Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Oma VPN / SSH / Socks 5 Proxy

Sivun loppuun

Rox [29.08.2013 19:11:42]

#

Elikkäs, yhdellä sivulla missä tapaan käydä, on alettu blokkaamaan kokonaisia maita & VPN / Proxyja enkä pysty sitä mitenkään käyttämään enää.
Miten pystyisin alkaa käymään sivulla uudestaan? Kuitenkin ollut jäsenenä yli 5 vuotta eikä kiinnostaisi lopettaa sen käyttöä..

Eli voisko toimiva vaihtoehto olla oma VPN / SSH Tunneli / Socks proxy?

Ja miten kannattais edestä ton (oman) VPN kanssa? Suomi on blokattu maa eli serveri pitäis varmaan olla Ruotsista.

Voisko joku lyhyehkösti selittää miten luon halvalla oman VPN-serverin taikka SSH Tunnelin?

Ja jos joku vois suositella jotain halpaa paikkaa mistä vuokrata serveri(ei suomesta)

Metabolix [29.08.2013 20:36:35]

#

En nyt tiedä, mitä tarkoitat tuolla halvalla. Omaa et saa muuten kuin vuokraamalla palvelimen, ja halpakin virtuaalipalvelin on minusta aika iso investointi vain ulkomaisen IP-osoitteen tähden. Muita kuluja ei toki tule, sillä kaikki tarvittavat ohjelmat ovat avointa lähdekoodia. SSH löytyy Linux-palvelimista käytännössä vakiona, ja yhteyden voi siis tunneloida palvelimen kautta ihan tavallisilla ohjelmilla (esim. Firefox ja PuTTY).

Jos et löydä sopivaa välityspalvelinta, voit kokeilla pahamaineista Tor-verkkoa (ks. Tor Browser Bundle).

Oskuz [29.08.2013 20:42:40]

#

Öh, miksi karsia käyttäjiä maan perusteella? En ymmärrä.

Tätä voisit harkita serveriä vuokratessasi.

Rox [29.08.2013 20:48:14]

#

@Metabolix: TOR ei toimi, on blokattu myös. Eli jos hankin halvan VPS:än, miten helposti saan sitä käytettyä proxynä? Elikkä oman koneen liikenne vaan sen kautta. Ja ei sen tarvi pelkkä proxy olla, voihan sinne jotain hostaillakkin :)

@Oskuz: Sanoppa muuta! Joo katoin tonne, 5£ per kuukausi ei kauheen kallis oo.

groovyb [29.08.2013 20:52:52]

#

onhan noita ilmaisia proxyjä netti pullollaan, mikset käytä niitä?

Rox [29.08.2013 20:57:27]

#

groovyb kirjoitti:

onhan noita ilmaisia proxyjä netti pullollaan, mikset käytä niitä?

Koska suurimmaksi osaksi ne on blokattu. Ja sitten kun muutkin niitä käyttää, saattaa olla että tunnus poistetaan jos epäillään useammasta kuin yhdestä tunnuksesta.

Muutaman kerran jos kirjautuminen estetty kun liian monta kirjautumista yhdestä IP-Osoitteesta.. Eli VPS & SSH varmaankin kätevin tapa saada USA Ip.

groovyb [29.08.2013 21:05:03]

#

http://hidemyass.com/proxy-list/

Blaze [29.08.2013 22:08:25]

#

Oskuz kirjoitti:

Öh, miksi karsia käyttäjiä maan perusteella? En ymmärrä.

Et oo tainnu irkata koskaan? *!*@*.pl ja *!*@*.it oli aika vakiobanneja kanavalla jos toisella :P

Oskuz [29.08.2013 22:23:06]

#

Joo olen sen verran nuorta sukupolvea ja metässä kasvanut että "irkkailu" kerkesi käytännössä menettää suurimman vetovoimansa ennen kuin edes kuulin mokomasta.

Rox [30.08.2013 00:01:03]

#

groovyb kirjoitti:

http://hidemyass.com/proxy-list/

Joo en testannutkaan... Ja mulla on muutenkin HMA VPN. Ja ei noi 'public' proxyt oo hyviä, kun niitä käyttää moni muukin.

Toisaalta, joku vpn missä IP ei ole jaettu vois toimia.

Oskuz kirjoitti:

Joo olen sen verran nuorta sukupolvea ja metässä kasvanut että "irkkailu" kerkesi käytännössä menettää suurimman vetovoimansa ennen kuin edes kuulin mokomasta.

Kyllähän jotku vieläkin käyttää irkkiä :D Ite en oo kyllä tarvinnut koskaan.. Skype / aqq riittää mulle.

reino [30.08.2013 21:32:00]

#

Mikä sivusto nyt on kyseessä, jos jopa Suomi on blokattu? Aika ihmeellistä käytöstä.

Jos haluat mahdollisimman halvan VPS:än niin voit koittaa BudgetVM:ää. Sieltä halvin VPS on ~11€ vuodessa. Ei se mikään maailman paras VPS ole mutta on toiminut ihan hyvin. Sieltä voit myös tilata useamman IP osoitteen hintaan 1$ per IP. Palvelimen sijainniksi voi valita Los Angelesin, Chicagon, Dallasin tai Miamin.

Jos sivusto on IPv6 verkossa, niin onkohan IPv6 osoitteita bännätty? Voisit koitaa SixXS proxya.

ppl [15.09.2013 11:23:28]

#

Bloggasin taannoin VPN:n pystytyksestä VPS:ään, voi olla iloa. Toki jos tarve on vain webiselaus niin SSH-tunnelointi voi olla helpompi, ja onnistuu yhtä lailla VPS:n kanssa.

VPS:ään itse käytän DigitalOceania, $5/kk, palvelimen voi luoda tarpeen mukaan joko Amerikkaan tai Eurooppaan.

Shamppa [15.09.2013 14:27:53]

#

Itse ainankin pyörittelen mm. Pandoraa
Chromella ProxMate lisäosan avulla, antaa juurikin tuon USA IP:n...


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta