Sain toiselta seuraavanlaisen koodin
Public Class Luokka Public Property LuokanID As Short 'ja sitten lista muista propertyistä, muttei mitään muuta kuin nämä propertyt End Class´
Miten käytän nyt tätä omassa koodisssani. Minun pitäisi tehdä subi, jossa on tyyppiä luokka olevia parametreja
No jos sulla on parametrin nimi vaikka olio, niin
olio.LuokanID = 37
tai
omamuuttuja = olio.LuokanID
hei,
Tarkoitin, että tarvitsenko koko luokan luokka.vb
vai riittääkö tämä minulle lähettetty koodinpätkä
Public Class Luokka Public Property LuokanID As Short 'ja sitten lista muista propertyistä, muttei mitään muuta kuin nämä propertyt End Class
No jos tarkoitus on, että koodissasi ainoastaan luetaan ja kirjoitetaan niitä propertyjä, niin en näe miksi tarvitsisit "koko luokan". Toisaalta kiinnostaisi tietää millä perusteella siinä ei ole koko luokkaa..
En tiedä miksi en saanut koko luokkaa.
Subini parametrit ovat siis tyyppiä luokka. Eikö silloin projektiini pitäisi olla lisättynä luokka luokka.vb.
Minä ainoastaan luen ja kirjoitan propertyjä.
Voinko nyt lisätä saamani määrittelyn
Public Class Luokka
Public Property LuokanID As Short
'ja sitten lista muista propertyistä, muttei mitään muuta kuin nämä propertyt End Class
projektiini ja toimiiko se.
Anteeksi tyhmä kysymys.
Moikka jaanas!
Public Class Form1 Dim omaluokka As New Luokka Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, _ ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load omaluokka.LuokanID = 10 'esim. End Sub Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System Object, _ ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click MessageBox.Show(omaluokka.LuokanID.ToString) End Sub Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System Object, _ ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click omaluokka.LuokanID += 1 'esim. End Sub End Class
Hei neau33
Toimiiko koodisi, jos lisään samaan projektiin luokan, jossa on vain saamani koodinpätkä
Public Class Luokka Public Property LuokanID As Short End Class
eikä sitten mitään muuta olekaan?
Hei taas jaanas!
ei toimi, mutta tämä toimii:
Public Class Luokka Private _ID As Short '(säilö) Public Property LuokanID As Short Get Return _ID End Get Set _ID = value End Set End Property End Class
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.