en mä kovoa halua tohjottaa... noi on sen verran rajuja käskyjä että kannattaakin olla varovainen...
jee, nyt oon vasta koneella oli hauska tietokonekielto koko viikonlopun :( eli: mitä ihmeitä noi ah, dl, cf, al, cl, dh, ... oikeen on. eikös tossa qb:n regtype tyypissä ole jotain ihan muuta(ax,bx,cx,dx,bp,si,di,flags). miten noita käytetään oikeen?
Kukin rekisteri (ax, bx, ..x) koostuuu kahdesta tavurekisteristä, esim. ax = ah ja al (h & l tulevat viisaasti sanoista High ja Low) jne.
aHAA... entä sitten toi CF
CF on carry-flagi. Ja vielä hieman tarkentaen tuota aiempaa, AX = (AH << 8) | AL. Eli siis AH on ylemmät 8 bittiä ja AL alemmat.
Hääh? mikä carry flagi. Voisiko joku selittää miten noi saa helposti käyttöön qb:ssä kun siinä oli siis noi:ax,bx,cx,dx,bp,si,di,flags. Ja eikö noi sitten ole integerejä(yhdessä muuttujassa 16 bittiä? huh...)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.