Mistä voisi johtua outo ongelma. Mulla palvelimelle php:llä toteutetut sivustot. Loin toisen henkilön käyttöön oman ftp-tilin, jotta hän pääsee alakansioon. Tässä alakansiossa php-filu (myös tyhjä) aiheuttaa seuraavan errorin: Internal Server Error. Voiko tätä korjata esim .htaccesilla? Voisin varmaan olla palvelimen ylläpitoon yhteydessä, mutta kertokaa ihmeessä, jos joku keksii mistä kiikastaa.
Onko kyseessä oikeasti nyt kansio eli hakemisto eli esim. http://.../hakemisto/, vai puhutko sittenkin alidomainista? Oletko tarkistanut, että hallintapaneelista on valittu kaikenlaiset PHP:n tai CGI-skriptien ajamiseen liittyvät kohdat, jos sellaisia on?
Oikea paikka tälle kysymykselle olisi luultavasti webhotellin tekninen tuki.
Kyseessä siis tosiaan kansio eli hakemisto. Siis itsellä sivut domain.fi/, niin toisella ftp-tunnuksella mennään kansioon domain.fi/alikansio. Ja sama ongelma siis vaikka laitan matskut tonne alikansioon omilla tunnuksilla. Täytyy tarkistella tuota hallintapanelia vielä, vaikka olen sitä jo aamun tutkinutkin.
Toimivatko tavalliset tiedostot kuten *.txt? Koskeeko ongelma vain juuri tuota hakemistoa vai kaikkia muitakin alihakemistoja FTP-tunnuksista riippumatta?
txt, htm ainakin toimii. Muut alihakemistot toimii moitteettomasti. Tämä alihakemisto nähdäkseni eroaa ainoastaan siitä, että se on perustettu cpanelista ftp-tunnusta luodessa. Sama vaikutus käyttää kunpaa tahansa tunnusta datan siirtoon.
Lisäys:
Lisäyksenä vielä, että loki on tälläinen
[Sun Oct 07 17:53:59 2012] [error] [client 212.226.43.115] File does not exist: /home/.../500.shtml [Sun Oct 07 17:53:59 2012] [error] [client 212.226.43.115] SoftException in Application.cpp:256: File "/home/../kyseinenalikansio/index.php" is writeable by group
Tuon lokitiedoston virheilmoituksen perusteella ehdotan, että poistat FTP-ohjelmalla tiedoston kirjoitusoikeudet ryhmältä.
Sie taijat olla aika fiksu ihminen. Oli nimittäin tosta kiinni. Miksiköhän vastaavaa ongelmaa ei ole tullut muissa kansioissa?
Ehkä FTP-tunnusten luominen on jotenkin johtanut siihen, että juuri tuossa hakemistossa tiedostoille tulee automaattisesti myös ryhmän kirjoitusoikeus ja muualla ei tai että juuri tuolla asia tarkistetaan jotenkin eri tavalla. Tämä on toki vain arvailua, kun en näe tilannetta itse enkä ole ollenkaan perehtynyt cPaneliin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.