Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Atk numero

Sivun loppuun

rndprogy [09.11.2003 09:55:59]

#

Mikäs on/on ollut porukan ATK numero koulussa veikkaan että aika varmaan jotain kympinluokkaa jos ammattikoulussa niin (asteikolla 1-5) vitosenluokkaa vai kuinka on?

makeuu [09.11.2003 10:00:26]

#

Tuota noin minä sain valinnais viikolla vitosluokalla 9, koska olin vain itse koneella ja jätin muut huomioimatta!

rndprogy [09.11.2003 10:04:09]

#

Peruskoulussa nostin atk numeroa kun opettaja ei löytänyt erästä tiedosta pelkästään sen pikakuvakken jossa oli väärä polku. Näytin sille etsi toiminnon ja tiedosto löytyi ja seuraavassa joulutodistuksessa oli ATK 10 :)

Tempfile [09.11.2003 10:21:21]

#

Viime vuodelta (8lk) tuli 9, mutta tältä vuodelta hellinnee todistukseen kymppi.

sooda [09.11.2003 10:30:04]

#

Meillä mitää atk numeroja oo. Se on TT(tietotekniikka) ja vaan valinnaisena ja se o joko hyväksytty tai keskeytetty taikka hylätty. Mulla o tottakai hyväksytty. Meillä on rennot tunnit, öbaut 25 oppi lasta kurssilla, 20 pelaa red factionii, maikka valittaa että eipäs pelata duumii, ja neljä mun lisäks yrittää soodata. Kun meidän atk maikalta kysyy jotain ni se vastaa "no ei se haittaa en mäkää tiiä" se osaa just laittaa shapen ja timerin avulla sen liikkumaan :D joten mun taidoista se on iha ihmeissään ja antais koulun vb6:n (oikeestaa koko visuaalisen stuudion) mut mun faija ei edelleenkää tykkää siitä ideasta... ku se näki mun 3D jutskaleen ni se meni ihan sekasin ja haki kaikki kattoon ku mä soodaan :P

Createman [09.11.2003 10:32:48]

#

Miullle atk-opettaja sano, että antaa 10 päästötodistukseen (9lk) kunhan ensin puhuu rehtorin kanssa. 9 tuli... 10:n arvonen kyllä olen.

viljami [09.11.2003 10:43:34]

#

koulu......................­luok­ka.....1.n­ro....2.n­ro...3.n­ro...4.nro
----------------------------------------------------------------------
yläaste....................7-9lk.........10..........10.......10......10
ammattikoulu.........1-2lk.........5...........5...........*.........*


* = numero annetaan tulevaisuudessa

rndprogy [09.11.2003 11:18:36]

#

No me väännettiin tai muut yritti ja mä väänsin jotain qbasicilla. Piti tehä ryhmässä joku että tikku ukko menee ruutua pitkin ja palloja putoo taivaalta ja ku sain melkeen heti valmiiks ni opettaja tuli sano suh siunakkoon. Sen jälkeen mä sainki tehä yksin.

Ilmuri [09.11.2003 11:37:35]

#

No meillä on niin vatipää opettaja että se tuputtaa väärää tietoa päin naama ja on muutenkin aika pölkky. (Esim. Assembler on konekieltä X))

Meitsi [09.11.2003 11:43:56]

#

Mä oon saanu kaks stipendiä. ...siis ihan oikeesti!

Blaze [09.11.2003 13:17:35]

#

Lukion päättötodistuksessa se on minulla 10. Kaikkihan me toki tiedämme, että tietotekniikan arvosanalla ei oo mitään tekemistä henkilön todellisen osaamisen kanssa.

vipemype [09.11.2003 13:20:47]

#

10 oli kasilla ja nyt ysillä en ottanu atk:ta, koska piti valita joko liikunta tai atk. Otin sitten liikunnan.

shovi [09.11.2003 13:45:33]

#

Meillä on just siisti opettaja :) se on aika rento mutta voi heittää joskus aika rankkaaki läppää. Sillä on sellainen punainen paku jolla se yrittää kaasutella jokaisen päälle jolla ei ole heijastinta.

Tulilintu [09.11.2003 13:51:49]

#

Tähän mennessä pelkkää ysiä. Maikka on sen verran ärsyttyvän tyhmä ettei sitä kestä.

juhaz [09.11.2003 14:07:10]

#

Ylä-asteelta olen saanut pelkän suoritettu merkin atk:sta

thefox [09.11.2003 15:10:18]

#

lainaus:

(Esim. Assembler on konekieltä X))

Hmm?

leftover [09.11.2003 15:46:08]

#

Kaikki it-aineet datanomitodistuksessa 5 pois lukien ohjelmoinnin matematiikka josta sain vaivaisen 3 (ei oikein boolen algebra iskenyt :).

AK [09.11.2003 18:07:30]

#

Kymppi se on aina ollut. Täällä opettaja vaan tuputtaa meille Exceliä ja Wordia. Ja joskus, kun on oikein hyvällä tuulella, saadaan ehkä tehdä HTML:ää. Tosin minä surffailen aika paljon netissä, koska saan kaikki hommat tehtyä sen verran nopeasti.

Typpi [09.11.2003 18:54:42]

#

mulla oli kasin valinnaisen atk:n numero 9 koska en aina jaksanu tehdä jotain v**un excel ja word harjoituksia typing masterista puhumattakaan. nyt ysillä se on kanssa ollut 9, yks kaveri sai viime vuonna stipendin koska se teki koululle kotisivut ja 9 todistukseen

juhaz [09.11.2003 19:05:40]

#

Siis kasin valinnaisella harjoiteltiin exceliä, wordia ja typing masteria? Meillä noi kuului seiskan atk:n aihepiiriin ja kasilla valinnaisen atk:ssa aiheena on digitaalinen kuvankäsittely, mutta ainakaan kai meillä ei valinnaisista eikä atk:sta saa numeroa vaan pelkän suoritettu merkin.

ATK on aika hauska tunti ainakin minusta, kun ei tarvitse oikeastaan tehdä mitään siellä tunnilla vaan voi surffata netissä, mutta mitään muuta koulun koneilla ei oikeastaan pystykkään tekemään, kun kaikki toiminnot on estetty ja minä en ainakaan ole löytänyt keinoa ohittaa sitä vaikka kyseessä onkin windows xD

Typpi [09.11.2003 19:07:52]

#

joo mutta meillä oli aika mölö opettaja 7. luokalla tiesin ittekin enemmän ku se.

makeuu [09.11.2003 19:10:26]

#

lainaus:

joo mutta meillä oli aika mölö opettaja 7. luokalla tiesin ittekin enemmän ku se.

Ei sitten meidän ope.... windowsin tehtäväpalkissa kaikkia, mutta eihän se huomaa vaikka sai käydä vain sähköpostissa!

juhaz [09.11.2003 19:16:09]

#

Tuo on kai aika yleistä, että oppilaat tietävät asioista enemmän kuin opettajat jos tunnin aiheena on atk ja pieninkin muutos windowsissa saa opettajat sekaisin, mutta se on tavallaan hyvä, että jos on jokin todella pienikin ongelma, mutta ATK:n opettajalle ylitsepääsemätön niin siinä on mahdollisuus nostaa ATK:n numeroa mikäli se todistuksessa näytetään jonain muuna kuin suoritettu merkkinä.... :)

Typpi [09.11.2003 19:26:39]

#

no meidän koulun koneissa on sekä windows että linux ja yhden koneen liloon olí joku säätänyt vaihtoehdoiksi:
"vain heicoille ja nynnyille WIDOWS 99"
ja
"vain tosi haccereille ja nörteille spectra linux"
tai jotain sinne päin kuitenkin opettaja syytti minua vaikka en koskaan ollu ollut sillä koneella.
Ja windows puolella koneiissa on niin paljon turhia ohjelmia winamp 2.* ja 3.* vaikka ei saa edes kuulokkeilla kuunnella mitään ja sitten kaikki mahdolliset mitä voi vaan olla, sitten linuxista puuttuu melkeen kaikki ku edes baileria (niissä on geforce 2 näytönohjaimet)

rndprogy [09.11.2003 20:34:13]

#

Joopa joo. Oli valinnainen ja valitsin toisen ennenku mul selvis että siinä toisessa ollaan atk luokassa. Ei sen puoleen mun pitää tehdä Visual Basicilla joku ohjaus juttu koulussa.
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/2646-ava-100-200. Tais atk opettaja suositella mua siihen hommaan.

k-mikko [10.11.2003 00:15:49]

#

Ainut saamani atk-numero oli kymppi ja kurssin aiheena oli "Oliografiikkaa Corel Draw 8 -ohjelmalla".

JTJ [10.11.2003 09:27:36]

#

Kymppipä hyvinkin. Ja samalla tuli suoritettua tietokoneen ajokortti...

Sami [10.11.2003 10:20:26]

#

Kymppipä hyvinkin...
Vaikka pelasin yli puolet ajasta, niin sain silti kympin (syynä tähän luultavasti se, että tein annetut tehtävät monta kertaa nopeammin kuin muut. :) Ja opettajakin tiesi aivan hyvin pelailuni siellä tunnilla...

shovi [10.11.2003 16:53:20]

#

Meiän atk-ope on ihan kusipää! Haukkus mua rääpäleeks ja nöyryytti mua koko luokan edessä!

Heikki [10.11.2003 17:13:13]

#

Eli seiskalla oli pakollinen atk-kurssi (wordii ja tiedonhakuu 1h/vko yhessä jaksossa). Siitä tuli hyväksytty.

Kasilla numerot olivat 9 ja 10.

Tänä vuonna uskon että tulee 10, koska kun kotisivuja tehdään, ope opettaa jotain html:ää ja mä koodaan samalla php:l. Sitten se tulee välillä ihmetteleen että mitä mä teen...
Ja sitten meillä on ollu aina välillä 'kiinnostavia' keskusteluja tietotekniikasta open kanssa, aiheina mm. c++ (jota meidän ope osaa! en ois uskonu ;D) ja koulun palvelimen tietoturva (josta olen parikin kertaa huomauttanut). Näissä tosin minä olen ollut 'opettaja'

Kasilla (valinnainen) atk oli word, excel, power point, tiedonhaku, psp5

Nyt ysillä tehdään kotisivut ja sitten en tiedä mitä...

Juuso [10.11.2003 19:00:35]

#

No ainahan tuo numero on ollut 10, niin peruskoulussa kuin lukiossakin. Nuo Excel ja Word harjoitukset ovat kyllä hieman ikäviä, mutta onneksi minulla on ollut koulu-urani aikana myös ohjelmointi ja kotisivukursseja.

pushpabon [10.11.2003 19:03:02]

#

Hmmz.. 10 tais olla kasin todistukksessa.

NiLon [11.11.2003 18:06:03]

#

Olen nyt kauppaoppilaitoksessa ja atk numerot olivat yläasteella 10 kaikki sekä nyt on tullut 5 jokaisesta kurssista (5max). Helppojahan alkupäässä nuo ovat.

hunajavohveli [11.11.2003 19:55:22]

#

ATK:ta ei meillä oo pakollisena. Valinnaisena on ollu ohjelmointia puoli vuotta (2 viikko tuntia). Ja o tuli, eli osallistunut opetukseen. Vaikka se asteikko sais olla laajempi kuin o, tai k (keskeyttänyt). Jokainen ryhmästä sai oon, eikä yhdestäkään tule ohjelmoijaa, sen voin sanoa. Koska niiltä puuttuu looginen ja matemaattinen ajattelu. Kielen voi opetella kuka tahansa, ja aina voi vaihtaa/opetella uuden kielen mutta ohjelmmoinnin perustaito säilyy aina, koska kaikki kielet käyttää muuttujia, lausekkeita, funktioita ym. ym. ja näin ollen uuden kielen käskyt opeteltua kaikki sujuu niin kuin vanhassa kielessä.

Meitsi [11.11.2003 20:09:02]

#

Meillä oli ope ihmeissään kun mä joskus kutosella väsäsin portfolion flashilla (vaikkakin ruman koska olin juuri alottanu fläsän). Poltin sen rompulle ja laitoin autostartin. Eipä mitenkään ihmeellisen vaikee juttu ja silti opettaja oli aivan TöÖt. Olisin voinu tehä paremmanki, mutta kun en tienny ohjelmointiputkasta, enkä osannu eres seeplusplussaa. ainiin. meillä oli ala-asteella tasan YKSI atk-tunti jossa opeteltiin publisheria. Sitten aateekoo-ope lähti johonki kursseille ja tilalle tuli joku mummo joka ei osannu mitään. Jee! ja koska mä (open mukaan) osasin niin hyvin, niin mäpä sainkin toimia opettajan apulaisena ja neuvoa muita luokkalaisia. Munkäsityksen mukaan alaasteella pitäis olla ihan oma aineensa atk mutta ei meiän koulussa siitä tunteja pidetty.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta