Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Hardware- ja software modeemi

Sivun loppuun

millerii [02.12.2003 09:09:41]

#

Mitä tarkoittaa kun telewellin sivuilla oli 2 Sisäistä modeemia ja toinen oli hardware-malli ja toinen software-malli?

NiLon [02.12.2003 10:24:33]

#

Software modeemi on ilmeisesti jokin ohjelma, jolla voidaan ottaa yhteys. Hardware on sitten taas ilmeisesti itse modeemi, laite millä saadaan yhteys johonkin puhelinverkkoa pitkin.
En ole ihan varma mutta Software tarkoittaa ohjelmaa ja Hardware taas fyysista laitteistoa.

Lisäys: Ulkoinen modeemi tarkoittaa että modeemi on laatikko koneen ulkopuolella ja sisäinen taas että se on korttina koneen sisällä.

millerii [02.12.2003 11:07:01]

#

Mutta kummatkin on sisäisiä modeemeja kuitenkin ei mitään ohjelmia.

TeleWell TW-5614SI PCI V.92 (h) 59€
"Hardware -malli", PCI -väylä
TW-5614SI PCI V92 (c) 49€
"Software malli", PCI -väylä

Otettu telewellin sivuilta.

k-mikko [02.12.2003 13:41:16]

#

Lienee paskapuhetta.

Software = ohjelmisto
Hardware = fyysinen laitteisto

odys [02.12.2003 14:10:09]

#

k-mikko puhuu totta. Ei valmistajatkaan aina ole oikeassa :D

NiKC [02.12.2003 15:06:56]

#

Ei oo paskapuhetta.

Software modeemit on yleensä windows-modeemeja ja toimivat suurimmaksi osaksi ajureiden avulla. Rautapuolella on vain välttämättömimmät ana-digi-ana -muuntimet yms. Varsinainen työ tehdään koneella.

Hardware modeemit ovat ns. aitoja modeemeja mitkä hanskaavat koko työn raudalla.

Typpi [02.12.2003 20:35:51]

#

niin olen käsittänyt että hardware modeemit tekee kaiken työn itse ja kertoo tuloksen koneelle.
näin olen käsittänyt myös että software modeemi antaisi melkein kaiken työn itse koneelle jolloin suoritin aikaa kuluisi. joten hitaisiin koneisiin kannattaisi ostaa hardware mallin modeemi.

AK [02.12.2003 21:26:34]

#

Ja Linuxkin tykkää enemmän hardware-modeemeista.

zafner [03.12.2003 00:57:24]

#

Yleensä software-modeemit käyttää tietokoneen mmx-laajennuksia, joten jos jostain on saanut niin vanhan tietokoneen, että siinä ei niitä ole, niin sitten kannattaa hankkia hardware-modeemi. Hardware-modeemeissa on oma prosessori, kun taas softamodeemi hoitaa kaiken laskennalisen homman tietokoneen prosessorilla. Melkein kaikki nykyään myytävät modeemit ovat software-modeemeja. Ulkoiset modeemit ovat aina hardware-modeemeja. Kaupassa pitää erikseen mainita, että haluaa hardware-modeemin, jos sellaista on suunnitellut ostavansa.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta