Eli minulla on tekstieditorissa tällainen tallennussysteemmi:
'TALLENNA_NIMELLA ALIOHJELMA Private Sub tallenna_nimella() Dim sFile As String If ActiveForm Is Nothing Then Exit Sub 'jos ei oo yhtää formii avattuna With CommonDialog .DialogTitle = "Save As" .CancelError = False .Filter = "Tekstitiedostot (*.txt)|*.txt|HTML-tiedostot (*.htm *.html)|*.htm*|PHP-tiedostot (*.php)|*.php*|Kaikki tiedostot (*.*)|*.*|" .ShowSave If Len(.FileName) = 0 Then Exit Sub End If sFile = .FileName End With ActiveForm.Caption = sFile ActiveForm.teksti.SaveFile sFile End Sub
Eli tuo toimii kyllä muuten, mutta kun tallennan vaikka tekstin a tiedostoon, tiedoston sisällöksi tulee (muistiolla katsottuna):
{\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deflang1033{\fonttbl{\f0\fnil\fcharset0 MS Sans Serif;}} \viewkind4\uc1\pard\f0\fs17 a \par }
Jos avaan tuon tiedoston ohjelmallani, se näkyy ihan oikein (pelkkä a näkyy).
Miten pitäisi muuttaa, että tallennus tulisi ihan perus-tekstimuodossa.
Eli siis minulla on teksti -niminen RichTextBox
RichTextBoxin teksti ilman muotoilukomentoja löytyy kontrollin Text-ominaisuudesta. Tee tallennus tekstinä esimerkiksi näin:
Open sFile For Output As #1 Print #1, teksti.Text Close #1
Hmm... olinpas taas tyhmä kun et tuota tajunnut koittaa... :/
Kiitoksia kuitenkin...
Sori, kun nyt kirjoitan tähän vanhaa topiciin, mutta en viitsi aloittaa samasta aiheesta uutta.
Open sFile For Output As #1 Print #1, teksti.Text Close #1
Eli mihin tuo koodi pitää laittaa?
mulla se herjaa vaan jotain virhettä tuosta pätkästä.
Suosittelisin, että yrittäisit opetella asioita sen sijaan, että etsit valmiita koodinpätkiä ja copypasteilet niitä yhteen. Kuten ehkä oot saattanu jo huomata, sillä ei kovin pitkälle pötki.
Tehy kirjoitti:
Open sFile For Output As #1 mulla se herjaa vaan jotain virhettä tuosta pätkästä.
Johtuen ihan siitä, että tuo sFile täytyy laittaa ensinnäkin sulkeisiin ja projecti olisi hyvä tallentaa.
App.Paht 'hakee ohjelman pääkansion!
vinkki/esimerkki:
Open App.Paht & "\File.txt" for output as #1 'Tarkoittaa: Asema:\ohjelman\pääkansio\File.txt
lainaus:
Eli mihin tuo koodi pitää laittaa?
Laitat sen siihen kohtaan ohjelmaa, missä haluat sen tallentavan tuon tekstin sinne tiedostoon. Loogista vai mitä? :)
Se on App.Path eikä app.paht.
tuomas kirjoitti:
Se on App.Path eikä app.paht.
Joo... Toi on mun yleisin kirjotusvirheeni VB:llä koodatessa :D En meinaa koskaan huomata tota typoa, onneksi kääntäjä huomauttaa :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.