Ei! Musiikkinarkomaani! Huomasin tänään kun sain vihdoinkin koneeni kuntoon (siitä kun oli mennyt näyttis, emo ja poweri hajalle, eh..) että en ole netistä riippuvainen, vaan musiikista. Nettiin pääsy kun ei mitään aiheuttanut, mutta kun laitoin WinAmpin soimaan niin tuli kivoja väreitä, eli olen musiikkinarkomaani, joka oli ilman musiikkia monta kuukautta. Vastaavia tapauksia täällä jotka eivät ole netistä riippuvaisia, vaan jostain muusta tietokoneessaan?
-Grey-
Kylmät väreet on ihan yleisiä musiikkia (varsinkin herkkis- / hehkutusriffejä) kuunnellessa (*nyyh* *nyyh*).
Hyvä että sait koneesi kuntoon!
olen kanssa musiikki riippuvainen huomasin sen kun sain koneeni toimimaan niin heti piti pistää levyt mp3:siksi (ku tossa pari päivää sitte meni paaaaallljoon musiikkia bitti taivaaseen) ja ruveta kuunteleen.
Kuuntelen aika harvoin musiikkia, ehkä kerran päivässä yhden kipaleen tai en ollenkaan. Joskus (harvoin) kuuntelen musiikkia jopa 3 tuntia putkeen päivässä, tosin se soi yleensä taustalla muiden töiden lomassa.
Nettinarkomaani? hmm.. hieman, enemmänkin koodausnarkomaani :)
Yleisimpiä riippuvuuksia aiheuttaa netissä: sähköposti, foorumit, vieraskirja, tsätit(irc), ym. uusien juttujen lukeminen.
Olen minäkin jonkinmoinen musiikkinarkomaani.. Tuossa jonkin aikaa sitten kun ei äänet oikein toiminy ni piti koko ajan olla joku levy soimassa.. Olen myös koodinarkomaani. On erittäin vaikeaa olla muutamaa tuntia koodailematta jotain pientä.. :)
Mä oon kyllä riippuvainen soodauksesta. Jos en viikkoon(huh, ei kyllä muutama päiväkin riittää) pääse koneelle edes qb1.1:llä soodaamaan niin masennun täydellisesti.
Itse olen kyllä aika tavalla nettiriippuvainen. Huomasin sen, kun koneeni oli viikon takuuhuollossa emon hajottua. Siinä ensin tuli semmoset 4 päivää tapeltua isdn-kortin ja win95:n kanssa (koitin asentaa isdn-korttia vanhaan koneeseeni), mutta kun siitä ei tullut mitään, oli pakko tyytyä pelaileen stuntsia yms. legendapelejä... (se muuten auttoi hieman 'vieroitusoireisiin')
Kyllä WinAmpia tulee huudatettua paljonkin koodauksen lomassa.
Mun musiikkiriippuvuus ei liity atk-elämään mitenkää, on sama kuuluuks taustal musaa vai ei, kuhan ei liian isol sillo. Mut juhlafiilikses sit musa enempi kiinnostaa.. -niin joo tetrikses on iha kivoi musiikkeja. viimejoulun aik. tuli pelattua sitä ..olin tosi koukus!
Toinen asia lukuisista riippuvuuksistani on kans just kokoajan "pitää ittesä kurissa" etäopiskelussa. aina on lista mitä pitää tehdä.. . - välillä on vaikea irrottautua, et tee yhtään tehtävää etkä mitään niihin liittyvääkään, et ees mieti. (<=burn out!)
niin joo nettinark. sen verran; joka päivä katson sähköpostit muutamii kertoja, ja ei iha joka pv mut silti pitää edes vilkasta ohjelmointiputkaan ja muropakettiin..
Mua voi kutsua nettinarkomaaniks ainakin jossain suhteessa :D
Joka päivä pitää kyllä päästä kattomaan irkkiin mitä sinne on höpisty, myöskin ohjelmointiputka, mureakuha ja muita mielenkiintoisia sivustoja seuraan päivittäin. Pari kertaa päivässä tulee katottua myös maili ja pelattua jotain peliä netissä :D
Musiikki on ihan hyvä olla ohjelmoidessa taustalla.. mielummin jotain konemusiikkia missä ei sanoja ole kun muuten menee ajtukset ihan sekasin kun kuuntelee sanoja.. :P
Muutenkin soi musiikki usein vaikkei koodaisikaan..
Sit oon vielä koukussa salilla käymiseen.. jos ei pääse viikkoon salille niin sit on pakko päästä tekee penkkii ja muita kivoja laitteita :)
Olen todellakin nettiriippuvainen. Kone oli huollossa virtalähteen pamahdettua, niin siinä sen viikon verran revin hiuksia päästä ja pureskelin kynsiä kun ei ollut konetta, saati sitten nettiä. =) Sellasta se elämä on.
Hitto soikoon, eikö porukka kuuntele ollenkaan oikeita levyjä? Itselläni on koneen vieressä iso kasa cd:tä ja vinyyliä.
Aijai miten mukavaa tässä on istuskella kun voin vaihdella vanhojen funk- ja soulvinyyleiden ja uudempaa räimintää sisältävien cd-levyjen välillä, eikä tarvitse kirota sitä, kun jälleen "Winamp on suorittanut laittoman toiminnon" =)
---
Niin ja olen nettinarkomaani, tarkemmin mikseri.net-narkomaani :)
Onhan mulla CD:itäkin, mutta olen vain muuttanut ne biisit mp3:siksi.. ;)
Itelläkin tuli tosiaan ensimmäisenä musiikkia ikävä, kun kone taannoin posahti. Onhan tuossa hyllyssä noita laserkiekkojakin, mutta MP3:na löytyy laajempi valikoima ja CD:eitä on rasittava vaihtaa koko ajan.
Seuraavaksi tulikin sitte ikävä yleensä mitään järkevää tekemistä -> kaverille tilaan uusia osia :)
Sama vika, kyllä netissä tulee roikuttua paljon. Musiikki on toinen osa. Mun suosiossa et taas oo CD:t, vaan kaikki, mitä kuuntelen on koneella .mp3-formaatissa. Ja kyllä sitä WinAmpia tulee jokapäivä enemmän tai vähemmän raiskattua!
Mullakin on aika rutosti mp3-kappaleita, yli puolet vaan jotain turhaa uikutusta :)
Mulla on myös isot kokoelmat it, xm, s3m ja ogg kappaleita.
Niitä sitten kuuntelen siihen asti, kunnes joku tulee valittamaan...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.