Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: 3d-pelimoottori?

Sivun loppuun

TVdata [20.10.2013 15:37:06]

#

Tarvitsen pelimoottorin, jossa olisi mukana valmis ohjelma 3d-maaston ja objektien luomiseen, varjostus ja heijastukset. Ehdotuksia?

Metabolix [20.10.2013 15:51:53]

#

Oletko katsonut Wikipedian listaa? Klikkaile sieltä ja selvitä ominaisuuksia.

Eräitä vaihtoehtoja ovat Blender, Unity ja id Tech 4.

TVdata kirjoitti:

mukana valmis ohjelma 3d-maaston ja objektien luomiseen

Pelimoottoreissa ei usein tule mukana mallinnusohjelmia, vaan moottoreihin ladataan muilla ohjelmilla tehtyjä malleja; hyvän mallinnusohjelman tekeminen on luultavasti vaikeampaa kuin hyvän pelimoottorin tekeminen. Sen sijaan suosittu ilmainen mallinnusohjelma Blender puolestaan sisältää oman pelimoottorin.

Lisäys: Itse asiassa Blenderillä onkin juuri pelintekokilpailu!

TVdata [20.10.2013 21:55:24]

#

Entä unreal engine? Kannattaako jos unreal engine 4 on tulossa ja siinä on oma ohjelmointikielensä?

Lebe80 [20.10.2013 22:20:09]

#

TVdata kirjoitti:

Entä unreal engine? Kannattako jos unreal engine 4 on tulossa ja siinä on oma ohjelmointikielensä?

Mitäpä jos kokeilisit? Unreal Enginehän on ollut jo jokusen vuoden ilmainen, mikäli et tee sillä vuodessa X dollaria enempää voittoa, senkin jälkeen ei tarvitse maksaa kuin ylimenevästä summasta Y prosentin osuus Epicille.

Unreal Engine 3:ssa on myös "oma ohjelmointikielensä".

edit:
Eli nyt sulla on todennäköisesti hyvä lista eri pelimoottoreista, joita sä lähdet yksitellen testaamaan, ja jonka jälkeen sä itse päätät, mikä noista soveltuu sulle parhaiten. Eli ei ole väliä onko Unity/Unreal Engine/yms. kuinka hyvä tahansa, jos _sinä_ et sitä osaa käyttää. Valitse siis _itsellesi_ sopivin pelimoottori huolella.

TVdata [20.10.2013 22:48:23]

#

Ja mistä saan tietää luvut x ja y?

Lebe80 [20.10.2013 22:55:07]

#

TVdata kirjoitti:

Ja mistä saan tietää luvut x ja y?

Katsomalla ihan UDK:n omilta sivuilta. X:n kokoluokka oli jotain 25.000 dollaria/vuodessa ja Y jotain 20%.

En muista, enkä oikeastaan jaksa edes etsiä, koska voit tehdä sen itsekin.

Tosiaan UDK:n (Unreal engine) käyttö on ilmaista ja sillä voit tehdä ihan vapaasti pelejä ja jopa käyttää mukana tulevia tekstuureja ja hahmoja.

Jos pelkäät, että rikot tuon 25.000 dollarin tuottorajan, niin ainahan voit jakaa peliäsi varmuuden vuoksi ilmaiseksi.

Lisäksi CryEnginessä on myös samantapainen lisenssi, jossa X ja Y sisälsivät eri numerot, eli siinä myös yksi pelimoottori listaasi.

TVdata [22.10.2013 16:54:47]

#

Valitsin unityn, mutta pystynkö kirjoittamaan C#tä? (Yritä lausua tuo lause :D)
Toinen vaihtoehto on javascript.

Macro [22.10.2013 17:05:43]

#

http://goo.gl/6pxqSN

Jonne [22.10.2013 20:37:27]

#

Ainakin C# käyttäessä voit integroida visual studion unityyn Mono Developin sijaan.
C# sitten löytyy kaiken näköisiä lisäkirjastoja/kikkareita.

Metabolix [22.10.2013 21:50:17]

#

TVdata kirjoitti:

pystynkö kirjoittamaan C#tä?

Miksi et pystyisi? Typerä kysymys.

Jonne kirjoitti:

Ainakin C# käyttäessä voit integroida visual studion unityyn Mono Developin sijaan.

Varmaan voi, mutta miksi pitäisi? Mitä vikaa Mono Developissa on?

Lebe80 [23.10.2013 10:45:38]

#

TVdata kirjoitti:

Valitsin unityn

Älä nyt vielä valitse, vaan valitse nyt kaikki pelimoottorit, joita tutkit (teet niillä jokaisella jotain ihan konkreettista) ja mietit sen perusteella mikä on paras sinulle!

TVdata kirjoitti:

C#tä? (Yritä lausua tuo lause :D)

See sharppia.

hashtag lol hashtag newbie hashtag omg hashtag yolo hashtag finnishboy hashtag selfie

TVdata [28.10.2013 11:48:21]

#

:P
Mutta pystyykö C#:tä kirjoittamaan macilla?

vesikuusi [28.10.2013 11:56:21]

#

Mitä?
http://www.mono-project.com/Main_Page

TVdata [29.10.2013 17:02:57]

#

Joo pystyy... Unityn mukana tuli kääntäjiä ja koodieditori. MonoDevelop-Unity.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta