Yritän asentaa tota SDL:ää dev-c++:aan enkäoo onnistunu vaikka mitä yritän...
sit latasin semmosen paketin jolla vois asentaa sen suoraan mutta...
The following files are missing:
bin\sdl-config bin\SDL.dll Help\SDLRef.chm include\SDL\begin_code.h include\SDL\close_code.h include\SDL\SDL.h include\SDL\SDL_active.h include\SDL\SDL_audio.h include\SDL\SDL_byteorder.h include\SDL\SDL_cdrom.h include\SDL\SDL_copying.h include\SDL\SDL_cpuinfo.h include\SDL\SDL_endian.h include\SDL\SDL_error.h include\SDL\SDL_events.h include\SDL\SDL_getenv.h include\SDL\SDL_joystick.h include\SDL\SDL_keyboard.h include\SDL\SDL_keysym.h include\SDL\SDL_loadso.h include\SDL\SDL_main.h include\SDL\SDL_mouse.h include\SDL\SDL_mutex.h include\SDL\SDL_name.h include\SDL\SDL_opengl.h include\SDL\SDL_quit.h include\SDL\SDL_rwops.h include\SDL\SDL_syswm.h include\SDL\SDL_thread.h include\SDL\SDL_timer.h include\SDL\SDL_types.h include\SDL\SDL_version.h include\SDL\SDL_video.h lib\libSDL.a lib\libSDL.dll.a lib\libSDL.la lib\libSDLmain.a share\aclocal\sdl.m4 Templates\SDL&GL.template Templates\SDL&GL_c.txt Templates\SDL.ico Templates\SDL.template Templates\SDL_c.txt Templates\TAP.ico
Tulee tollasta paskaa. Sitku yritän testaa sitä mun projectii nii sevaan sanoo [Error] SDL/SDL.h: No such file or directory compilation terminated.
Se paketti oli kyl aika vanha versio siit SDL:ästä mut en sit kesksinyt muuta ku kokeilla laittaaa sen.
Oisko jollain jotain vinkkejä miten se asennetaan Dev-c++:aan?
Ihansama onko paketissa vai miten tartten sitä.
Kiitos jo etukäteen. :D
PS. oon sit vasta alottelija XD
Tuosta ohjeet: https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
kiitti, mut onks jotain erityis ohjeita tolle dev-c++? kuei tuol sivul oo mitääntarkkoja asennus ohjeita.
joo oon kokeillu mut sit se just heittää tota paskaa
lainaus:
- -
Ja sitten vielä Mariuksen ohjeitten avulla, kuinka asentaa SDL Dev-C++:lle ilman DevPakia:
Ensimmäiseksi imuroi devlibit täältä: http://www.libsdl.org/release/SDL-devel-1.2.7-mingw32.tar.gz
Purat sen Dev-C++:n juurihakemistoon, jolloin kaikki tiedostot menevät oikeisiin kansioihin, kuten Mariuksen ohjeissa mainitaan. Sitten vain annat linkkerille nämä asetukset:
(Project -> Project Options -> Parameters) -lmingw32 -lSDLmain -lSDLJa Execute->Compile&Run
Toivottavasti joku voisi varmentaa asian, ainakin minulla homma kääntyi virheittä. Käänsin Heikin esimerkkikoodin ja ajoin sen, tosin ilman bittikarttoja. Kursori ainakin tuli esille, jos ei muuta.
Edit: Virheitä poijes. JA, Heikin esimerkkikoodin käänsin tehden yhden muutoksen: includettasin SDL-kirjaston näin (joka ilmeisesti johtuu siitä, että SDL-kamat include-kansiossa ovat SDL-kansion sisällä ;):
// Näin #include <SDL/SDL.h> // Ei näin #include <SDL.h>
kiitti testaan tota
nyt kai sain sen mut sitku kokeilen tota testi juttuu nii ei tapaqhdu mitään eli ei tuu mitään erroreita mut ei myöskää avaudu mitään
Lisäys:
huomasin et mul oli vanhempi versio dev-c++ mut ku päivitin sen se heittää tollasta erroria...
No ei tietenkään avaudu ikkunaa kun sä et avaa sitä. Lueppa nuo SDL 1.2-oppaat läpi ja kokeile sitten sen perusteella.
ok... mut voiko joku kertoo et miten linkkaan sen SDL2 tohon dev c++ ku tuli joku linkkeri virhe.
Yritä nyt selvittää edes, mitä SDL:n versiota aiot käyttää. Vanha SDL 1.2 on aivan eri kirjasto kuin uusi SDL2. Sitten lue oppaat täsmällisesti ja noudata niitä täsmällisesti ja tarvittaessa kokeile hakukoneen käyttöä esimerkiksi sanoilla Dev-C++ install SDL. Kaikki olennainen on jo kerrottu edellä mainituissa lähteissä, joten jos tarvitset jotain muuta apua, sinun pitää selittää tarkasti, mitä täsmälleen olet tehnyt ja mikä ”joku virhe” tulee ja missä tilanteessa.
Yritän nyt tota SDL2 ja oon kattonu kaikkii erilaisii ohjeita mut en saa sitä toimii tulee vaaan toi linkkeri virhe...
supermies kirjoitti:
huomasin et mul oli vanhempi versio dev-c++ mut ku päivitin sen se heittää tollasta erroria...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.