Nyt koko kesän kestävä 'Ohjelmoi matopeli' -kilpailu on siis lopultakin alkanut. Tehtävänä on ohjelmoida matopeli, ohjelmointikieleksi käy mikä vain. Tarkempia tietoja löytyy ylävalikon 'Ohjelmointikilpailu'-kohdasta tai vasemman palkin kuvalinkistä.
Tervetuloa mukaan ja hyvää kesälomaa!
Hienoa
Rupen tästä tekemään, voi harmi ku toi kneadweb on kesken. mitä väliä :) Matoo... Ja muuten koodivinkki erotus on laskenut pahasti... ennen oli 30.... kesää on mulla n. 70 päivää... Noo eikä mulla ole muutakaan tekemistä. Noh nyt koodaamaan!
Saako yhdeltä henkilöltä tulla useampi peli?
Jaa oli näköjään muokattu tuota sivua, en huomannut. Eli yksi peli per henkilö -- selvä ;>
Voisit, Antti laittaa tonne kilpailu sivulle PHP skriptin, johon kaikki osallistujat voisi rekisteröityä. Tekisi mieli tietää uteliasuudesta, ketkä muutkin osallistuu ;)
Niinpä :)
Hyvä idea. Pistän varmaan kuitenkin sähköposti-ilmoittautumisen, jotta pilailmoittautumisia ei tulisi.
Nyt lista on olemassa kilpailusivulla, HtH ja TIC on jo lisätty, mutta ilmoitelkaapa muutkin osallistumisestanne.
Jos jostain vielä sais ladattua tän hetkiset pelit
Ja Antti, älä lisää vielä sitä snakariBookkia, pistän parannuksia!
Eihän niitä tämänhetkisiä matopelejä tietenkään voi ladata, sillä silloin menisi koko idea kilpailusta. Kaikki vain katsoisivat muiden pelien ominaisuudet ja laittaisivat ne omaan peliinsä. Kilpailutyö kuuluu jättää viimeisellä hetkellä.
Niinpä, matopelit näytetään yleisölle aikaisintaan 16.8 :)
Sitä paitsi, tuskin kukaan yhdessä päivässä vielä peliään on saanut valmiiksi...
Joo, ja jos lähdekoodit olisi nyt jo tuolla niin... :)
Antti, lisää se snakariBook sittenkin!
Antti, lisää se snakariBook sittenkin!
Tulevatko lähdekoodit kaiken kansan näkyville vai pelkästään tuomaristolle?
Pelkästään tuomaristolle.
Antti, paitsi jos itse haluaa että kaiken kansan näkyville =)
Ja Antti, mihin te tarvitte niitä koodeja?
Tuomariston antamaan arvosanaan vaikuttaa osaltaan tapa, jolla pelit on ohjelmoitu. Onhan kyseessä ohjelmointikilpailu.
Jepulis :) Täst tulee hyve.
Hei Anus, pistäs ton "ohjelmoi matopeli" nappulan alle kuinka paljon on aikaa tehä sitä peliä =)
Hyvä idea, lisäilen laskurin jahka kerkeän.
pieni mutta pippurinen...
Nyt on laskuri kuvan alapuolella.
Oiijoii, pitää näyttää lähdekoodit... voihan vattu...
Siis, jos on tehnyt siihen graffakirjaston pitääkö sekin näyttää vai riittääkö pelkkä "pelin" koodi?
Ei tarvitse. Pääohjelman lähdekoodi riittää, siitä näkee jo millä tavalla peli on tehty.
=)
Eh...oiskohan tossa lähdekoodien paljastamisessa jokin taka-ajatus?
Meinaan...ettei tuomarit vaan ottais oppia tekeleistä?
Lähdekoodit pitää toimittaa tuomaristolle siksi, että tuomaristo hieman näkee miten peli on tehty. Lähdekoodit eivät "vuoda" kenellekään, eikä tuomaristo lainaile niitä omiin ohjelmiinsa.
Tää ohjelmointikisa on hyvä idea. Samanlaisia lisää vaan. Voisin ehkä tarjota palkintoja...
PS:Antti, voisitko vaihtaa mailini temppa97@sunpoint.net:istä segate@mbnet.fi:iin? Aattelin kun saan vaan jatkuvasti väärään laatikkoon mailia.
Munki maili osotteen vois vaihtaa... uus on jonituokko@veltto.org
Nyt on kumpienkin osoite vaihdettu. Uusi osoite tulee tosin vasta uusiin viesteihin, mutta ehkä jaksan joku päivä parantaa foorumia niin, että osoitteenmuutokset näkyvät myös vanhoissa viesteissä.
jee... Tekisin matopelin jos vain jaksais. En mä sitä millään QB'l tai Visual Basicil tee koska niil se menee perseelleen :) C++ tekisin jos osaisin matopeliä sillä tehdä :)
Tuo pelinteko aika on kyllä melkein turhan pitkä IMO. Mutta minkäs mahtaa =)
Niin on. Siinä ehtis tehdä aika monta "matopeliä" =)
Miten niin, jos tekee siihen samalla rahviikkakirjastoa aika on pikemminkin liian lyhyt!
Mitä mieltä olette: Kannattaako minun lähettää matopelikilpailuun n. puol vuotta vanha, surkeasti koodattu, vilkuttavalla näytöllä oleva matopeli? Tehty muuten QB:llä... ja eka QB-pelini :)
Joo, sitten on todennäkoisempää että minä(mie, mä) voitan
minä ilmoittauduin maatopeli kipalaan muttei meidän tiimiä näyn ollenkaan kilpailu sivulla
Jotain rajaa on pidettävä, täydelliset pilailutiimit eivät voi osallistua. Tarkoitus on osallistua omalla nimellä/nimimerkillä. Onneksi useimmat ottavat kilpailun tosissaan.
osmo happonen on minun nimi merkki, ei kai tämätm pitäisi olla säännöissä kieletty
Antti, jos nimimerkit "Runggu" ja "Snagari" (jotka molemmat ovat jo hyväksytty osanottajiksi) eivät ole pilailunimiä, niin mitä sitten? Sitä paitsi mikä oikeus meillä on kommentoida toisten nimimerkkien järkevyyttä, esimerkiksi tästä teidän "Anol gamesista" tulee kyllä väkisinkin mielleyhtymä Anal Gamesiin vaikka kuinka yrittäisi. Kyllä imho pitää Osmonkin saada osallistua kilpailuun jos niin haluaa, kyllä hän on jo koodivinkeissä näyttänyt että vaikka kielioppi ei olekaan aina hallussa, niin jostain kumman syystä tyyppi taitaa osata koodata. Sitä paitsi, jos katsot kilpailun sääntöjä kohdasta kuka saa osallistua, siellä sanotaan näin:
--------------
Kilpailuun voi osallistua kuka tahansa halukas, paitsi kilpailun tuomaristo. Myös erilaiset ohjelmointiryhmät ja pienpelitekijät voivat osallistua. Kilpailuun voi osallistua vain yksi peli/kilpailija.
--------------
Jos kilpailijoita ruvetaan sensuroimaan sillä perusteella, ettei käytä "oikeaa" nimimerkkiä, pitää ylläoleva teksti muuttaa muotoon: "Kilpailuun voi osallistua kuka tahansa halukas, paitsi ne, joiden nimimerkki on ylläpitäjien mielestä tyhmä".
Tulipa vuodatettua, mutta kyllä imho jos kilpailu on avoin kaikille, niin silloin se kyllä myös tarkoittaa kaikkia.
kiitoksai white crw !
mikä se merkkki on nimi merkissä, eri kuin oma nimi vai jois on nimimerkki mutta vain nimi jos on nimellä
WhiteCrow: Mistä vitusta voit tietää, millä nimellä Osmo on kilpailuun ilmoittanut itsensä? Antti ainakin puhui "pilailutiimistä" ja tämä ei luultavasti tarkoita nimimerkkiä Osmo Happonen. Jos tämä ilmoittautui jollain tiimillä, joka on aivan järjetön ja joka ei oikeasti olekaan mitään, hylkääminen on aivan oikeutettua. Muuten WhiteCrow, sensuroiminen tarkoittaa taas aivan muuta. Esim. kirosanojen sekä muiden "rumien" ilmaisujen poistaminen tekstistä on sensurointia.
"esimerkiksi tästä teidän "Anol gamesista" tulee kyllä väkisinkin mielleyhtymä Anal Gamesiin vaikka kuinka yrittäisi"
Niin kai, kun on koko lapsuutensa viettänyt aikaanksa "vääränlaisilla" nettisaiteilla. Eipäs ole paljon muutoin tullut kuultua tuosta samankaltaisuudesta.
Osmo & Whitecrow: tällä kertaa olen täydellisen varma, että toinen Osmon "tiimin" jäsenistä esiintyy väärällä nimimerkillä. IP-numeroista on arvaamatonta hyötyä tällaisessakin kiistassa. runggua ja snakaria en ole toisella nimimerkillä tavannut missään.
WhiteCrow:
"että vaikka kielioppi ei olekaan aina hallussa"
Virheitä ei ole oikeinkirjoituksessa, vaan ne on selvästikin tahallaan tehtyjä, en kyllä ymmärrä miksi. Kullakin huvinsa.
Jos Osmolle käy, niin vaikka minä voin tehdä Osmon kanssa sen matopelin. Tehdään vaikka Putka Gamesin nimellä, minulla on jo muutama idea siihen peliin. Jos ohjelmointiputka ei tätä tiimiä hyväksy kilpailuun niin se on sitten jo heidän oma häpeänsä. Sopiiko, Osmo?
Jep, oikealla nimimerkillä esiintyminen on aina hyvä idea, se olisi vain kannattanut päättää jo heti aluksi.
dj Wolfille: aina kannattaa yrittää...
Käykääpä katsomassa <a href="koti.mbnet.fi/~vilikki/index.htm"
joo, ei toiminu tuo a href - systeemi, mutta osaattehan te siitä osoitteen napata....
Linkitys toimii ihan suoraan, kunhan vain laitaa http:n alkuun:
http://koti.mbnet.fi/~vilikki/index.htm
Haluat siis vaihtaa tuon keskustelualueella näkyvän osoitteen? Onnistuu..
whitecorw minulle käy, tuo paulus olikin vähän epäilyttäävä tyyppi sähköpostien ajatellen (ps. ei millään pahalla) että saako mitään tehtyä. whitecrowr, lähetän sulle sähkö postia ok
Kilpailu on loppu!
Ja arvostelut alkamassa....
Mistä näitä pelejä saa?
KERTOKAA
ei vielä mistään
Onhan kilpailua vielä päivä jäljellä, laskuri vähän edistää... Huomenna tulee lisäinformaatiota kilpailun jatkosta.
"Kilpailu
(kilpailuaika päättynyt)
Matopelikilpailun tuomaristo arvioi pelejä, Ohjelmointiputkan kävijät äänestävät voittajan n. 1.9 alkaen"
Onko jo tiedossa tarkempaa aikataulua kun n. 1.9.? Ei ainakaan vielä näkynyt missään...
Kyllä vain. Tuomaristo on tehnyt päätöksensä, ja yleisön arvioitavaksi kuusi parasta peliä tulevat viikonlopun aikana.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.