Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Palvelin yrityksen sivuille

Sivun loppuun

Burton [22.12.2011 17:14:31]

#

Tervehdys.

Kaverini on perustamassa pientä yritystä ja pyysi minut mukaan huolehtimaan nettisivujen toteutuksesta. Sivut ovat nyt valmiit, mutta sopiva palvelintila puuttuu. Osaisitteko suositella palvelintarjoajia, jotka kelpaavat pienyrityksen sivuille? Pitäisi löytyä ainakin myslikanta ja mahdollisuus PHP:hen.

Macro [22.12.2011 17:18:50]

#

Louhella on aikas hyviä palveluita tarjolla. Meillä on ollut Louhi käytössä vuodesta 2009, vaikke ei kumminkaan webhotellina.

Myös Int2000:lla on halpoja webhotelleja.

Domaini sisältyy molemmissa halvimpaankin pakettiin.

temu92 [22.12.2011 18:01:08]

#

Jos jostain hommaat niin älä ainakaan Webhotelli.fi:stä. Vanha Futuron uudella nimellä.

Metabolix [22.12.2011 18:08:46]

#

Sopivan paketin valinnassa mieti, mikä on olennaista. Esimerkiksi levytilaa et varmasti tule tarvitsemaan gigatolkulla eikä kymmenen gigan levytilasta olisi edes mitään iloa, jos kaistaa ei ole käytössä todella rajattomasti. Kaistaakaan ei tarvitse olla mahdottomasti, jos ei ole tarkoitus erityisesti jakaa isoja tiedostoja. Oikean tarjoajan valinnassa huomioi hinta, puskaradio ja sivuston yleinen ilme.

Shellit.org vaikuttaa minusta laadukkaalta ja edulliselta, vaikken ole itse kokeillutkaan. Paketit ovat realistisia mittasuhteiltaan ja käytössä on uusin versio PHP:stä. Itse ainakin aloittaisin siis Shellit.orgin pienimmästä paketista, jonka voi sitten helposti päivittää isompaan, jos bisnes kasvaa niin suureksi.

Louhessa ärsyttää PHP:n ikivanha versio (ainakin sillä palvelimella, jolle Putka on sijoitettu), ja hintakin on poikkeuksellisen korkea. Ylläpitoa ja palvelua jotkut kovasti kehuvat, mutta eipä siellä ainakaan taidoilla loistettu, kun eivät osanneet ilman apua asentaa puuttuvaa laajennosta PHP:hen ja meinasivat vielä jättää homman puolitiehen niin, että tuli jatkuvasti ilmoituksia sivuston virhelokiin. >_> Toki plussaa voi antaa siitä, että edes vaivautuivat. Edit: Nyt vuodenvaihteessa Louhi päivittikin Putkan palvelimen, oli pitkiä katkoksia ja tuli monenlaisia ongelmia. Tämän perusteella en todellakaan suosittele kenellekään.

Int2000 on todella epäilyttävä, kun puhutaan noin halpaan hintaan kaikesta "rajoittamattomasta". Paketeista toiseksi kallein (Ultimate Light) näyttää olevan ensimmäinen oikeasti hyödyllinen, ja nimen "ultimate" on melkoista liioittelua. Sitä paitsi Putka aikanaan siirrettiin Int2000:lta pois ongelmien takia.

Grez [22.12.2011 20:58:32]

#

Itselle tulee "Ultimate lightista" mieleen "kaikkein kevein" ja hoono enklanti. Tai sitten se on oksymoron.

makumaku [22.12.2011 23:36:48]

#

Itse olen aika läheltä seurannut muutamaa tarjoajaa.

Int2000 Ultimate - Yllättävän hyvin on Int2000 toiminut jo 6-7 vuotta. Jonkin verran olen kuullut huonoa muilta, mutta itsellä varmaan on ollut hyvä tuuri kun mitään suurempaa ongelmaa ei ole koskaan ollut. Enkä en kuitenkaan valitsisi tätä silti uudestaan.

Nebula - Laadukas ja luotettava hotelli, mutta hintataso ehkä aavistuksen kaikkein halvinpia korkeampi. Ominaisuuksiltaan hieman suppea, esim hallintapaneeli oli aika niukka. Hyvä ylläpito ja supportti. Voi kuitenkin suositella.

Zoner - Toiminut erinomaisesti, paitsi kesällä meni yhdestä serveristä rauta rikki. Muutaman päivän oikkuili ennekuin syy löytyi. Supportti ja ylläpito toimi kuitenkin todella ystävällisesti ja nopeasti koko ajan. Suosittelen.

Triton [22.12.2011 23:40:26]

#

Shellit.orgista on jo useamman vuoden verran omakohtaista kokemusta ja täytyy sanoa, että homma pelittää siellä todella hyvin. Supportti tuntuu pelittävän ympäri vuorokauden tai ainakin olen saanut muutamassa minuutissa vastauksia yöllä kolmen aikaan :D

Olli [23.12.2011 14:00:08]

#

Itse suosittelen Suncometia, http://suncomet.com
Tuolla on jo useat tekemäni sivut hostattuna.

Ja vielä kerran - kannattaa käydä se koodi SQL-injektioiden varalta läpi ;)

walkout_ [25.12.2011 18:39:29]

#

http://www.sigmatic.fi

kpzpt [03.01.2012 02:42:19]

#

http://www.ovh-hosting.fi

Tämä on minusta varsin mukava ja erinomainen verrattuna tarjottuihin.

hauki [04.01.2012 17:25:11]

#

Millasta ongelmaa temu92:lla on ollu Webhotelli.fi:n kanssa? Ite menin yritykselle just ton ottamaan. Onko ollu jotain sellasta, että kannattas mun laittaa sivuni muualle?


Ainoa ongelma mikä toistaseksi tulee mieleen niin s-postia en ole onnistunut lähettämään joihinkin osotteisiin, jotka varmasti ovat toimivia.

Lebe80 [04.01.2012 18:19:01]

#

Ei mulla ainakaan ole ollu webhotelli.fi:n kanssa mitään ongelmia. Ja sivut on ollu siellä ihan useamman vuoden.

temu92 [06.01.2012 05:17:18]

#

Futuron ja Webhotelli.fi kumpikin sulkivat sivujani ilman erillisiä huomautuksia siitä etukäteen ja halusivat velottaa lisähintaa uudelleenaukaisua varten. Zonerilla ollu sivut nyt eikä ole ollut mitään ropleemia siellä tähän mennessä.

TVdata [08.01.2012 19:57:45]

#

Ominaisuuksien perusteella Int2000 on paljon huonompi kuin ilmainen webhotelli.com .
Suosittelen sen maksullisia versioita.
Edit: Se on huono.

Metabolix [08.01.2012 20:54:06]

#

Viime viikkojen karttuneen kokemuksen perusteella toteaisin, että kannattaa pysyä hyvin kaukana Louhesta, jos siellä uhataan tehdä päivitys- tai huoltotöitä: tässäkin rytäkässä väännettiin asetukset solmuun (mm. magic_quotes jälleen käyttöön ja PHP:n virheloki julkiseksi), ja kauan odotettu "uusi" PHP:n versio on niin vanha, ettei sitäkään enää päivitetä.

TVdata kirjoitti:

Suosittelen ...

Minusta on aika kyseenalaista, voiko liki ohjelmointitaidoton 10-vuotias oikeasti suositella webhotellia ammattikäyttöön tai luotettavasti vertailla eri palveluiden ominaisuuksia. Sitä paitsi en löytänyt suosittelemaasi webhotelli.com-sivustoa, mitähän tarkoitit? Myös väite hyvästä ilmaispaketista on epäilyttävä: Jos jossain olisi Int2000:n tasoinen ilmainen paketti, varmaan sana olisi jo kiirinyt laajalle, ellei kyseessä ole aivan upouusi juttu. Hyvää ei riitä kaikille ilmaiseksi.

qeijo [09.01.2012 08:41:23]

#

Hanki virtuaalipalvelin, saat päättää itse versioista päikkäreistä jne. Toki vaati vehan Linux/Unix - osaamista.. Toisaalta LAMP - palvelimen asentaa suht. helposti perus konffeilla.

esim.

http://www.tentacle.fi/

Näkymätön, hyvä hostaus ja suht. edullinen.

Lebe80 [09.01.2012 10:12:39]

#

temu92 kirjoitti:

Futuron ja Webhotelli.fi kumpikin sulkivat sivujani ilman erillisiä huomautuksia siitä etukäteen ja halusivat velottaa lisähintaa uudelleenaukaisua varten. Zonerilla ollu sivut nyt eikä ole ollut mitään ropleemia siellä tähän mennessä.

Kuulostaapa oudolta. Minkäsmoisia sivuja sulla oikein oli? Onko ollut ilmoitettuna toimiva sähköpostiosoite? Oliko käytössä jotain erittäin tietoturvattomia skriptejä?

Itselle on kyllä etukäteen ilmoitettu kerran jostain erittäin vanhasta julkaisujärjestelmästä, johon on ollut uudempi versio saatavilla, mutta sivustoja ei ole koskaan suljettu.

Eli vähän oudolta versiolta selityksesi kuulostaa...

BC1 [16.01.2012 23:44:39]

#

Suosittelen pysyttelemään kaukana INT2000:sta. Sillä se tietää vain ongelmia ennemmin tai myöhemmin. Esimerkkinä kerrottakoon omakohtainen kokemus siitä, kuinka esimerkiski sieltä ei ole saatu tänä päivänäkään ulos erästä ICANN:n verkkotunnusta koska yhteydenottoihin ei yksinkertaisesti vastattu.

Olen ollut useamman asiakkaan kanssa tekemisissä, jotka ovat olleet INT2000:nen asiakkaita - jokaisella heistä ongelmia jollain asteella.

Suosittelen sen sijaan Sigmatic Oy:tä (www.sigmatic.fi), sieltä henkilökohtaisesti ja firman kautta erittäin hyviä kokemuksia. Ei juurikaan ongelmia ja webhotellit pysyy hyvin pystyssä. 5 vuoden aikana kerran on ollu isompi ongelma. Palauttelivat joitakin sivustoja varmuuskopiosta - silloinkin homma tapahtui ripeästi yhden yön aikana ja varmuuskopio oli tuore. Sähköposti puolestaan toimi koko hässäkän ajan - kuten myös tietokannat, jotka säilyivät muuttumattomina.

Zeeli [17.01.2012 12:04:45]

#

https://www.lemonentry.eu/en/services/cloudweb


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta