Kuvaus:
Gladiaattorimanagerointia tyyliin "Areena 5", mutta client/server toteutuksella.
Ohjelmointikieli:
C#, XNA
Muuta tekniikoista:
HG Mercurial versionhallinta
Mantis Bug Tracker
Suoritusalusta:
Windows (Mahdollisesti: Mac OS X, Linux)
Tekijät:
Minä itse (Harrastanut koodailua n.10 vuotta)
Onko lähdekoodi avoin:
Ei (Serveripään koodeja ei ainakaan julkaista)
Kuinka iso projekti on:
Koitan pitää mahdollisimman pienenä, jotta valmistakin syntyisi.
Käytän ainakin osaksi public domain (PD) grafiikkaa, jotta voin keskittyä oleelliseen.
Voiko projektiin jotenkin osallistua:
Kyllä. Testaajana, sisällöntuottajana ja miksei koodarinakin. Ota yhteyttä!
Kotisivut:
Tulee myöhemmin
Tilanne:
Suunnittelua ja koodausta takana n.150 tuntia (27.2.2014)
8.1.2014:
Tech demo: TECH DEMO
23.2.2014:
Tech demo 2:TECH DEMO 2
27.3.2014:
DEMO NRO 3 DEMO NRO 3
13.4.2014:
0.1.4.360 Alpha testi versio
Jos haluat pelin toimivan myös Linuxilla ja Mac OS X:llä niin ei kannata tehdä sitä C# ja XNA:lla, koska ne toimivat pääasiassa vain Windowseilla. Kannattaa kirjoittaa C:llä ja käyttää SDL-kirjastoa.
Lisäksi jos lähdekoodi ei ole avoin niin kaikki Linux-käyttäjät eivät pysty pelaamaan peliä. Linuxissa ei ole yhtä hyvä binääriyhteensopivuus eri distrojen, kernel versioiden ja kirjastojen välillä.
Sinänsä Linuxilla ja Macillä XNA toimiminen ei välttämättä ole ongelma, sillä niille löytyy Monogame. Kyseinen systeemi on XNA:n Linuxille ja Macille oleva avoimen lähdekoodin vastine XNA:lle ja on käsittääkseni yhteensopiva XNA kanssa. Toimivuudesta en toki tiedä.
Shrike on oikeassa. Monoa käytän ja tämä mahdollistaa porttaamisen MaC OS:lle ja Linux:lle. Mono mahdollistaa porttaamisen myös puhelimille
(mutta puhelimien kanssa on odotettavissa paljon muitakin ongelmia joten pysyttelen tietokoneissa.)
Jos vaan on mahdollista niin mä voin kyllä hyvin ryhtyä testaajaksi sitten kun semmoselle on tarvetta :) Ja jos huomaat, että ois mukavaa saada koodiorja mukaan projektiin niin ehdottomasti saa infota, ite oon käyttäny jonkun verran XNA:ta ja C# alkaa olee suhteellisen tuttu kieli (sillä oon suurimman osan projekteista ite koodaillu) :)
8.1.2014:
Tech demo: TECH DEMO
feltsu kirjoitti:
Jos vaan on mahdollista niin mä voin kyllä hyvin ryhtyä testaajaksi sitten kun semmoselle on tarvetta :) Ja jos huomaat, että ois mukavaa saada koodiorja mukaan projektiin niin ehdottomasti saa infota, ite oon käyttäny jonkun verran XNA:ta ja C# alkaa olee suhteellisen tuttu kieli (sillä oon suurimman osan projekteista ite koodaillu) :)
Hieno homma! Ilmoittelen kun autettavaa ilmaantuu :)
Uusi demo ulos.
Peli alkaa olemaan siinä vaiheessa, että muutamaa testaajaa voitaisiin tarvita.
Sisältöä ei vielä paljoa ole ja kehitys alussa, mutta jos testaaminen kiinnostaa niin ota yhteyttä.
hvilppu[ät]gmail.com
Ensimmäinen testiversio koitettavissa:
Kyseessä on hyvin varhainen alpha versio, joten kaatuilua, bugeja yms. varmasti tiedossa! Johtuen varhaiseta versiosta pelitilit ja muut tallenetut tiedot voidaan resetoida koska tahansa.
Peliin liittyvät kommentit ja muut huomiot voi postittaa: hvilppu[ät]gmail.com
Ensimäminen testipäivä takana.
Pelitilejä luotiin 12kpl, kiitoksia Putkan osallistuneille!
Muutama suurempi bugi löytyi taisteluarenaan siirtymisessä.
Uusi versio korjauksilla saatavilla.
Muistutan vielä:
* Peli on alpha vaiheessa, joten bugeja yms epäloogisuuksia on paljon.
* Jos löydät bugin yms vian, niin olen hyvin kiitollinen jos postitat huomiosi: hvilppu[ät]gmail.com
* Alpha 0.1.6.381 versio ulkona.
* Serveri vaihdettu koti-palvelimelta virtuaali palvelimelle (Linux, Mono)
Täältä lisää infoa:
Pelin sivut
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.