Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Jar-tiedostojen avaaminen

Sivun loppuun

Hennkka [07.01.2012 12:26:55]

#

Tänään aamulla poistin vanhat javan versiot, ja nyt kun yritän avata .jar-tiedostoa explorerista kaksoisklikkaamalla, se ei aukea. Yritin sitten avata sen javaw.exe:llä, mutta eihän se toimi (tiedän kyllä miksi), joten kuinka saan säädettyä siten, että javaw saa oikeat parametrit .jar-tiedostoa avattaessa?

Edit. Käyttis on Windows 7 x64 ja java on Sun jdk7 ja jre7u2.

Metabolix [07.01.2012 13:01:08]

#

Jos oletetaan, että Javan asennusohjelma laittaa säädöt automaattisesti, eikö silloin helppo ratkaisu olisi poistaa loputkin Javan versiot ja asentaa sitten uudestaan oikea versio?

ErroR++ [07.01.2012 18:48:51]

#

Itselläni oli jostain syystä kaksi Javan eri versiota asennetuna. Heti kun menin jollekkin nettisivulle jossa oli Java-appletti, Chromium jumiutui ja jouduin terminoimaan Chrome.exe:n Tehtävienhallinnasta. Poistin molemmat ja asensin Javan uudestaan. Sitten alkoi toimia.
EDIT: Mulla on sama käyttis.

Hennkka [08.01.2012 09:54:28]

#

Poistin kaikki Javan asennukset ja poistin rekisteristä HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.jar:n. Sitten uudelleenkäynnistin koneen, asensin Javan ja uudelleenkäynnistin vielä kerran. Siltikään ei toimi. Korvasin javaw.exe:n ohjelmalla, joka tulostaa sille annetut parametrit, mutta se sai vain tiedoston sijainnin parametrinä (pitäisi saada -jar ensimmäisenä), vaikka tiedostotunnisteet ovat mielestäni oikein kytkettyjä:

> assoc
...
.jar=jarfile
...

> ftype
...
jarfile="D:\Program Files\Java\jre7\bin\javaw.exe" -jar "%1" %*
...

ps. Olen joskus yrittänyt avata .jar-tiedoston suoraan javaw.exe:llä (explorerin Avaa sovelluksessa) ja luulen, että se yrittää samaa vieläkin.

ErroR++ [12.01.2012 15:27:10]

#

Oletko koittanut avata suoraan komentoriviltä?

Hennkka [12.01.2012 16:35:16]

#

Kyllä se komentoriviltä toimii, mutta haluaisin ne auki suoraan explorerista kaksoisklikkaamalla, koska se on käytännöllisempää.

ErroR++ [13.01.2012 12:53:07]

#

Editoi rekisterieditorilla HKEY_CLASSES_ROOTtin .jar:ia.

EDIT: purkkakonstina keksin että voisit ohjata tuolla assoc:illa sen .jar:in vaikka omatekemääsi ohjelmaan, joka vastaanottaa parametrit ja sitten suoritaa komennon "D:\Program Files\Java\jre7\bin\javaw.exe -jar " + parametri.

Hennkka [13.01.2012 13:15:13]

#

Kiitos, nyt toimii. Elikä muutin HKEY_CLASSES_ROOT\.jar:n oletuksen jar_auto_file:stä jarfile:ksi ja loggasin uudelleen sisään.

ErroR++ kirjoitti:

EDIT: purkkakonstina keksin että voisit ohjata tuolla assoc:illa sen .jar:in vaikka omatekemääsi ohjelmaan, joka vastaanottaa parametrit ja sitten suoritaa komennon "D:\Program Files\Java\jre7\bin\javaw.exe -jar " + parametri.

Itse asiassa korvasin tuon javaw.exe:n, johon assoc osoitti, omalla koodillani, joka tulosti parametrit, mutta se sai vain .jar-tiedoston sijainnin, mikä viittasis siihen, ettei se välitä tuosta assocista, koska ohjelmanhan olisi pitänyt saada associssa määriteelyt parametrit.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta