moiks osaako joku sanoa miten saan sivustollani vierailevien ip:t ja muita tietoja
vierailijasta esim:sivu mistä on tullut ja miten ton saa lisättyä helpommin
sivut olen tehny html kielellä ja olen vasta aloittelija jotan selkeät ohjeet
olis kiva.kiitos vastauksistanne etukateen :)
Järkevä ratkaisu riippuu siitä, mitä haluat tehdä niillä tiedoilla. HTML:llä et myöskään saa mitään tietoja etkä voi tehdä niillä yhtään mitään, vaan tarvitset jotain muuta kieltä.
php tai css vois tulla kyseeseen myös ,kokeilin muutamaa koodin pätkää missä kävijä tiedot tallentuisi txt tiedostoon mutta en saaanut toimimaan haluasin semmosen laajan tiedon sivuilla kävijöistäni en tiedä onko se mahdollista ja miten se onnistus? laittaa php:llä ja mahdollisesti myös eston yhdelle tai useammalle ip:lle ?
Haluamasi ominaisuudet on varsin helppoja toteuttaa php:llä. Oletan, että sinulla ei taida olla yhtään tai todella vähän kokemusta ohjelmoinnista? Ehkäpä sinun kannattaisi etsiä jotain valmista pakettia ratkaisuksi.
Tässä simppeli ratkaisu IP-osoitteen tallentamiseen MySQL tietokantaan: http://daipratt.co.uk/mysql-store-ip-address/
juu todella vähän on kokemusta kiitoksia kokeillaan jos tuolla onnistus :)
Lisäys:
löysin tämmösen voisko tämä koodi toimia ja pitääkö mitä muutoksia tehä tai miten tän sais toimiin ?
// connection to MySQL require ("connect.php"); // if this script is unavailable then the rest of the code is pointless as need a connection to the database.//include ("ipcollection.php"); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $hostaddress = gethostbyaddr($ip);print "Display IP address:\n”; print “$ip\n”;// Setting variables$ip = $_POST['ip']; $haveemail = $_POST['haveemail']; $emailaddress = $_POST['emailaddress']; $browser = $_POST['browser']; $otherbrowser = $_POST['otherbrowser']; $resolution = $_POST['resolution']; $otherresolution = $_POST['otherresolution'];// insert data to dbase $query=”INSERT INTO datacollection1 (id, ip, haveemail, emailaddress, browser, otherbrowser, resolution, otherresolution) VALUES (‘Null’, ‘$ip’, ‘$haveemail’, ‘$emailaddress’, ‘$browser’, ‘$otherbrowser’, ‘$resolution’, ‘$otherresolution’)”;// Null is in the id field as his is added automatically by the database.// message to say if database has been updatedmysql_query($query) or die (mysql_error());echo “The database has just been updated with the following information: “;?>
Käyttäjien estäminen ip-osoitteen perusteella ei välttämättä ole kovin järkevää.
Voit estää samalla myös muita käyttäjiä, jos käytössä on proxy tai esim. koulun/työpaikan verkko. Jotkut palveluntarjoaajat NAT:aavat mokkuloiden yhteydet, joten todella moni voi jakaa saman julkisen osoiteen.
Lisäksi julkset osoitteet ovat 95% dynaamisia, joten esto ei olisi muutenkaan pysyvä ja siirtyisi leasingin mukana toiselle.
Tuli vaan tässä mieleen, että jos olet tehnyt sivusi käyttämällä ainoastaan HTML:ää, niin onko sulla palvelinohjelmisto asennettuna ja käytössä?
on käytössä ja olen myös laittanut JavaScript:tiä ja php:tä jonkun verran mukaan sivut toimii hyvin mutta aina haluaa kumminki kokeilla jotain uutta lisäksi ja sivut on kumminkin vasta ns.alku tekijöissä. mutta toi mysql on ihan outo mulle osaako joku neuvoa tohon aikasempaan kysymykseen ??
Haluatko kehitellä jotain bannaustekniikkaa vai keräillä kävijätilastoja?
Jälkimmäisessä tapauksessa ei ole järkevää keräillä ip-osoitteita kasvattamaan tietokantaa "turhaan", vaan sijoittaa sivustolle esim. ilmainen Google Analytics -tilastointipulikka.
mikkos28 kirjoitti:
mutta toi mysql on ihan outo mulle osaako joku neuvoa tohon aikasempaan kysymykseen ??
Aloita vaikka lukemalla Ohjelmointiputkan MySQL ja PHP -opas.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.