Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Divi vaihtaa paikkaa ihmeellisesti (Chrome)

Sivun loppuun

p99o [04.11.2013 18:12:46]

#

Eilen väsäilin erästä sivukokonaisuuttani ja päätin ottaa turhat JS-määritykset pois, koska mitään jquerya en tarvitsekaan.

Huomasin että etusivulla (index.php) yläpalkin (topbar.php) oikea puoli, jossa kirjautuminen, alkoi vaihtaa paikkaa omituisesti. Ongelma esiintyi vain Chromella, ei muilla selaimilla. Muilla sivuilla yläpalkki on täysin sama (sama tiedosto) ja lisäomituisuudeksi divi vaihtaa paikkaa vain jos sivu pävitetään F5:sta painamalla. Mitään outoa ei index.php:ssa minun mielestäni ole. Osaako joku sanoa miksi näin käy.

Metabolix [04.11.2013 19:07:55]

#

Sinun pitää joko laittaa sivut johonkin näkyville tai vielä mieluummin selvittää itse kehitystyökaluilla, onko noissa sivunlatauksissa jotain eroa ja millaisen sijainnin selain antaa elementille ja millä perusteilla. Jos selaimen saama HTML- ja CSS-koodi on aina sama ja JS-koodia ei ole lainkaan, tuloksenkin pitäisi olla aina sama. Toki selaimessa voi olla bugi, mutta paljon todennäköisempää on, että vika on sinun koodissasi eli tuotat eri kerroilla erilaisen sivun.

p99o [04.11.2013 21:29:59]

#

Ihmettelen miksi homma tulee ainoastaan F5 tai päivitä-nappia painaessa, muttei muutoin.

Metabolix [04.11.2013 21:31:28]

#

No otapa selvää. Ehkä asia liittyy jotenkin siihen, että noilla napeilla kaikki resurssit ladataan uudestaan mutta muilla kerroilla käytetään välimuistissa olevia resursseja.

Lebe80 [04.11.2013 23:27:33]

#

Ehkä sivuilla on avonaisia tai väärässä järjestyksessä suljettuja tägejä, jotka aiheuttavat selaimen piirrolle ongelmia.

Tietenkin palkeissasi saattaa olla vaikkapa kuvia, joille ei ole määritelty mittoja, jolloin selain yrittää itse laskeskella niitä.

Yucca [05.11.2013 00:43:42]

#

Metabolix kirjoitti:

Sinun pitää joko laittaa sivut johonkin näkyville tai vielä mieluummin selvittää itse kehitystyökaluilla, onko noissa sivunlatauksissa jotain eroa ja millaisen sijainnin selain antaa elementille ja millä perusteilla.

Niinpä. Nyt kysymys on vähän luokkaa ”mun auto on rikki, miten mä voin korjata sen?” (näyttämällä autoa, mutta ehkä kertoen verhoilun värin).

Metabolix kirjoitti:

Jos selaimen saama HTML- ja CSS-koodi on aina sama ja JS-koodia ei ole lainkaan, tuloksenkin pitäisi olla aina sama.

Itse asiassa ei. On paljonkin asioita, jotka ovat selainriippuvia ihan HTML:n ja CSS:n määrittelyjenkin mukaan.

Metabolix kirjoitti:

Toki selaimessa voi olla bugi, mutta paljon todennäköisempää on, että vika on sinun koodissasi eli tuotat eri kerroilla erilaisen sivun.

Minä veikkaisin, että sivulla on HTML- ja CSS-virheitä, jotka saavat selaimen renderöinnin sekoamaan. Vikaa voi olla sekä sivulla että selaimessa, mutta aluksi voi miettiä, kumpaa kannattaa ensin ruveta tarkistamaan ja korjaamaan. ☺

Metabolix [05.11.2013 11:38:04]

#

Yucca kirjoitti:

On paljonkin asioita, jotka ovat selainriippuvia ihan HTML:n ja CSS:n määrittelyjenkin mukaan.

En tietenkään tarkoittanut, että joka selaimella pitäisi saada sama lopputulos, vaan tarkoitin, että samalla selaimella pitäisi joka latauskerralla saada sama lopputulos. Sitähän tässä kysyttiin. Ymmärsit varmaan taas tahallasi väärin.

Yucca kirjoitti:

Metabolix kirjoitti:

Toki selaimessa voi olla bugi, mutta paljon todennäköisempää on, että vika on sinun koodissasi eli tuotat eri kerroilla erilaisen sivun.

Minä veikkaisin, että sivulla on HTML- ja CSS-virheitä, jotka saavat selaimen renderöinnin sekoamaan.

On harvinaista, että pysyvästä virheestä seuraisi samalla selaimella samoissa olosuhteissa vaihteleva lopputulos. Yleensä tietokoneohjelmista pyritään tekemään deterministisiä.

Metabolix [06.11.2013 10:33:29]

#

p99o, kerro nyt, miten ongelma ratkesi, äläkä yritä poistella näin pitkiä keskusteluja.

p99o [06.11.2013 12:11:52]

#

No kunhan vahdoin vähän divien määrityksiä.

Sinällään minulla ei ole mitään hajua miksi ongelma näkyi vain etusivun näkymässä, miksi vain F5 painamalla tai miksi haed:n JS-määrityksien pois ottaminen vaikutti asiaan.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta