Hei! Olen yrittänyt saada päivämäärää jaettua osiin, niin että ne osat sioittuvat taulukkoon, jotta voin niitä sitten tarkastella erikseen. Esim. 19.02.2011
$paivamaara[0] = 19; $paivamaara[1] = 02; $paivamaara[2] = 2011;
Olen yrittänyt tehdä tätä explode-funktion ja foreach:n avulla, mutta en ole saanut toimimaan sitä. Siis se ei tulosta mitään.
Säännöllisillä lausekkeilla tuo hoituu kätevästi:
$paivamaara = "19.02.2011"; preg_match ("/([0-9]{2}).([0-9]{2}).([0-9]{4})/", $paivamaara, $taulukko); print_r ($taulukko); list (, $paiva, $kuukausi, $vuosi) = $taulukko; echo "$paiva $kuukausi $vuosi";
Edit: Koodia yksinkertaistettu
Olisiko taas liikaa vaadittu, että laittaisit virheilmoitukset käyttöön ja korjaisit ne? Jos tuo on todella koodisi, mitä ihmettä luulet tekeväsi foreach-silmukalla, kun $paivamaara on teksti eikä taulukko?
Kiitos tossu.
Metapolix:
Yritin tuolla php-opassarjan tiedostojen käsittely osiossa olevasta vinkistä muokata, mutta: fail.
File-funktio palauttaa taulukon tiedoston riveistä, joka pitää käydä läpi silmukassa ennen yksittäisen rivin jakamista osiin. Yhden rivin sen sijaan jakaa pelkällä explodella:
Joo tuo list funktio olikin mulle uusi :)
dartvaneri kirjoitti:
Hei! Olen yrittänyt saada päivämäärää jaettua osiin, niin että ne osat sioittuvat taulukkoon, jotta voin niitä sitten tarkastella erikseen. Esim. 19.02.2011
$paivamaara[0] = 19; $paivamaara[1] = 02; $paivamaara[2] = 2011;
Siis sinähän halusit ne osat nimenomaan taulukkoon. Ethän silloin edes tarvitse mitään list-funktiota.
$paivamaara = explode(".","19.02.2011");
Tuolla saat ne taulukkoon niinkuin kysymyksessä halusit.
Kiitos. Nimenomaan pelkästään taulukkoon, niin että voin ne erikseen sitten otaa ulos.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.