moiks osaako joku sanoa miten saan sivustollani vierailevien ip:t ja muita tietoja
vierailijasta esim:sivu mistä on tullut ja miten ton saa lisättyä helpommin
sivut olen tehny html kielellä ja olen vasta aloittelija jotan selkeät ohjeet
olis kiva.kiitos vastauksistanne etukateen :)
Järkevä ratkaisu riippuu siitä, mitä haluat tehdä niillä tiedoilla. HTML:llä et myöskään saa mitään tietoja etkä voi tehdä niillä yhtään mitään, vaan tarvitset jotain muuta kieltä.
php tai css vois tulla kyseeseen myös ,kokeilin muutamaa koodin pätkää missä kävijä tiedot tallentuisi txt tiedostoon mutta en saaanut toimimaan haluasin semmosen laajan tiedon sivuilla kävijöistäni en tiedä onko se mahdollista ja miten se onnistus? laittaa php:llä ja mahdollisesti myös eston yhdelle tai useammalle ip:lle ?
Haluamasi ominaisuudet on varsin helppoja toteuttaa php:llä. Oletan, että sinulla ei taida olla yhtään tai todella vähän kokemusta ohjelmoinnista? Ehkäpä sinun kannattaisi etsiä jotain valmista pakettia ratkaisuksi.
Tässä simppeli ratkaisu IP-osoitteen tallentamiseen MySQL tietokantaan: http://daipratt.co.uk/mysql-store-ip-address/
juu todella vähän on kokemusta kiitoksia kokeillaan jos tuolla onnistus :)
Lisäys:
löysin tämmösen voisko tämä koodi toimia ja pitääkö mitä muutoksia tehä tai miten tän sais toimiin ?