Osaako joku neuvoa/etsiä kunnon ohjeet miten tehdä admin-alue sekä Uutis-systeemi käyttäen PHP:tä sekä Mysql:iä? Linkkejä hyville sivuille tai henkilökohtaista apua tarvis :)
Ja admin-alue tulisi siis siihen käyttöön että siellä on työkalu, millä saa uutiset tehtyä :)
Googlaa vaikka hakusanoilla php mysql news script.
Kokeile tätä: http://winged.info/p/projects/news
Arskap: Asenna suoraan Wordpress.
Joomla 1.7 'Atomic' - sviupohjalla. Siinä on valmis systeemi, joka on helposti laajennettavissa.
Lebe80: Voin yrittää, mutta vihaan zip-tiedostoja yli kaiken :D Sillä en osaa käyttää niitä/saa niitä auki siten kuin pitäisi... Johtuu vissiin taidon puuttesta :)
Sen pitää sitten olla ilmainen... En ole vielä tuota Joomlaa katsonut, että maksaako, mutta nähtävästi tuokin on taas zip-tiedostona? Voisiko joku neuvoa miten niitä zip:ejä käytetään?
Arskap kirjoitti:
vihaan zip-tiedostoja yli kaiken :D Sillä en osaa käyttää niitä
Ja ajattelit, että ohjelmointi on varmaan helpompaa kuin zip-tiedostojen avaaminen? Mieti uudestaan.
Metabolix kirjoitti:
Ja ajattelit, että ohjelmointi on varmaan helpompaa kuin zip-tiedostojen avaaminen? Mieti uudestaan.
Olisiko järkeviä kommentteja? Vai auttoiko tuo mua mitenkään? Osaan jo jotenkin ohjelmoida, sillä siihen olen jotenkin jo perehtynyt, mutta jos joku vaan voisi hiukan neuvoa nyt tuossa zip-tiedostojen avaamisessa...
Windows: Paina zippiä valikkonapilla ja valitse "Pura kaikki", paina seuraava nappia kaikkiin kysymyksiin ja zipin kotikansioon syntyy tavallinen kansio, tadaa! Jos haluat ensin tarkastella tiedostoja (Voi selata mutta ei avata), tuplaklikkaa zippiä.
Kannattaisi käyttää lainauksia.
TVdata kirjoitti:
Windows: Paina zippiä valikkonapilla ja valitse "Pura kaikki", paina seuraava nappia kaikkiin kysymyksiin ja zipin kotikansioon syntyy tavallinen kansio, tadaa! Jos haluat ensin tarkastella tiedostoja (Voi selata mutta ei avata), tuplaklikkaa zippiä.
Kannattaisi käyttää lainauksia.
Ongelma siinä, että kun se on kansiossani, siellä se näkyy zip-tiedostona, missään ei ole "pura kaikki" valintaa... Eli miten voin se nsaada nyt käyttööni? :S
Asenna 7-zip ja pura sillä, tai jos käytät Linuxia, kirjoita komentorivillä unzip tiedosto.zip
.
Onko sinulla windows?
TVdata kirjoitti:
Onko sinulla windows?
On, Windows Vista...
Jaa, minulla oli windows xp mutta nyt käytän maccia.
TVdata kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, miksi käytät maccia? Windows Xp soveltunee ohjelmointiin paljon paremmin (ellet sitten koodaa macille). Vaikken sitäkään suosittele :D
vesikuusi kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, miksi käytät maccia? Windows Xp soveltunee ohjelmointiin paljon paremmin (ellet sitten koodaa macille). Vaikken sitäkään suosittele :D
Onko heittää jotain perusteluja miksi Windows on parempi koodausalusta kuin Mac os?
tkok kirjoitti:
vesikuusi kirjoitti:
Onko heittää jotain perusteluja miksi Windows on parempi koodausalusta kuin Mac os?
Olisko siksi, että Mac OS on Applen :D
Triton kirjoitti:
No mut Windows on Microsoftin?
Arskap kirjoitti:
Lebe80: Voin yrittää, mutta vihaan zip-tiedostoja yli kaiken :D
I used to be coder like You, but then I took zip-file to the knee.
Blaze kirjoitti:
Triton kirjoitti:
Niin? What's the problem? Kyllä Microsoft nyt Applen voittaa :D
Teet vaikka erikseen sivun uutiset.php/news.php joka liitetään erikseen includella niihin sivuihin, missä haluat uutisien näkyä. Sitten vaan joku sivu jossa tarkastetaan onko admin kirjautuneena ja textareaan printataan uutissivun sisältö. Sitten kun käyttäjä (admin) napsauttaa jotain Tallenna/Save -nappulaa niin textarean sisältö tallennetaan.
Triton kirjoitti:
Blaze kirjoitti:
Triton kirjoitti:
Niin? What's the problem? Kyllä Microsoft nyt Applen voittaa :D
Ehkä Apple Mikkisoftan, muttei Windows Mac ossia! "Perustelematta paras"
Käytän maccia koska:
a: Tietokone hajosi
b: Windows xp on hidas
Ja kyllä tämä mac vaikuttaa paremmalta.
>>2012
>>käyttää maccia windows 7:n sijasta koska xp on hidas
TVdata kirjoitti:
Linux.
EDIT: Ubuntu 11.04
ljlassi kirjoitti:
TVdata kirjoitti:
Linux.
EDIT: Ubuntu 11.04
Linux.
Ei kenenkään kuuluis olla putkassa vielä tossa iessä. Ja sen huomaa
Ohjelmointiputkassa on seitsemän vuotiaita.
TVdata kirjoitti:
Vaihdoin macciin koska:
a: Tietokone hajosi
b: Windows xp on hidasJa kyllä tämä mac vaikuttaa paremmalta.
En halua rueta väittelemään vastaan, mutta tulinpa nyt kommentoidakseni...
Windowsista on uudempiakin versiota kuin XP ja jos kone on hidas, pienellä (tai joskus vähän suuremmallakin) virittelyllä siitä saa nopeamman. Kokeilepa myös Linuxia.
Homma on niin, että tietokoneena iMac on parempi kuin muovinen tietokone. Sen mukana tuli macintosh joka on parempi kuin xp ja miksi ostaa windows 7? Linuxin voisi kyllä laittaa.
TVdata kirjoitti:
Homma on niin, että tietokoneena iMac on parempi kuin muovinen tietokone. Sen mukana tuli macintosh joka on parempi kuin xp ja miksi ostaa windows 7? Linuxin voisi kyllä laittaa.
Parempi tietokoneena vaiko sisustuselementtinä?
Itse taas en oikein jaksa välittää, minkä näköinen tai tuntuinen tietokone on. Se on mulla muutenkin yläkerrassa työhuoneessa, johon vierailla ei juurikaan ole asiaa.
Ja xp vertailu on ihan turhaa. Xp on vuosituhannen alussa ilmestynyt käyttöjärjestelmä joka ei mitenkään ole enää nykyaikainen missään suhteessa.
Jotenkin muutenkin uskoisin, että jos pitää iMacin verran sijoittaa koneeseen, niin laittaisin sitten rahani mieluummin vaikka ensimmäisestä marketista löytyvään samanhintaiseen koneeseen.
edit:
TVdata - 11,008 vuotta, vaihtoi mäkkiin.... Vai siis isi vaihtoi?
Lebe80 kirjoitti:
TVdata kirjoitti:
Parempi tietokoneena vaiko sisustuselementtinä?
Itse taas en oikein jaksa välittää, minkä näköinen tai tuntuinen tietokone on. Se on mulla muutenkin yläkerrassa työhuoneessa, johon vierailla ei juurikaan ole asiaa.
Ja xp vertailu on ihan turhaa. Xp on vuosituhannen alussa ilmestynyt käyttöjärjestelmä joka ei mitenkään ole enää nykyaikainen missään suhteessa.
Jotenkin muutenkin uskoisin, että jos pitää iMacin verran sijoittaa koneeseen, niin laittaisin sitten rahani mieluummin vaikka ensimmäisestä marketista löytyvään samanhintaiseen koneeseen.
edit:
TVdata - 11,008 vuotta, vaihtoi mäkkiin.... Vai siis isi vaihtoi?
Vanha kone on juuri muovin takia romuna.
Äläkä loukkaa!
Lebe80 kirjoitti:
Vai siis isi vaihtoi?
Tiedätkö ollenkaan mihin kohtaan TVdataa sohaisit kepillä? Ikäisekseen kovan ohjelmoijan itsetunto ei kohene yhtään tuolla tavalla.
Todennäköisesti isä osti koneen, mutta se on tässä tapauksessa merkityksetön sivuseikka.
No miten se voi loukata, jos se on kerran kysyn tai jos se nyt onkin totta?
En kuitenkaan haukkunut tai oikeasti loukannut.
edit:
Pyydän nyt anteeksi, jos tästä TVdata loukkaantui. Hän kertoi tietokoneestaan oman mielipiteensä ja itse kerroin oman näkemykseni asiaan.
Hyvä Lebe80!
Lebe80 kirjoitti:
No miten se voi loukata, jos se on kerran kysyn tai jos se nyt onkin totta?
En rupea selittämään, menisi vain pieleen.
Ok.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.