niin voisinko saada tän foorumin sähköpostiin sähköposti: olli.auominen3@jippii.fi
siis olli.suominen3@jippii.fi
Muistaakseni Antti oli sanonut joskus, ettei halua antaa foorumia muille. Ehkä kannattaisi laittaa Antin laittaa tämä FAQ:iin.
Ja muutes muokkaaminen on keksitty.
Joo, tällä hetkellä foorumin koodi ei ole yleisesti jaossa, mm. siksi, että sen ylläpito-osassa on huomattavia puutteita.
lainaus:
Joo, tällä hetkellä foorumin koodi ei ole yleisesti jaossa, mm. siksi, että sen ylläpito-osassa on huomattavia puutteita.
siltilähetä tää mun sähköpostiin niin muokkaan oman ylläpito kohan jos ees teen sellasta
Tee itse omasi tai käytä jotakin valmista foorumia.
http://digip.org/dpbb/ (esim. www.mureakuha.com)
http://www.phpbb.com/ (esim. www.errorfree.eu.org)
http://www.yabbforum.com/ (jossakin olen kuullut nimen)
noi kaikki on ihan syvältä ku kaikki käyttää niitä :(
dpbb on erittäin hyvä foorumi ja sen saa helposti muokattua omanlaiseksi ettei sitä edes tunnistettaisi.
Minun mielestä PBLang on todella hyvä, koska siihen saa tuen eri kielille. itselläni se on käytössä!
No eikö sitten muihin saa tukea kun vähän suomentaa?
no Antti kirjota jotain
Se on paaaaaaljon parempi kun tekee vaan ite jonkun. mä en ainakaan tykkää ottaa mitään valmista moskaa. ja aina parempi kun voi kehuskella kavereille että joo mä tein tän ihan ite.
Sama juttu. Ite en tykkää käyttää ollenkaan muitten koodeja. Kun ite tekee, niin tietää just miten se toimii ja sitä on tarvittaessa helppo muokata. Ja sillain myös - siis ainakin mun mielestä - oppii parhaiten.
mut mä haluun tän foorumin ku tää käyttää pelkkää phpeetä
Käsittääkseni nuo muutkin on täysin PHP-pohjaisia... Ja jos et halua valmista "romua", koodaa se oma! Jos se tuntuu liian vaikealta, unohda koko juttu.
lainaus:
Käsittääkseni nuo muutkin on täysin PHP-pohjaisia... Ja jos et halua valmista "romua", koodaa se oma! Jos se tuntuu liian vaikealta, unohda koko juttu.
paitsi että noi kaikki käyttää myös mysql tietokantaa mikä toimii huonosti. En mä jaksa alkaa koodaa omaa
lainaus:
mut mä haluun tän foorumin ku tää käyttää pelkkää phpeetä
Sikäli kun minä asiasta yhtään tiedän, niin Putkanki foorumi käyttää nykyään MySQL:ää, mikä on vain ja ainoastaan hyvä asia *muistaa etäisesti flatfile-ajan ja ne kiljoonat errorit*
mitäs erroreita niistä flatfile tietokannoista sitten muka tulee? "vika on käyttäjässä" :-)
Tekstitiedostojen kanssa suurimpia ongelmia olivat hitaus ja vaikea ylläpidettävyys. Palvelimen muisti myös tuppasi loppua kesken, kun viestitiedoston koko oli useita megatavuja.
lainaus:
Tekstitiedostojen kanssa suurimpia ongelmia olivat hitaus ja vaikea ylläpidettävyys. Palvelimen muisti myös tuppasi loppua kesken, kun viestitiedoston koko oli useita megatavuja.
hitaus ei haittaa ku ei oo paljon porukkaa varmaan foorumis ja tilaa riittä kyllä
No on Ohjelmointiputkaan nyt reilusti yli 1000 jäsentä rekisteröitynyt, joista ainakin pari kolme sataa on aktiivisia jäseniä. Joten ei se porukka ihan pieni ole. Äläkä ole siitä tilasta niin varma, ei sitä aina riitä. Useimmiten kylläkin.
niin mut mul tulis varmaan 30 jäsentä
Tee oma. Mihin luovuus on kadonnut maan päältä?
no mutku mutku, ei kaikki niinku osaa niinku :-D
itse olen juuri tekemässä jonkinlaista foorumia
lainaus:
no mutku mutku, ei kaikki niinku osaa niinku :-D
itse olen juuri tekemässä jonkinlaista foorumia
Mikälaista, onko sinulla mitään demokokeilukatsomista?
siinä toimii tällä hetkellä vain rekisteröityminen ja kirjautuminen. osoitetta en anna missä se toimii, koska se on todella aluillaan vasta.
http://mbnet.fi/osf/
Open Source Forum
Suom: Vapaan Lähdekoodin Keskustelualue
aika hyvä muttei yhtä hyvä ku tää :)
Suoraan sanottuna, toi OSF on syvältä, anteeksi vain...
lainaus:
Suoraan sanottuna, toi OSF on syvältä, anteeksi vain...
miten niin, minusta ensivaikutelma oli ihq ookoo!
osf on ihan vitun syvältä ku testasin
No Antti voiks sä lähettää tän mun sähköpostiin.
En, foorumin koodi ei ole edelleenkään levityskunnossa. Sitä paitsi sen jälkeen tästäkin foorumista tulisi "kaikkien käyttämä", ja sellainenhan ei sinulle kelpaa.
ei se haittais ku mä muuttaisin tän näköö aika paljon. tee tää levitys kuntoon
Ota samantien joku open source ja muokkaa sitä, melkein sama asia.
no toi osf on paljon paskempi ku tää
On niitä muitakin, kuin osf. Googleta.
lainaus:
http://www.yabbforum.com/ (jossakin olen kuullut nimen)
http://www.yabbforum.com/ (esim. www.loikanvuoksi.com)
Ei kai tällä niin väliä ole, kunhan kerroin, missä sitä käytetään...
Antti, voisitko lähettää sähköpostiini nahkatakin, läppärin, Oasisaurinkolasit sekä tyttöystävän.
:D
lainaus:
Antti, voisitko lähettää sähköpostiini nahkatakin, läppärin, Oasisaurinkolasit sekä tyttöystävän.
:D
lol miten toi liittyy asiaan
hehe :)
lainaus:
lainaus:
lol miten toi liittyy asiaan
Ensinnäkin se liittyy asiaan siten, että foorumin lähettäminen on aika iso asia, sekä se liittyy siten, että kukaan ei jaksa lähettää kenellekkään mitään jos joku sanoo: "lähetä sit se sun työs mulle ku se on valmis, mut mitään en siitä anna"
Tälläisten foorumien tekemiseen menee kumminkin kohtuullisen paljon aikaa, ja tuollainen kysely vain vähättelisi sitä vaivan näköä. Miksi Antti vaivautuisi muistamaan sen asian, että hänen pitäisi lähettää fooruminsa sinulle?
Huomaa ettei Suominen90 ole koskaan tehnyt mitään suurta projektia. Tai osaako hän edes ohjelmoida?
OSF on siinä mielessä hyvä ettei se tartte MySQL-tietokantoja ollenkaan, joten se toimii vähän alkeellisimmissakin palvelimissa, kuten mbnetissä (ja omalla palvelimellani :)
OSF on ihan ookoo aloittelijoille mbnetissä tai jossain. Paitsi Yabb on kaikkien kunignas
lainaus:
ei se haittais ku mä muuttaisin tän näköö aika paljon. tee tää levitys kuntoon
Usko jo, hyvä (pieni) mies, että foorumi ei ole saatavilla. Tuskin kellään (Laaksosesta nyt ei koskaan tosin tiedä) on halua muuttaa koodinsa levityskelpoiseksi perustuen siihen, että joku "Suominen90" sen nyt välttämättä haluaa. Sitä paitsi foorumin sorsan levittäminen helpottaisi bugien löytämistä ja exploittaamista ja täten voisi vaarantaa putkan toiminnan.
lainaus:
Usko jo, hyvä (pieni) mies, että foorumi ei ole saatavilla. Tuskin kellään (Laaksosesta nyt ei koskaan tosin tiedä) on halua muuttaa koodinsa levityskelpoiseksi perustuen siihen, että joku "Suominen90" sen nyt välttämättä haluaa. Sitä paitsi foorumin sorsan levittäminen helpottaisi bugien löytämistä ja exploittaamista ja täten voisi vaarantaa putkan toiminnan.
Se on kyllä totta ja jos Antti on kovalla vaivalla kirjoittanut tämän sorsan niin tekis Suominen90 jonkun oman. Hieman Lasse jätkä!
Tolla suomisella on hyviä mahkuja päästä opettajiksi. Opettajatkin vaan kyselevät ja muut hoitavat hommat.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.