Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Help VB6

Sivun loppuun

Tapsa [24.08.2012 07:56:21]

#

Olen käyttänyt VB6-ohjelmaa(Ei siis NET versio) lähes 10 vuotta ja saanut aikaan paljon ainakin itseäni tyydyttäviä ohjelmia. Kaikki ohjelmat on kirjoitettu kokeilemalla kun ei helppi pelaa. Herjaa että MSDN ei asennettu. Kyllä on netistä haettu ja on löytynyt joku vajaa helppi. Nyt löytyy joskus edes syntaksi mutta ei esimerkkiä. Niin kysyisin, siis VB6:sta.

-Miten näppäimistö otetaan käyttöön? En ole saanut kuin hiirellä ohjattuja ohjelmimia.

-Onnistuuko netin avaus komentopainikkeilla määrätyyn osoitteeseen

Grez [24.08.2012 10:01:23]

#

Tapsa kirjoitti:

Olen käyttänyt VB6-ohjelmaa

Mitä nopeammin siirryt pois VB6:sta, sitä vähemmän sinua tulee myöhemmin harmittamaan, olettaen siis että ohjelmiasi tullaan käyttämään tulevaisuudessakin.

Tapsa kirjoitti:

-Miten näppäimistö otetaan käyttöön? En ole saanut kuin hiirellä ohjattuja ohjelmimia.

Näppäimistön käyttöönotosta. Pelkästään lisäämällä pikanäppäinmääritykset laittamalla tietyn kirjamen eteen & -merkin (esim. &Tiedosto ) saat alt+kirjain näppäinoikotiet toimimaan, valikoiss, painikkeissa, otsikoissa jne. Tabulaattorin saat toimimaan määrittämällä tabstopeihin järkevän järjestyksen.

Muiden näppäinsysteemien osalta keypress, keydown ja keyup tapahtumiin koodia ja mahdollisesti formille keypreview = true

Tapsa kirjoitti:

-Onnistuuko netin avaus komentopainikkeilla määrätyyn osoitteeseen

Kyllä onnistuu.

neau33 [24.08.2012 18:37:26]

#

Moi Tapsa!

pari esimerkkiä...

Private Sub Form_Load()
    Me.KeyPreview = True 'ohjelma reagoi näppäimistön painallukseen
                         'lomakkeen ollessa aktiivinen riippumatta siitä
                         'millä lomakkeen ohjausobjektilla on fokus
End Sub

Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
    If KeyCode = 112 Then
        Label1.Caption = "Painettiin F1-näppäin"
    End If
End Sub

Private Sub Form_KeyUp(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
    If KeyCode = 113 Then
        Label1.Caption = "Vapautettiin F2-näppäin"
    ElseIf KeyCode = 27 Then  'Esc-näppäin
        Unload Me
    End If
End Sub

Private Sub Form_KeyPress(KeyAscii As Integer)
    Label1.Caption = Chr(KeyAscii)
End Sub

Private Sub Command1_Click()
    Shell "Explorer https://www.ohjelmointiputka.net/", vbMaximizedFocus 'esim.
End Sub

Tapsa [01.09.2012 17:54:04]

#

Olen mielestäni kai vähän liian fiksu!

QBasic on hanskassa, samoin kuin matematiikka, VB6 on minun ohjelmointi-kieli en aio siitä luopua vaikka kuinka painostetaan. VB6:ssa on haastetta ihan tarpeeksi.

PS. Voisin näyttää koodaamiani ohjelmia. Tiedän kyllä että toisen koodia on vaikea lukea. Onnistuuko moinen tällä palstalla, vai pannaanko suoraan EXE?

Macro [01.09.2012 18:53:24]

#

Voithan lähettää ohjelmiasi koodivinkkeihin, jos uskot niistä olevan jollain tavalla hyötyä muille. Voit myös laittaa niitä johonkin jakopalveluun ja laittaa linkkejä tähän keskusteluun, jos siltä tuntuu.

Grez [01.09.2012 19:49:58]

#

Tapsa kirjoitti:

VB6 on minun ohjelmointi-kieli en aio siitä luopua vaikka kuinka painostetaan. VB6:ssa on haastetta ihan tarpeeksi.

Eli mielestäni jos joku hakkaa itseään puukolla ja toinen siihen sanoo että mitä pidemmin jatkaa, sitä enemmän kaduttaa myöhemmin, niin se on painostamista?

Se on ihan oma valintasi mitä teet, kerroin vain tosiasiat niinkuin ne ovat.

Antti Laaksonen [01.09.2012 20:04:11]

#

VB6:ssa ei ole sinänsä mitään vikaa, jos sen ominaisuudet ovat sinulle riittävät eikä kielen kehityksen päättyminen haittaa. VB6 on Turing-täydellinen kieli, joten se ei rajoita ohjelmointia vaan minkä tahansa algoritmin tekeminen on mahdollista.

Grez [01.09.2012 20:10:23]

#

Olin kirjoittanut "olettaen siis että ohjelmiasi tullaan käyttämään tulevaisuudessakin".

Toki sitä voi käyttää "Minkä tahansa algoritmin tekemiseen" jos riittää, että se toimii nyt.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta