Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: IT-alan työpaikat (Helsinki)

Sivun loppuun

latenleffahylly [17.01.2012 22:31:39]

#

Hei,

Onko kellään tietoa mistä näkisi IT-alan yrityksiä Helsingissä, jotka tekevät asiakastöitä: esim. WordPress, HTML, CSS, JavaScript, jQuery, PHP, MySQL jne.

- - - - -

Yritän löytää web-kehittäjän töitä, mutta en mitään liian haastavaa, kiitos.

vesikuusi [17.01.2012 22:42:39]

#

En tiedä, kuinka spesifiksi voi mennä, jos haluaa noita löytää, mutta Työ- ja elinkeinotoimisto on varmaan ihan jees. Ei tosin itsellä vielä kokemusta tästä ole.

makumaku [17.01.2012 22:49:38]

#

Ihan rakentavassa hengessä täytyy kommentoida, että ehkä kannattaisi vielä ihan pieni hetki opetella lisää ennekuin yrityksiin tarjoaa itseään web-kehittäjänä.

https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/25863-työvuoron-varaus-php

Sebu [18.01.2012 01:00:56]

#

http://vierityspalkki.fi/avoimet-tyopaikat/

Metabolix [18.01.2012 01:06:11]

#

Löysin heti monta. WordPressin perusasennuksella ei kuitenkaan pitkälle pötkitä, vaan ennen ohjelmointitöiden hakemista olisi syytä hankkia edes kohtuullinen ohjelmointitaito. Yrittäjäksi voi toki ryhtyä muutenkin, aina joku hyväuskoinen maksaa. (Toisaalta sellaiset yrittäjät ehkä palkkaavat sitten apuakin omalta tasoltaan, jos eivät edes tiedä paremmasta.)

latenleffahylly [18.01.2012 13:08:25]

#

Kiitos näistä kaikista vinkeistä, mutta ne ovat entuudestaan jo koluttu läpi.

- - - - -

..niin ja parahin Metabolix, kumpi on nyt sitten oikein? -> aloittelija otetaan yrityksen siipien suojiin ja hänelle opetetaan asioita. Koska henkilö on suht lahjakas ja nopea oppimaan niin homma toimii..

..toisessa vaihtoehdossa henkilö opettelee kaiken itse turhautuen yhä uudestaan ja uudestaan. Oppimisprosessi kestää ja kestää - jonain päivänä taidot ovat karttuneet ja uskaltaa lähteä etsimään töitä.

Olen itse valmis tulemaan paljonkin vastaan mitä tulee esim. palkkaukseen (4KK koeaika ilman palkkaa).. no joo jatkan etsimistä. Useat työilmoitukset ovat kuitenkin täynnä todella korkeita vaatimuksia kuten:

Haussa kokopäivätyöhön ohjelmoija jolla seuraavat asiat hanskassa:

- Linux/unix
- HTML/XHTML/CSS
- PHP
- Javascript/ajax
- MYSQL

tsuriga [18.01.2012 14:10:18]

#

Onks tässä nyt se kuuluisa "hanskat hukassa" jos yrityksen on tarkoitus kouluttaa?;) Suosittelisin hakeutumaan alan koulutukseen korkeakouluasteelle: saat tutkintopaperin, alan kontakteja harjoitustöiden kautta sekä perustiedot, joiden perustalle on helppo hankkia lisäkoulutusta niin itsesi kuin yrityksenkin toimesta (riippuen hyvin paljon omasta aktiivisuudesta).

JaskaP [18.01.2012 18:15:02]

#

latenleffahylly kirjoitti:

Useat työilmoitukset ovat kuitenkin täynnä todella korkeita vaatimuksia kuten:

Haussa kokopäivätyöhön ohjelmoija jolla seuraavat asiat hanskassa:

- Linux/unix
- HTML/XHTML/CSS
- PHP
- Javascript/ajax
- MYSQL

Eivät ole korkeita vaatimuksia, vaan jotakuinkin minimivaatimukset web-koodarille.

Metabolix [18.01.2012 18:20:22]

#

latenleffahylly kirjoitti:

aloittelija otetaan yrityksen siipien suojiin ja hänelle opetetaan asioita. Koska henkilö on suht lahjakas ja nopea oppimaan niin homma toimii..

Tietenkin on perusteltua työpaikalla saada koulutusta joihinkin kyseisen työn erikoisuuksiin, mutta jotain PHP:n, CSS:n ja MySQL:n perusasioita olisi todella hölmöä lähteä opettamaan yrityksen kustannuksella. Jos ei kykene opettelemaan alkeita itse netistä tai edes oppilaitoksessa, on todellakin selvää, että henkilö ei ole lahjakas ja ei opi nopeasti. Todennäköisyys, että henkilön kouluttaminen olisi silloin yritykselle kannattavaa, tuntuu hyvin pieneltä – aito ammattilainen tekisi vuoden työt muutamassa viikossa paljon paremmin eikä vaatisi jatkuvaa valvontaa. Itse suosittelisin sellaiselle henkilölle jopa alan vaihtoa; tuntuisi aika hölmöltä yrittää väkisin ohjelmoida, jos hommasta ei kerta kaikkiaan tule mitään ja saman ajan voisi käyttää johonkin hyödylliseen.

latenleffahylly kirjoitti:

Useat työilmoitukset ovat kuitenkin täynnä todella korkeita vaatimuksia kuten: ...

Mikään luettelemistasi vaatimuksista ei ole korkea (paitsi kokopäivätyö, jos haluaa vain osapäiväisen). Esimerkiksi kaikkia PHP:n funktioita ei ole tarkoituskaan osata ulkoa, vaan tärkeämpää on, että osaa perusasiat hyvin, ymmärtää hyvin muiden koodia sekä töissä että netissä ja osaa nopeasti etsiä sen, mitä ei vielä tiedä.

Grez [18.01.2012 18:23:13]

#

Metabolix kirjoitti:

jotain PHP:n, CSS:n ja MySQL:n perusasioita olisi todella hölmöä lähteä opettamaan yrityksen kustannuksella.

Työntekijän kannaltahan se olisi oikeinkin optimaalista. Täytyisi vaan löytää tarpeeksi tyhmä työnantaja.

Metabolix [18.01.2012 18:32:03]

#

Ai niin: tätä varten on tietysti oppisopimuskoulutus, mutta siinä sentään yhteiskunta maksaa työnantajalle opetustyöstä.

Laurelin [18.01.2012 19:56:32]

#

Hei,

Onko kellään tietoa mistä näkisi englannin kääntämistä tekeviä yrityksiä Helsingissä, jotka tekevät asiakastöitä: esim. tervehdykset, ravintolassa tilaaminen, laskun pyytäminen, tien kysyminen, harrastuksista puhuminen, kestopreesens, imperfekti.

Yritän löytää kielenkääntäjän töitä, mutta en mitään liian haastavaa, kiitos.

Olen itse valmis tulemaan paljonkin vastaan. Useat työilmoitukset ovat kuitenkin täynnä todella korkeita vaatimuksia kuten:
Haussa kokopäivätyöhön kielenkääntäjä jolla seuraavat asiat hanskassa:
- kielioppi
- tekniikan sanasto
- terveydenhuollon sanasto
- sopimusasiakirjan muoto
- angloamerikkalaisen kulttuurin tuntemus

latenleffahylly [18.01.2012 22:20:48]

#

noniin.. ainakin saatiin keskustelua aikaan. Luulen, että tähtään hieman vaatimattomampaan ympäristöön ja pyrin päivittäin hieman viemään omia web-sivuja eteenpäin + satunnaisia projekteja.

kiitos joka tapauksessa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta