Onnisttuuko etäkäyttö koneesta koneeseen esim. huomenna tarttisin toista konetta ja haluisin irkata samalla (syy: toisessa koneessa on vb jossa on kilpailupelini ja haluaisin jatkaa sitä ja samalla irkata) Huom: en voi ottaa minkäälaista ohjelmaa netistä (en tiiä miks, mut äiskä kieltää).?
Verkota koneet! Mä kerran koitin mutta en jaksanu laittaa sitä sitten loppuun asti mutta niin voi tehdä jos on joku kiinteä yhteys. Jossain windousseissa pitäisi olla ohjattu toiminto tätä varten.
Joo yritin xp verkottaa, mutta jotenkin ei vaan mikään natsannu. Ohjeita kiitos!
Onko molemmissa koneissa xp?
Jos on, verkotus on todella helppoa.
1. Asenna molempiin koneisiin verkkokortti.
2. Mene toisella ohjauspaneeli -> verkkoyhteydet -> aesta koti tai pienyritysverkko
3. Laita asetukset, esim. verkon nimi.
4. Kun ohjelma kysyy, luo korppu jolla saat toiseen koneeseen samat asetukset.
5. Verkkoyhteydet-kohtaan on tullut uusi Lähiverkkoyhteys. Paina siitä hiiren oikealla napilla ja valitse ominaisuudet. Asenna vaikkapa TCP-IP protokolla
6. Laita toiseen koneeseen korpun avulla samat asetukset ja asenna sinnekkin sama protokolla samalla tavalla kuin toiseenkin.
Jos toisessa koneessa ei ole XP joudut tekemään molempiin koneisiin asetukset käsin. Muista että asetusten on oltava samat molemmissa koneissa!
7. Kytke verkkokaapeli ja katso tunnistavatko koneet toisensa!
Ja etäkäyttö onnistuu suoraan xp:llä jos sulla on pro -versio home:ssa ei ole vakiona. Etäkäyttöyhteydellä saat sitten toiseen koneeseen yhteyden kun se on ensin laitettu että saa ottaa yhteyden (käyttäjällä pitää olla salasana).
Jos ei oo pro:ta nii sitte saa VNC:llä mutta se pitää ladata netistä.
No 98 toisessa koneessa on. No ei minun tartte alkaa sillä räpeltelee.
2 konetta saa yhteen verkkokortilla kaikilla käyttöliittymillä jos on ristikytketty cat-5 kaapeli. Normaalilla kaapelilla ei saa yhteyttä, kuin hub:in tai vastaavan kautta. (ainakaan itse en saanut)
Ohjeet miten saat ristikytketyn kaapelin saat esim Karin elektroniikka sivulta. Jos oikein muistan niin punaiset ja vihreät kytketään ristiin, muihin johtoihin ei tarvitse koskea. Liikkeissä myydän myös ristikytkettyjä cat-5 kaapeleita, niiden päät ovat punaiset.
Win 98:lla verkon saa toimiin kun käyt verkkoasetuksissa ja jaat asemat muiden kesken. XP:llä laitat XP:n cd:n sisään ja sieltä valitset sen luo kotiverkko. Asemat kannattaa jakaa, koska näin huomaat heti millon koneet löytävät toisensa. Huomaa, että ristikytkennällä ei tarvitse koskea mihinkään IP tai muihin protokola asetuksiin. Paras vaihtoehto on kuitenkin hub:i, koska halvimmat maksavat vain 20 euroa ja niillä saa yleensä yli 5 konetta verkkoon ilman ristikytkentöjä.
Taistelin itse saman ongelman kanssa kauan, ennenkuin huomasin että ilman hub:ia tarvitsee ristikytkennän. Jos tarvitset lisää tietoa, nii kysele lisää multa : tony.rasmus@luukku.com
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.